Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Trgovinski PROMAŠAJ: Najveći „raj za šoping“ poluprazan

    South China Mall u kineskom gradu Dunguanu smatra se najvećim trgovačkim centrom na svetu. Tačnije, trgovačkim centrom s najvećom površinom raspoloživih lokala za najam – gotovo 660.000 kvadrtnih metara prostora u koje može stati više od 2.300 prodavnica.

    Dubai Mall površinom je veći – ima više od milion kvadrata prostora, ali obuhvata i druge sadržaje, poput hotela, zoološkog vrta i tematskog parka, a od ove godine još se jedan gigantski igrač pojavio na mapi, i to, možda neočekivano, u Teheranu.

    Iran Mall sa svim dodatnim sadržajima površinom je veći nego Shout China Mall i Dubai Mall zajedno.

    Arhitekte su osmislile South China Mall kao mesto sa sedam međunarodnih zona, a koje oponašaju Amsterdam, Pariz, Rim, Veneciju, Egipat, Karibe i Kaliforniju.

    Centar uključuje repliku Slavoluka pobede visoku 25 metara, zvonik bazilike sv. Marka iz Venecije, ali i kanal s gondolama dug dva kilometra. Mislilo se da će centar svakoga dana privući oko sto hiljada posetilaca.

    Iako je South China Mall zamišljen kao raj za kupovinu, otkako otvoren 2005. godine, uglavnom zapi prazan, tačnije 99 odsto njegovog kapaciteta. Zakupljeni su tek poslovni prostori kod glavnog ulaza u centar, a u njima su zapadnjački lanci brze hrane, piše punkufer.

    Mnogi veruju da je South China Mall loše koncipiran projekat izgrađen na pogrešnom mestu. Naime, vlasnici Dongguan Sanyuan Yinghui Investment & Development želeli su njime privući bogatu klijentelu iz velikih gradova poput Guangdžoua i Šendžena, ali su ga smestili u grad u centralnoj provinciji Guangdung, u kojoj većinu od osam miliona stanovnika čine migranti s niskim primanjima.

    Centar je 2015. godine doživio niz renovacija i promena, a u njemu su masovno počeli da se otvaraju butici i restorani s pristupačnijim cenama proizvoda i usluga. Iako u poslednjih pet godina više ljudi posećuje centar nego ikad ranije, i dalje kruže informacije kako su njegovi kapaciteti poluprazni. Najposećeniji sadržaj u centru je bioskop sa 3D platnom.

    Izvor: Poslovni dnevnik

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE