"Trudimo se da uvek razmišljamo izvan okvira"

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    “Trudimo se da uvek razmišljamo izvan okvira”

    Svet se menja svakodnevno, a kanali prodaje i komunikacije sa klijentima evoluiraju u korist digitalizacije. Nama je cilj da pratimo taj talas i da gradimo partnerski odnos sa našim sadašnjim i budućim klijentima – govori u intervjuu za BIZLife magazin Vojislav Lazarević, predsednik Izvršnog odbora Addiko banke

    • Koje biste tri stvari izdvojili koje su, po vašem mišljenju, obeležile poslovanje Addiko banke u 2021. godini?

    Godina 2021. bila je godina prilagođavanja poslovanja novoj kovid realnosti, a i u tim okolnostima Addiko banka je uspela da ostvari rast. Na primer, u poređenju sa 2019. godinom, rast keš kredita iznosi 22 odsto. To nam je veoma važno, imajući u vidu naše strateško usmerenje i težnju da budemo prepoznati kao specijalisti za keš kredite na bankarskom tržištu Srbije. Kad neko pomisli na keš kredite, želimo da pomisli na Addiko.

    Konstantno pratimo potrebe klijenata i nudimo inovativna rešenja kroz jednostavne i praktične digitalne proizvode.

    Pored mKredita, mŠtednje, mRačuna i mDozvoljenog prekoračenja, u 2021. godini klijentima smo ponudili i veb-kredit. Naime, klijenti preko veb-sajta podnose zahtev, nakon čega, po odobrenju, preostaje samo jedan odlazak u ekspozituru. Ovim pristupom smo odgovorili na potrebe klijenata, koji mogu da dobiju preliminarnu ponudu onlajn, bez odlaska u banku.

    Pored toga, izdvojio bih činjenicu da smo se 2021. pridružili inicijativi Ujedinjenih nacija „Principi za osnaživanje žena”. Addiko banka je posvećena rodnoj ravnopravnosti u svakodnevnom radu, što se u našoj organizaciji može videti kroz sve brojnije prisustvo žena na visokim pozicijama u menadžmentu.

    • Smatra se da je Addiko banka pionir u digitalizaciji bankarstva. Šta konkretno nudite klijentima kako biste im uvek bili na raspolaganju?

    Addiko banka je među prvima prepoznala potencijal digitalizacije i pozicionirali smo se kao jedan od lidera na tom polju. Ponosni smo što smo klijentima ponudili digitalnu banku na dlanu, tako da sve ono za šta su tradicionalno godinama odlazili u ekspozituru – banke sada mogu obaviti potpuno onlajn, dovoljno je samo korišćenje mobilne aplikacije banke.

    Klijent želi da otvori račun? Ne mora da ide u banku, sve rešava kroz nekoliko koraka u mobilnoj aplikaciji Addiko banke. Klijentu je potreban dodatni keš? Kroz veoma jednostavan, brz i siguran proces, potpuno smo digitalizovali i apliciranje i dobijanje kredita, tako da, zahvaljujući video-identifikaciji, odlazak u banku nije potreban. Posebno smo ponosni na činjenicu da naši klijenti za keš kredit mogu da apliciraju i vikendom, dok su, na primer, u kupovini nameštaja sa svojom porodicom. Odgovor na zahtev stiže veoma brzo, kao i keš na račun – za samo nekoliko minuta. Ne može jednostavnije! Takođe, naši klijenti putem aplikacije i bez odlaska u banku mogu da oroče svoja sredstva, da apliciraju za dozvoljeni minus itd.

    Svet se menja svakodnevno, a kanali prodaje i komunikacije sa klijentima evoluiraju u korist digitalizacije. Nama je cilj da pratimo taj talas i da gradimo partnerski odnos sa našim sadašnjim i budućim klijentima.

    • Posebno ste istakli veb-kredit kao jedan od vaših ključnih proizvoda. Po čemu je specifičan i da li je način onlajn apliciranja namenjen samo fizičkim licima?

    Veb-kredit miri potrebu za digitalizacijom i potrebu za tradicionalnim kontaktom u procesu ugovaranja kredita. U prvoj polovini godine lansirali smo ovaj proizvod namenjen fizičkim licima, a 2021. godinu završavamo tako što ćemo sličan proces ponuditi i našem biznis standard segmentu, tj. malom biznisu. Na to smo posebno ponosni, jer su potrebe za digitalizacijom ovog segmenta nedovoljno prepoznate od strane banaka u Srbiji, a mali biznisi su motor razvoja našeg društva. Suština je da je i malom biznisu potrebna velika podrška. Mi smo to prepoznali i nudimo im mogućnost da dobiju preliminarnu ponudu kreditnih proizvoda onlajn, bez odlaska u banku i bez prikupljanja dokumentacije.

    • Ove godine je Addiko banka, kao deo velike Addiko grupe, proslavila peti rođendan. Da li su i rezultati bili „za peticu”?

    Ne bismo da ocenjujemo sami sebe, ali možemo da kažemo da smo zadovoljni dosadašnjim rezultatima. Addiko banka beleži rast i u delu poslovanja sa fizičkim licima, kao i u segmentu malih i srednjih preduzeća. Dobro napredujemo i zabeležili smo rast i prihoda i naknada, a imamo i pad racija (odnos prihoda i rashoda), koji je značajno manji u odnosu na 2020. i 2019. godinu. Što se tiče finansijskih rezultata, u prvih devet meseci ostvarili smo neto dobit od 5,5 miliona evra.

    • Od početka 2021. godine posebno su dinamična dešavanja na bankarskom tržištu Srbije – broj banaka je sveden na 24, a do pre dvadesetak godina ih je bilo tri puta više. Šta ovo znači za klijente i kako to utiče na kvalitet bankarskih usluga?

    Broj banaka je u poslednjih 20 godina opadao, a da li su bankarske usluge degradirane? Ne bih rekao. Imali smo tri puta više banaka, a bankarski sektor je bio slabiji. U međuvremenu, banke su rasle, ali je porastao i kvalitet usluga. Suštinski, može se zaključiti da je proces ukrupnjavanja bankarskog tržišta trend koji se dešava u celom regionu i neminovan je, a pokazalo se, nije loš ni za banku ni za klijente.

    • Budući da ste banka posvećena inovacijama, kako gledate na odnos između tradicionalnih banaka i fintek sektora? Da li je reč o ljutom rivalstvu i borbi za klijente ili ima prostora za saradnju?

    Svetske prakse nam govore da je saradnja tradicionalnih banaka i fintek sektora prostor za simbiozu, tako da, definitivno, ne govorimo o ljutom rivalstvu. Jednostavno, potrebe za uslugama tradicionalnih banaka ne mogu da prestanu da postoje, jer banke obavljaju puno složenih finansijskih poslova, a osim kreditiranja, tu je i štednja. Pre svega, bitno je poverenje.

    • Šta biste klijentima, kolegama i saradnicima poručili da mogu da očekuju na finansijskom planu u 2022. godini?

    Verovatno je najveća sfera interesovanja, naročito krajnjih korisnika, cena hrane i energenata, s obzirom na to da je drugu polovinu tekuće godine obeležio rast inflacije. U tom smislu, bio bih optimističan i poručio im da ne postoji prostor za bojazan, jer Srbiju naredne godine očekuje dinamičan rast ekonomije, koji će biti iznad nivoa inflacije, što našu zemlju stavlja u dobru poziciju.

    • Da li od Addiko banke i u 2022. godini možemo očekivati nove iskorake i iznenađenja?

    Naravno, mi smo puni iznenađenja. Trudimo se da uvek razmišljamo izvan okvira i da se taj pristup ogleda i u našem portfoliju proizvoda i usluga, kao i u našoj komunikaciji sa klijentima i sveukupnom iskustvu koje stvaramo sa njima. Fokus će ostati, definitivno, na segmentu fizičkih lica i malih i srednjih preduzeća, kao i na daljoj digitalizaciji procesa i proizvoda.

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE