Stiže Tviter dislajk dugme: Evo kada kreće sa upotrebom i šta donosi
Ako ste videli opciju „downvoting“ na Tvitteru, niste sami. Eksperimentalna funkcija, koju je Tviter počeo da testira prošle godine, sada se prikazuje globalnoj publici.
Opcija za „odbacivanje“ odgovora je prvobitno data odabranoj grupi veb korisnika, ali Tviter kaže da će uskoro proširiti ovu funkciju i na korisnike iOS-a i Android-a. Za razliku od sajtova kao što je Reddit, ukupan broj glasova za i protiv nije javni. Ali ih Tviter koristi u pozadini da bi podesio odgovore koje prikazuje korisnicima.
Kompanija je saopštila da su dosadašnji rezultati eksperimenta otkrili da su korisnici negativno glasali za odgovore koje su smatrali uvredljivim ili irelevantnim.
We learned a lot about the types of replies you don’t find relevant and we’re expanding this test –– more of you on web and soon iOS and Android will have the option to use reply downvoting.
Downvotes aren’t public, but they’ll help inform us of the content people want to see. https://t.co/g8LcTpQqDv pic.twitter.com/wm5MmdR4Xh
— Twitter Support (@TwitterSupport) February 3, 2022
„Ovaj eksperiment je takođe otkrio da je dislajk najčešće korišćen način da ljudi označe sadržaj koji ne žele da vide“, navodi Tviter. Pretpostavlja se da bi ovo moglo da zameni isključivanje zvuka razgovora ili označavanje sadržaja kao neželjena pošta ili nerelevantno.
Dosadašnji zaključak Tvitera je da pristup preglasavanju „poboljšava kvalitet razgovora“. To sugeriše da bi ova funkcija na kraju mogla da postane stalni dodatak sajtu i aplikaciji.
Negativne strane dislajka
Glasovi „protiv“ i „nesviđanja“ su jednostavan način za korisnike da daju povratne informacije o onlajn sadržaju. Ali mogu biti i problematični. Oni se mogu koristiti u kampanjama ciljanog uznemiravanja i ako postanu deo Tviter algoritma, mogli bi da se koriste da ućutkaju suprotno mišljenje.
YouTube takođe smatra da su lajkovi toliko problematični da je brojanje učinio privatnim od novembra prošle godine. U međuvremenu, Fejsbuk je eksperimentisao sa dislajkovima, ali ih nikada nije primenio.
Izvor: BIZLife
Foto: Pixabay