Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Usvojen Zakon o zaštiti potrošača: Šta to znači za građane Srbije?

    Poslanici Skupštine Srbije usvojili su Zakon o zaštiti potrošača, kojim se, prema oceni predlagača Vlade Srbije, nude nova rešenja koja će omogućiti potrošačima da ostvare svoja prava što efikasnije, uz što manje troškova i garantuje se njihov visok nivo zaštite.

    Osnovna prava potrošača su pravo na zadovoljavanje osnovnih potreba, bezbednost ili zaštita od roba i usluga koje su opasne po zdravlje i život, obaveštenost, izbor, zastupljenost interesa potrošača u donošenju i sprovođenju politike zaštite potrošača, pravnu zaštitu, edukaciju, zdravu i održivu životnu sredinu.

    Ovim zakonom je predviđeno više novina, među kojima je uvođenje registra “ne zovi”, prekršajnih naloga, kao i obaveza izdavanja predračuna za majstorske usluge veće od 5.000 dinara.

    Registar „ne zovi“ podrazumeva postojanje spiska mobilnih i fiksnih telefona koje trgovci više neće smeti pozivati da bi nudili svoje robe ili usluge, a brojeve na koje ne žele da budu pozivani u tu svrhu će sami građani proslediti svojim operatorima.

    Kazne

    Ukoliko trgovci i dalje zasipaju potrošače reklamnim porukama prekršajni nalog je kazna od 50.000 ili 30.000 u zavisnosti od toga da li je reč o pravnom licu ili preduzetniku, a kasnije ako dođe do sporova kazne su mnogo veće i kreću se od 300.000 dinara do dva miliona dinara za pravna lica, odnosno od 50.000 do 150.000 dinara za preduzetnike.

    Kada je reč o zaštiti građana od nefer majstora, oni će za sve usluge koje koštaju više od 5.000 dinara morati napraviti predračun, sa kojim korisnici njihovih usluga treba da se slože i to pismeno.

    Predviđeno je i uvođenje prekršajnog naloga i to za lakše prekršaje.

    Takođe i unapređenje postupka vansudskog rešavanja potrošačkih sporova, jer će za razliku od sadašnje prakse, trgovci morati da učestvuju u sporu.

    Kad stupa na snagu?

    Trgovci više neće moći da koriste kao izgovor u slučaju da ne žele da zamene robu, to što proizvod nema ambalažu.

    Ugovori koji će se sada potpisivati sa organizatorima putovanja ubuduće moraju sadržati sve informacije i sve troškove koji mogu nastati, pa čak i troškove povratka sa destinacije, što je bilo sporno upravo ove sezone tokom požara u Grčkoj i na drugim destinacijama.

    Zakon stupa na snagu osmog dana od objavljivanja u Službenom glasniku, a primenjuje se po isteku tri meseca od dana stupanja na snagu, osim pojedinih odredbi koje se primenjuju po isteku šest meseci od dana stupanja na snagu zakona.

    Novi zakon „kroti“ CENE majstora i brže KAŽNJAVA trgovce

    Izvor: Agencije

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE