Emocija inovacije

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Stefan Tošović

    Emocija inovacije

    Piše: Glavni i odgovorni urednik Stefan Tošović

    Premda nisu identične, tuge i radosti slične su svuda u svetu. Zluradost, zavist, nada i ljubav ne razlikuju se mnogo u Beogradu i Berlinu od onih u Sibiru, Njujorku i Maliju.

    Kaže se da nije srećan onaj koji mnogo ima, nego onaj kome malo treba. Kada, jednog dana, dođe vreme za svođenje računa, čovek sa pantagruelovskim apetitom ne biva zadovoljniji od čoveka sa porcijanskom skromnošću. To se, u manjoj ili većoj meri, nigde na planeti ne razlikuje. Šta se razlikuje?

    Između ostalog, razlikuje se životni standard, društveni sistem, razvijenost biznisa, prisustvo inovacija, u konačnici – novac, kao očito najsnažniji pokretač opipljivog i tema našeg magazina, u kojem ćemo pričati o inovacijama, sa simboličnim poređenjem: Profit u biznisu je isto što i sreća u životu: nije dovoljno samo da je snažno želite da biste je dobili.

    Nisam naišao na krst u pustinji, ali mogu pretpostaviti da je osećaj sličan kao kada sam u pariskom klubu zastao pred ogromnom zavesom koja se vijorila na vetru. Nisam se pitao kako su organizatori proizveli vetar u bivšem trezoru i nije me zanimalo za šta je bila zakačena ogromna tkanina koja izgleda kao da lebdi. Ništa nije bilo važnije od osećaja da mi inspiracija ulazi u novi životni krug.

    Tako mi je bilo i u neposrednom susretu s inovatorima, u okviru projekta Inovacije su sve(t) oko nas. Upoznao sam jedva punoletnog dečaka koji je izmislio, patentirao i proizveo rukavicu za slabovide, koja osobama oštećenog vida pomaže da se bolje orijentišu na ulici. Pričao sam s mladim naučnikom koji je svoj startap projekat prodao „Filipsu”, a kao ishod saradnje, dogodile su se naočare koje umanjuju negativne efekte džet-lega. Koriste ih, pored ostalih, Lebron Džejms i Novak Đoković. Jedan naš inženjer predvodnik je tima koji pravi najpouzdanije bespilotne letelice za vodeće avio-kompanije.

    Zaključak izlazi kao ajkula iz vode: srpski inženjeri, uz sportiste, predstavljaju naš najbolji „izvozni materijal” u valuti ljudstva.

    U razgovoru s njima saznajem i za nowist, pojam koji označava osobu koja svoje prilike za budućnost gradi i otvara negujući pozitivan stav u sadašnjem trenutku. Zvuči kao mantra popularne psihologije začinjena budizmom, ali stvar je konkretna – nowist ostavlja negacije i pesimizam u prošlosti, ne gleda u ono što mu nedostaje, nego unapređuje ono što poseduje. Emocija inovacije.

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: Nebojša Babić

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE