Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Novi zakon „kroti“ CENE majstora i brže KAŽNJAVA trgovce

    Pre manje od mesec dana Vlada Srbije usvojila je predlog zakona o zaštiti potrošača koji, između ostalog, podrazumeva uvođenje obaveznog proračuna, registra „Ne zovi“, prekršajne naloge i uvođenje medijacije za potrošačke sporove.

    To znači da više za majstorske usluge nećete plaćati paušalno, kada je račun veći od 5.000 dinara, a i ponuda proizvoda telefonskim putem biće regulisana ako zakon zaživi, piše Blic.

    Novim zakonom majstorima neće biti dozvoljeno da naplate cenu za usluge koja se drastično razlikuje od unapred dogovorene. To će se promeniti jer se uvodi obavezan proračun za račun veći od 5.000 dinara.

    Tada majstor mora da napravi proračun ili specifikaciju i unapred uruči potrošaču, pa samim tim ne može da vam ispostavi višestruko uvećan račun.

    Ono što je novim zakonom dozvoljeno jeste odstupanje od proračuna za 15 odsto od napisane cene. Zaštitnici potrošača savetuju da jedino takav račun prihvatite. Sve što je uvećano više od 15 odsto niste dužni da platite.

    Registar „Ne zovi“

    Registar „Ne zovi“ omogućio bi da svaki građanin može da se registruje i time zaštiti od dosadnih poziva.

    „Registar ‘Ne zovi’ je napravljen po uzoru na zemlje u regionu. Prijavljuje se putem mobilnog operatera sa naznakom da ne želite da primate pozive prodavaca. Obaveza prodavca bi bila da proveri registar pre nego što pozove“, kaže za Blic pravni savetnik u Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije Nikita Jovanović.

    Kada se upišete u registar i ako vam nakon toga prodavci i dalje šalju poruke i zovu vas, mogu prekršajno da odgovaraju i plate kaznu i do 50.000 dinara.

    Ovim registrom biće zaustavljena sve učestalija praksa uznemiravanja, a sprečiće se i razne zloupotrebe i prevare koje su izraženije kod starije populacije i penzionera.

    Kada se budu uveli prekršajni nalozi, oni će vratiti svojevrsnu dužnost tržišnim inspektorima. Kako navode iz NOPS, pomoću njih trgovci se za očigledne prestupe mogu odmah kažnjavati. Takođe, ako se prodavac ne odazove na vansudsko rešavanje potrošačkih sporova, novim zakonom može biti kažnjen.

    Dakle, vansudsko poravnanje je novina koju zakon donosi, a medijacija za potrošačke sporove podrazumeva dogovor trgovca i potrošača.

    Izvor: Blic

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE