Nova perspektiva za unapređenje poslovanja

Ustaljeni poslovni procesi u kompanijama najčešće donose pozitivne rezultate, pa zaposleni uglavnom ne budu svesni mogućnosti kojima bi mogli da unaprede poslovanje. Uobičajena dinamika angažmana dugo ostaje na istom nivou, a promena se uglavnom dogodi kada se timu pridruži novi član.

Iz kojih uglova novozaposleni može da primeti prostor za unapređenje, ali i da, zahvaljujući tome, doprinese boljem funkcionisanju kompanije, govori Ivana Canić, HR direktorka kompanije Strauss Adriatic.

Procena energije okruženja

Tokom procesa onboarding-a i adaptiranja na poslovno okruženje, novi član tima najbolje može da doživi atmosferu oko sebe. Tada objektivno može da primeti međusobne odnose i da ukaže na određene faktore koje treba tretirati, što je potencijalno značajno za kompaniju. Može da primeti, na primer, izazove u komunikaciji sa nadređenima: „Naš supervizor nema lošu nameru, ali ima specifičan način komunikacije koji drugi zaposleni lično shvataju, pa ih to opterećuje”.

Novi procesi za produktivnije poslovanje

S obzirom na to da manje poznaju kompaniju u koju su došli, nove kolege mogu da alarmiraju na neku situaciju koju je potrebno unaprediti, dok su ostali zaposleni naučeni da se snalaze i rešavaju je u hodu. Takođe, od njih možemo da saznamo kako neki proces može da se učini efikasnijim ili da oduzima manje vremena uključivanjem novih procedura. Posebno su dragoceni zaposleni sa prethodnim radnim iskustvom kojima je u sećanju neki drugačiji način rada iz kog može da se nauči nešto novo.

Promena određenih poslovnih praksi

Novi članovi tima mogu da ukažu na pozitivne pojave i vrednosti u kompaniji, ali, isto tako, mogu da ukažu i na problematične poslovne prakse na koje su se zaposleni već navikli i više ih ne tretiraju kao negativne. Ako se novom članu tima otvori prostor da se izjasni, postaviće ključna pitanja poput: „A da li ste probali ovo drugačije?”.

Samo novozaposleni, u stvari, može da upotpuni sliku kompanije u koju je došao. Sa svojim svežim pogledom na opšte stanje i motivacijom da taj pogled opiše, njegov pregled može biti veoma značajan faktor za razvoj poslovanja, jer je neopterećen odnosima, lojalnošću, imenima i prezimenima. U rukama novozaposlenih se krije značajan deo slagalice koju zovemo organizaciona kultura.

* Integralna verzija teksta se nalazi na sajtu HR lab-a

Izvor: BIZLife

Foto: Strauss Adriatic/Pixabay

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE