Izbegnite sagorevanje na poslu: 5 strategija da se zauzmete za sebe

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Posao, utisak

    Izbegnite sagorevanje na poslu: 5 strategija da se zauzmete za sebe

    Postoje trenuci kada ćete morati da se zalažete za sebe na poslu. Iako to može da bude izazovan poduhvat, pomoći će vam da ostvarite svoje ciljeve u karijeri i da se osećate sigurnije u svom radnom okruženju. Ako ste profesionalac koji se suočava sa unutrašnjim ili eksternim konfliktom, možda će vam biti od koristi da identifikujete pet strategija da se efikasno zalažete za sebe.

    Zalaganje za sebe je važno jer vam može pomoći da se osećate prijatnije na poslu i da efikasnije ostvarite svoje ciljeve u karijeri. Postoje različite prednosti koje možete da imate zahvaljujući tome:

    Zdrava ravnoteža između posla i privatnog života

    Zagovaranje vaših potreba na poslu omogućiće vam da izbegnete sagorevanje zbog prekovremenog rada ili povećane odgovornosti. Na taj način možete da postignete zdraviji balans između posla i privatnog života, koji pruža dovoljno vremena i energije da se posvetite i svom profesionalnom i privatnom segmentu.

    Posao, strategija

    Posao, strategija (Pixabay)

    Poboljšana produktivnost

    Kao profesionalac, važno je da budete u mogućnosti da uspešno primenite svoje veštine i razumete šta menadžment očekuje od vas. Ako se osećate preopterećeno zadacima ili ne razumete kako da efikasno izvršite svoje dužnosti, zalaganje za sebe može da pomogne u rešavanju takvih problema i poboljša ukupnu produktivnost vašeg tima.

    Pravedna nadoknada

    U pogledu finansijskih pitanja kao što su plate, povišice, beneficije, unapređenja i razlike u platama, od vitalnog je značaja da se zauzmete za sebe. Ova vrsta samozastupanja može da osigura da dobijete pravičnu naknadu za veštine koje nudite svojoj organizaciji.

    Posao, strategija

    Posao, strategija (Pexels)

    Odgovornost

    Kada doživite konflikt na poslu, važno je da se zauzmete za sebe kako bi druge strane mogle da razumeju vašu perspektivu i ponude odgovornost za svoje postupke. Odavde možete efikasnije da dođete do rešenja i nastavite da negujete odnos poštovanja sa svojim kolegama.

    Postoje različiti načini na koje možete da se zauzmete za sebe na poslu, piše Indeed. Evo 5 strategija koje možete da primenite:

    1. Koristite transparentne metode komunikacije

    Kada komunicirate o svojim potrebama, emocijama ili perspektivi na poslu, radite to direktno i transparentno. Ovaj pristup vam može pomoći da izbegnete maskiranje svojih namera kako bi se drugi osećali prijatnije. Možete da zadržite autentičnost dok se zauzimate za sebe.

    Posao, strategija

    Posao, strategija (Pexels)

    2. Imajte samopouzdanje tokom interakcija

    Ponekad, zalaganje za sebe zahteva samopouzdanje. U početku može da predstavlja izazov za mnoge profesionalce. Možete da izgradite samopouzdanje tako što ćete preduzeti male korake i primeniti sigurnost u svim svojim interakcijama.

    3. Upravljajte svojim reakcijama na konflikt

    Kako postajete sigurniji u svoju perspektivu i emocije, možete naići na sukob na poslu sa onima koji nisu saglasni sa vama. Međutim, kada doživite sukob, pokušajte da odložite svoje reakcije i budite smireni.

    To vam može pomoći da izbegnete ulazak u neproduktivan razgovor, zaštitite svoje mentalno blagostanje i odvojite vreme da smislite strategiju kako dalje da se zauzmete za sebe u takvoj situaciji.

    Posao, strategija

    Posao, strategija (Pexels)

    4. Ispitajte sve negativne emocije koje imate

    Možete se zauzeti za sebe tako što ćete da ispitate sve negativne emocije koje doživite i identifikujete uzroke za njih. Ovo je važan proces, jer ignorisanje osećanja može da stvori anksioznost i stres. Umesto da potiskujete svoje emocije, njihovo priznanje može da vas osnaži da preduzmete akciju u vezi sa situacijom i budete glasniji u pronalaženju rešenja.

    5. Postavljajte pitanja kada se suočite sa konfliktom

    Kada se suočite sa konfliktom, uzdržavanje od trenutnih reakcija i postavljanje pitanja, koja pojašnjavaju, može da bude vežba samozastupanja koja vam pomaže da bolje razumete situaciju. Takođe, može da vam omogući da bolje razumete perspektive drugih dok istovremeno preuzimate kontrolu nad izazovnim razgovorom. Omogućiće vam i da postavite ton za dijalog sa poštovanjem i da ohrabrite svoje saradnike da se ponašaju u skladu sa tim.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pexels, Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE