Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Twitter, X

    Promene u brendiranju u 2023: Evo koji brendovi su to dobro, a koji loše odradili

    Ostavljanje dobrog prvog utiska kod potencijalnih kupaca je ključno za svako poslovanje, a ime brenda ima mnogo veze s tim. Ipak, izbor imena može da bude nedovoljno cenjen aspekt brendiranja.

    To je zaključak Džastina Engla, profesora marketinga na Univerzitetu u Montani, koji ističe da je nekoliko tačaka na putovanju kupaca toliko značajno kao početno upoznavanje sa samim brendom.

    ,,Ime brenda je često prva stvar sa kojom se kupac ili potencijalni kupac u tom trenutku susreće, tako da je to kritični deo slagalice“, kazao je Engl.

    Imena koju osnivači biraju za svoje kompanije često odražavaju širu kulturu tog vremena, a 2023. nije bila izuzetak. Profesorka sa Univerziteta Fordham, Davn Lerman, koja istražuje kako jezik utiče na potrošače dok procenjuju i biraju brendove, rekla je da je 2023. označila zaokret od čudnijih imena i povratak u normalu.

    Godinama su startapi, posebno u tehnološkom sektoru, prihvatali imena brendova bez samoglasnika poput Tumblr-a, Flickra i Mud/Wtr jer su želeli da izbegnu postojeće zaštitne znakove i taj način komunikacije i da stave do znanja da kompanija nudi nešto jedinstveno i inovativno.

    „Imati ime brenda koje je jednostavnije, koje komunicira ono što nudi, mislim da je reakcija na to“, dodala je.

    Evo nekih brendova koji su odjeknuli kod potrošača tokom protekle godine i nekih koji su promašili cilj, piše Inc.

    Brend, brendovi (Freepik)

    Brendovi (Freepik)

    Brendovi: OpenAI

    OpenAI, koji je dominirao u naslovima u poslednjih 12 meseci svojim lansiranjem ChatGPT-a i kratkotrajnim smenjivanjem izvršnog direktora Sema Altmana od strane odbora, koristi svoje ime kao direktnu oznaku za prirodu tehnologije kompanije otvorenog koda.

    „To je sjajan primer tehnološke kompanije koja je postavila vrlo jednostavno ime koje potrošačima i svetu govori čime se sve bave“, kazao je Lerman.

    Naziv takođe predstavlja šire trendove u našoj upotrebi jezika, navela je profesorka marketinga Univerziteta u Kalgariju Rut Pogakar, koja proučava kako lingvistika može da utiče na percepciju brenda i izbor potrošača.

    „Imena koja počinju samoglasnicima možda se ponovo pojavljuju i kod ljudi i kod brendova. Razmislite o švajcarskom atletskom brendu On, kompanije Athletic Greens, kao i o legendarnim brendovima poput Adidasa, Amazona, Apple-a i Instagrama.

    ChatGPT, brendovi

    OpenAI, brendovi (Unsplash)

    Brendovi Shein i Uniqlo

    Dok se OpenAI oslanjao na pridev koji najbolje opisuje giganta, dve najuspešnije kompanije za odeću u protekloj godini imaju imena koja ne govore mnogo o njihovim brendovima. Nisu čak ni engleske reči. Ipak, to nije odvratilo američke potrošače. Omiljeni brendovi brze mode generacije Z Uniqlo, čija je japanska matična kompanija prijavila rekordne neto profite od 1,99 milijardi dolara za fiskalnu godinu koja se završava 31. avgusta, i Shein, koji navodno traži procenu od 90 milijardi dolara za planiranu javnu ponudu akcija, razvili su ogromnu bazu kupaca u SAD sa nazivima koji ne predstavljaju određene stilove ili linije proizvoda.

    „Oni prkose brendiranju na neki način, jer nema mnogo brendiranja na proizvodima koje prodaju. Proizvodi su nekako generički, poput lepih merino džempera bez logotipa ili uzoraka koji nisu baš specifični za brend“, objasnio je Engl.

    Brendovi Uniqlo

    Uniqlo, brendovi (Unsplash)

    Max, HBO Max

    Protekla godina je takođe uključivala neke visokoprofilne primere sumnjivih odluka o brendiranju, od kojih bi najveća lekcija mogla da bude: nemojte rebrendirati ako ne morate. Nema razloga da odbacite godine jednog brenda na kojima je vaša kompanija naporno radila.

    Nakon spajanja Warner Media i Discovery-a, HBOMax servis za striming izbacio je ono što su verovatno bila njegova tri najvažnija slova, rebrendirajući se u samo Max.

    „HBO odbacuje decenije brenda preimenovanjem svoje aplikacije u Max, što je besmisleno“, smatra Pogakar.

    Džastin Engl sa Univerziteta u Montani je izjavio da je ova promena imena poslednja u dugom nizu grešaka za brend, koji je imao četiri imena za svoju aplikaciju za striming.

    „HBO brendom je užasno upravljano u eri striminga… Oni su ga samo razvodnili na mnogo načina. Objedinjavanje u jedan brend sa Max-om je, mislim, korak u pravom smeru, ali i dalje se čini kao da je to pokušaj da se smanji konfuzija“, zaključio je on.

    HBO MAX Discovery + Twitter Photo

    HBO MAX Discovery + Twitter Photo

    Twitter se rebrendirao u X

    Izvršni direktor Warner Bros. Discovery, Dejvid Zaslav, nije bio jedini izvršni direktor koji je odustao od godina vrednosti brenda u 2023. Ovog jula, Twitter je odbacio svoj čuveni ptica-logo i ime kada je vlasnik Ilon Mask rebrandovao društvenu mrežu u X.

    Engl tvrdi da je teško razumeti pravu logiku promene imena Twittera izvan Maskove ekscentričnosti.

    ,,To je najveći izazov za mene da razumem. Postoji priča koja se pokušava ispričati. Samo mislim da nema puno smisla“, naveo je on.

    Uprkos upitnim odlukama u vezi sa brendiranjem Maxa i X-a, Pogakar predviđa da ćemo u budućnosti videti manje neprijatnih propasti brendova.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Beta/AP, Unsplash, Freepik

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE