Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „Upornost je najvažnija lekcija za uspeh“

    Put do zacrtanog cilja najčešće nije lak niti jednostavan i dosta ljudi na početku svoje karijere brzo odustane. Ipak, kada ostvarite ono što ste sebi postavili, satisfakcija koju osetite je ogromna i daje vam neverovatnu energiju za još više i bolje – govori u specijalnom intervjuu za BIZLife magazin Milan Perić, direktor marketinga, Carlsberg.

    • Kada ste se zainteresovali za marketing i koji su bili vaši prvi poslovni koraci?

    Ljubav ka marketingu se javila na samom početku moje karijere. I pored toga što su moji prvi poslovni koraci bili vezani za prodaju, saradnja sa kolegama iz marketinga bila je skoro svakodnevna, tako da sam dosta vremena provodio u diskusiji sa starijim i iskusnijim kolegama, učio od njih i vrlo brzo shvatio da ću u jednom trenutku karijeru nastavati u marketingu. To se, na moju veliku radost, i obistinilo.

    • Koja je najvrednija lekcija koju vas je rad u korporacijama naučio?

    Rad u multinacionalnim kompanijama podrazumeva konstantno učenje i usavršavanje, tako da teško mogu izdvojiti jednu lekciju. Sa druge strane, ako se osvrnem na put koji sam do sada prošao u svojoj karijeri, definitivno bih rekao da su najvažnije za uspeh bile upornost, istrajnost i spremnost na dosta izazova na putu do zacrtanog cilja. Taj put najčešće nije lak niti jednostavan i dosta ljudi na početku svoje karijere brzo odustane. Ipak, kada ostvarite ono što ste sebi postavili, satisfakcija koju osetite je ogromna i daje vam neverovatnu energiju za još više i bolje.

    • Nakon decenije provedene u FMCG industriji, prešli ste u pivarsku industriju. Kakvi su prvi utisci, šta je to što vam predstavlja najveći izazov? Kako je protekao period prilagođavanja?

    Svoju celokupnu karijeru proveo sam u FMCG industriji, ali u njenim različitim sektorima – od konditorskog (Bambi i Jaffa), preko prehrambenog (Nestle), konačno do pivskog.

    Prvi utisak koji sam stekao pripremajući se za dolazak u Carlsberg jeste izuzetno bogata ponuda najrazličitijih vrsta piva koja se mogu videti u domaćim prodavnicama, naročito u većim trgovinskim lancima.

    To govori samo jedno: pivsko tržište spada u najkompetitivnija tržišta u Srbiji, gde je borba za svakog potrošača vrlo intenzivna i vodi se na svim poljima – kroz inovacije, atraktivna pakovanja, portfolio, pa i cenu.

    Moje mišljenje je da je kompetitivnost veoma dobra i za nas pivare – ona nas primorava da konstantno budemo budni, da osluškujemo potrošače, često sami pokrećemo trendove, da se kontinuirano razvijamo, a dobra je i za potrošače, kojima su svakodnevno na raspolaganju nove ponude.

    Kada je u pitanju moje prilagođavanje industriji, novu ulogu u marketingu Carlsberga prihvatio sam kao izazov, puno učim, saznajem dosta o specifičnostima kompanije i brendova, ali se veoma radujem svakom projektu na kom radimo i sezoni koja nas očekuje iduće godine.

    • Koliko je teško biti inovativan u kompaniji koja ima tako dugu tradiciju?

    Istina je da je Carlsberg kompanija koja ima veoma dugu tradiciju, a opet, i nakon 175 godina postojanja, u svom portfoliju ima neke od najvećih i najpopularnijih pivskih brendova na svetu, što samo govori da tradicija i inovacije ne moraju nužno biti u koliziji.

    Štaviše, impresivna tradicija Carlsberga pečat je koji svim našim brendovima daje kredibilitet, a nama koji radimo na njima inspiraciju i, donekle, obavezu da u svemu što radimo težimo najboljem za naše potrošače i zajednicu.

    Kada govorimo o inovacijama unutar kompanije, svakako podrazumevamo mnogo širi kontekst od promene tečnosti ili vizuelnog identiteta brenda. Činjenica da smo na tržište Srbije doneli neke potpuno nove ukuse, poput sajdera, radlera, citrusnih piva i drugih, govori da inovacijâ ne nedostaje, samo treba naći pravu ciljnu grupu i pravu komunikaciju.

    • Koje su glavne osobine koje mora da poseduje svaki stručnjak za marketing?

    Svet marketinga se rapidno menja i utiče svakodnevno na naše potrošače, naročito sada, kada imamo snažan trend digitalizacije i društvenih mreža, ali i uticaj pandemije.

    Samim tim, dobar marketinški stručnjak mora brzo da reaguje, da donosi odluke i bude relevantan igrač u tržišnoj utakmici.

    Da bi to postao, na prvom mestu mora dobro da nauči i razume sâm proces prodaje, da provede neko vreme radeći u komercijalnom delu tima. Na drugom mestu bih izdvojio odlično poznavanje analitike, kako bi mogao da koristi podatke sa raznih strana (istraživanja, digital, mediji, prodajni podaci) i da ih upotrebi na najbolji način. Na trećem mestu bih izvojio komunikaciju kao ključnu osobinu koja pomaže da se prenese strategija ili plan kako na glavne stejkholdere tako i na agencije, a time i na potrošače.

    • Šta radite kad ne radite? 

    Kada ne radim, trudim se da što više iskoristim slobodno vreme na aktivnosti koje mi pomažu da se odmorim i napunim dobrom energijom. Nekada je to druženje sa porodicom i bliskim prijateljima, a nekada je to dobra knjiga ili neki interesantan časopis.

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE