Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Važni su kontinuitet i inovativnost u unapređenju timskog duha

    Piše: Vesna Sarević, PR konsultant, direktor i osnivač Ambrela tima

    Do pre nekoliko godina, ljudi iz moje okoline su me gledali čudno kada sam govorila da nema radne snage, uzvraćajući kako ima mnogo nezaposlenih. Ne želim nabrajati šta je svet zadesilo samo u poslednje tri godine, ali u ovim izazovnim vremenima kompanije ulažu veliki napor kako bi zaposlile i zadržale kvalitetne ljude.

    Saznanja o tome šta neke kompanije nude zaposlenima šire se poput legendi i dopiru čak i do onih koji nisu pretendenti na zaposlenje u njima. Takve priče lako kao voda pronađu svoj put do mnogih, a slika o kompaniji kao poželjnom poslodavcu najpoželjnija je dodata vrednost kompanijskom ugledu u javnosti.

    Zato sve više kompanija na najrazličitije načine ulaže upravo u ovu oblast, manje ili više uspešno. Visoke zarade i odlični uslovi rada već se nekako podrazumevaju prilikom privlačenja zaposlenih sa visokim performansama – zato je potrebno ponuditi nešto više, drugačije. Imamo sjajne primere naših kompanija koje permanentno organizuju edukacije i treninge, zatim pružaju specijalnu podršku trudnicama, podršku porodicama zaposlenih, dodatna osiguranja, imamo čak i prvi primer kompanije koja postepeno i uspešno uvodi četvorodnevnu radnu nedelju.

    Naporedo sa ličnim napretkom i zadovoljstvom zaposlenih, važno je raditi na jačanju timova kroz različite forme tim bildinga. Ovo je tema na koju je Ambrela tim stavio akcenat. Godine rada u komunikacijama i učestvovanje u razvoju velikih PR agencija kod nas donele su iskustvo koje poručuje da treba biti otvoren prema novim pristupima i mogućnostima, te spreman preuzeti rizik.

    Evidentne su svakodnevne promene oko nas. Rad od kuće, otuđenost među članovima timova, manjak vremena, potreba za novim znanjima, veštačka inteligencija – doveli su do toga da organizujemo inovativni pristup rešenjima koja nudimo klijentima za jačanje timova, razvoj veština, povećanje motivacije ili izgradnju zajedničkih uspomena kolega. Nakon analize potreba klijenata, u saradnji sa njihovim HR timovima, osmišljavamo efikasnije forme događaja koji se dešavaju kontinuirano na nedeljnom ili mesečnom nivou. Vremenski kraće forme druženja ne oduzimaju mnogo od radnog ili slobodnog vremena zaposlenih, a pružaju im priliku da u kontinuitetu stiču nova, zajednička iskustva, znanja, zabave se, upoznaju se i bolje razumeju. Neiscrpan je izvor ideja za ovakve aktivnosti, ali je važno da budu strateški izabrane i međusobno ukomponovane tako da vode ka ostvarenju postavljenih ciljeva.

    Spektar dosad organizovanih aktivnosti Ambrela tima kreće se od specijalno organizovane projekcije filma, književne večeri u kojoj su zaposleni uzimali učešće, obilazaka specifičnih lokacija uz adekvatnu priču, koktela u potpuno nedostupnim ambijentima, druženja sa „idolima” iz struke, specijalnih tematskih performansa, zajedničkog kuvanja, obilazaka specifičnih kulturno-istorijskih lokacija, pa sve do uzimanja učešća u poljoprivrednim radovima ili posebno organizovanih gejmifikacijskih sadržaja. Da, u skladu sa veličinom tima, veliki tim bilding događaji mogu i dalje biti poželjni jednom godišnje, ali ovakve kraće aktivnosti održavaju efekte koji su na njima postignuti i daju kontinuitet gajenju timskih vrednosti.

    Jedan od ključnih faktora koji čine inovativne pristupe uspešnim jeste raznolikost. Ovo se odnosi ne samo na različite stručnosti i veštine već i na različite perspektive, kulturne pozadine i iskustva.

    Kada tim uključuje ljude s različitim iskustvima, stvaraju se nove ideje koje pojedinac ne bi mogao generisati.

    Stoga, pozivamo lidere da podstaknu svoje kolege da učestvuju u planiranju i organizovanju aktivnosti, kako bi se osigurale uključenost i motivacija, ali i da angažuju neutralne profesionalce, jer zajedno možemo pronaći idealne aktivnosti koje su u skladu sa trendovima i potrebama tima.

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE