Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Zara, investitori (Unsplash)

    Zara na udaru kritika: Nova kampanja mnoge podseća na rat između Gaze i Izraela (FOTO)

    Modni brend Zara je izazvao negativne reakcije ljudi na društvenim mrežama nakon što je objavio novu reklamnu kampanju koja je, prema mišljenju mnogih, ima zapanjujuće sličnosti sa scenama iz rata između Gaze i Izraela.

    Kampanja, koja je objavljena na svim platformama brenda, sadrži kolekciju ,,Zara Atelier“ koju je modelirala Kristen McMenamy. Kampanja pokazuje odeću pored belih ruševina i, što je najupečatljivije, modela koji su potpuno umotani u bele pokrivače slične onima koji se koriste za umotavanje mrtvih tela u Gazi.

     

    View this post on Instagram

     

    A post shared by ZARA Official (@zara)

    Zara je rekla da je centralni fokus njene kampanje, pod nazivom „The Jacket“, koncentrisan dizajn koji ima za cilj da demonstrira svestranost odeće.

    Osećanja prema Zari

    Kako je navela firma Carma, koja je provajder medijske inteligencije, negativne emocije prema brendu su porasle na 76,4 odsto, dok je samo 4,2 odsto pozitivnih nakon kampanje. Pre incidenta, imala je 31,6 odsto dobrih i 13,6 odsto negativnih. Prema CARMA-i, 54,8 odsto osećanja je bilo neutralno.

    „Verovatno je bio uglavnom neutralan jer je to brend odeće koji uživa u doslednom brendiranju i koji ima kupce koji cene njegov dizajn i kvalitet i stoga možda ne moraju nužno da o tome razgovaraju na društvenim mrežama“, rekla je Divika Jethmal, direktorka marketinga za Aziju u CARMA-i.

     

    View this post on Instagram

     

    A post shared by ZARA Official (@zara)

    Pre incidenta, Zara je imala skup reči koji se u velikoj meri odnosio na njene modne artikle, tim i poslovanje. Nakon incidenta, te reči su se dramatično promenile i uključile su „bojkot“, „odvratno“, „bes“ i „genocid“.

    Nakon što je brend brze mode izazvao gomilu negativnih reakcija, pojedine fotografije kampanje su nestale sa Zarinih kanala komunikacije.

    Zara nije jedini slučaj u poslednje vreme

    Zara nije jedini brend koji se suočava sa negativnim reakcijama zbog neosetljivih reklama koje su korisnici interneta doveli u vezu sa ratom. Nedavno su se stavovi prema brendu Marks and Spencer’s (M&S) naglo urušeni nakon što se suočio sa negativnim komentarima na božićnu reklamu za koju se smatralo da je uvredljiva za Palestince.

    Na slici su se videli božićni papirni šeširi kako se spaljuju u kaminu. U opisu objave je pisalo: „Ovog Božića, radi samo ono što voliš… kao što je reći ne papirnim šeširima.“

    Post, koji je u međuvremenu izbrisan, izazvao je oštre kritike od strane korisnika interneta koji su primetili da su boje šešira, koji su spaljeni, u iste kao na palestinskoj zastavi.

    Nakon što je uklonio post, M&S se izvinio na svom sajtu rekavši da je reklama urađena u avgustu i da prikazuje tradicionalne, svečane crvene, zelene i srebrne božićne papirnate kape za Božić.

    „Iako je namera bila da pokažemo da neki ljudi jednostavno ne uživaju da nose papirne božićne šešire tokom praznične sezone, uklonili smo objavu nakon povratnih informacija i izvinjavamo se za bilo kakvu nenamernu povredu“, naveli su.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Unsplash

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE