Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Barbi

    Uspeh filma Barbi „pogurao“ deonice proizvođača igračaka

    Uspehom Barbi u bioskopima ne trljaju ruke samo filmadžije u Holivudu nego i proizvođač igračaka Mattel iz čije je radionice lutka izašla 1959. godine.

    Izvršni direktor Mattela Ynon Kreiz uspeh filma vidi kao potvrdu sposobnosti kompanije da pronađe nove izvore prihoda za svoje robne marke, ali upozorava da će pad potražnje u segmentu dečjih igračaka smanjiti prodaju u narednim mesecima.

    Rekordna zarada filma od 155 miliona dolara prošlog vikenda bila je „izlog“ strateškog repozicioniranja Mattela iz proizvođača igračaka u „upravnika medijskih franšiza predvođenih brendovima“, rekao je Kreiz Financial Timesu.

    U kvartalnim rezultatima se za sada ne vidi veći uticaj filma koji je premijerno prikazan 21. jula. Globalna prodaja Barbi lutaka pala je šest odsto na 283 miliona dolara u drugom tromesečju u kojem je prodaja grupe smanjena 13 procenata, na 1,09 milijardi dolara.

    Zarada od osam centi po deonici premašila je predviđanja Wall Streeta koji je očekivao gubitak od dva centa, ali kompanija je uprkos tome zadržala svoje izglede za godinu. „Cela industrija bila je mekša nego što smo očekivali“, rekao je Kreiz dodajući da situacija sa zalihama postaje povoljnija, pa Mattel očekuje da će konkurenciji oteti deo tržišta u ostatku godine.

    Deonice kompanije porasle su 17 odsto u proteklom mesecu, znatno nadmašivši performans rivala Hasbroa. Mattel nije otkrio koliki će dobiti procenat od prihoda u bioskopima, ali Kreiz je rekao da su se igračke povezane s filmom i drugi proizvodi s markom Barbi iz partnerstva u maloprodaji, muzici i robi široke potrošnje prodavali „jako dobro“.

    Barbi lutka

    „Očekujemo da će (prodaja) Barbi rasti u drugoj polovini godine“, rekao je. Mattelova strategija „nikada nije bila samo jedan film“, dodao je. Reakcija publike na Barbi proširila je privlačnost brenda i otvorila vrata daljim filmovima, televizijskim emisijama i ostalim prilikama, rekao je on.

    Mattelovi planovi uključuju filmove i brendova u rasponu od Hot Wheels automobila do kartaške igre Uno. „Ovo je još jedan primer kako film postaje središte gravitacije koje generiše više aktivnosti i više aktivacije u odnosu na brend Barbi“, rekao je Kreiz.

    Uprkos pozitivnoj reakciji investitora, tržište uglavnom ostaje oprezno prema deonicama potrošačkih brendova jer su posebno izložene potencijalnom usporavanju privrede.

    Izvor: Poslovni dnevnik

    Foto: Beta_AP

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE