Tesla osam puta profitabilnija od Tojote
Prošlog leta japanski auto gigant Tojota prodao je sedam i po više puta vozila od američke Tesle, ali je ukupno stekao manji profit od nje.
Američka kompanija je u istom periodu ostvarila čak osam puta veću profitabilnost po vozilu od Tojote.
Ugledni japanski list posvećen ekonomiji Nikkei otkrio je javnosti sopstvenu analizu po kojoj je u tromesečju od jula do septembra ove godine američki proizvođač električnih automobila Tesla ostvario profit po vozilu osam puta veći od japanskog giganta Tojote.
Interesantno je da je najveći japanski i poslednjih godina po broju proizvedenih i prodatih četvorotočkaša najveći svetski proizvođač Tojota u istom periodu prodao sedam i po puta više vozila od kompanije koja nosi ime najpoznatijeg srpskog naučnika.
Naime, profit Tesle u pomenutom tromesečju iznosio je 3,29 milijardi dolara, dok je Tojota bila u plusu za 3,15 milijardi dolara, ako se njeni prihodi preračunaju iz jena u američku valutu po prosečnom kursu koji je važio tokom leta.
Američka kompanija je prodala 344.000 automobila, ostvarivši profit od 9.570 dolara po vozilu, dok je Tojota mušterijama predala ključeve za čak 2,62 miliona vozila, uz profit od oko 1.200 dolara po jedinici.
Tojota kasni sa razvojem električnih automobila
Ipak, objašnjavaju japanski ekonomisti, ovo ne treba shvatiti kao izraz nemoći ili nesposobnosti rukovodstva motora japanske ekonomije, već kao posledicu više vanrednih faktora.
Jedan od njih je to što je Tojota tokom leta u svoje knjige ubeležila težak gubitak nastao zatvaranjem njene fabrike u Rusiji, koja je godišnje produkovalo oko 80.000 vozila.
Takođe, Tojota je da bi pomogla svojim kooperantima preuzela na sebe deo njihovih troškova nastalih poskupljenjem struje i materijala i, za razliku od Tesle, nije podigla cene svojih vozila.
Tojota kasni i u razvoju električnih vozila, koja su sve popularnija u Severnoj Americi i Evropi. Ona u ovom trenutku masovno proizvodi samo jedan potpuno električni model – „bZ4X“.
Dalje, Tesla se u osetnoj meri oslanja na prodaju putem interneta, za razliku od japanske kompanije koja i dalje koristi tradicionalne auto-salone i mrežu zastupnika (dilera).
Izvor: RTS
Foto: Pixabay, Beta_AP