Sadržaj prodaje

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Vedran Ivankovic

    Sadržaj prodaje

    Piše: Vedran Ivanković, stručnjak za korporativne komunikacije

    Bili ste na odmoru. Ležali ste na plaži, čitali knjigu kad se na pučini pojavio delfin. Brzo tražite telefon da slikate i okačite na društvene mreže i time svetu pokažete da ste se super proveli. Neke ste iznervirali time što kačite ko zna koji stori po redu. To je u redu. Neki su samo prešli preko toga, a neke algoritam nije ni obavestio. I to je u redu. One malobrojne, a ima ih, naterali ste da vas pitaju gde je ta plaža, jer deluje lepo, da li je more toplo i šta osim plaže ima da se vidi, radi, šta ima od sadržaja tu gde ste. Kako onda odoleti da se ne okači još jedna fotka u kupaćem, još jedan nesvakidašnji pogled ili bilo koji detalj sa letovanja!

    Neko se lepo setio – recimo, turistička organizacija nekog lokaliteta – da kaže: „Odavde slikaj, ovde je pogled najlepši.” Turisti staju, gledaju znak, vade telefone, prave fotografije, video-zapise i klikću po svojim profilima kako bi podelili lepotu sa svima. To je prilično banalna situacija koju doživljavamo svakog dana. Šta mogu da budu posledice? Skok broja turista na nekoj destinaciji i da vas neko otprati sa mreža – ako baš preterate. Izgleda da taj sadržaj koji se napravi radi posao.

    Lako je kada je u pitanju atraktivna turistička lokacija – ajde ti prodaj nešto što nema neku veliku tražnju! Ne kažem da je lako kao kad su u pitanju Maldivi, obala Crvenog ili Jadranskog mora, ali uz izvestan trud moguće je postići cilj.

    Odmah da kažem, kao ono na reklami za lekove kad spikera ubrzaju na kraju i čujete samo „lekara i farmaceuta”, namera pisanja teksta na ovu temu i na ovaj način nije omalovažavanje nečijeg znanja, truda i profesionalizma. Ne. Namera je da se motivišu ljudi da nauče nešto novo, odnosno da steknu nove veštine koje će promovisati njihovu poslovnu ideju. Možda pomalo i demistifikacija profesije kojom se bavimo, pošto ne spasavamo živote nego se bavimo propagandom.

    Ako ste vlasnik malog ili srednjeg biznisa, recimo, probajte da ispričate svoju priču i da pritom koristite sve kanale koji su vam dostupni kako biste tu priču proširili i kako bi je čulo što više ljudi. Dobro opravdanje je da nemate vremena time da se bavite, a još bolje da ne poznajete digital, programe kojima biste dizajnirali nešto, a to, ako nije vrhunsko, neće biti dobro i naići će na podsmeh. Da li ste probali? Najčešći odgovor je: ne.

    Koje su mogućnosti? Koliko to košta? Šta ću ja iz toga da dobijem? Gde je tu prodaja?

    Za početak, smislite šta želite da postignete sadržajem koji ćete napraviti. To je ključna stvar. Onda idete dalje sa odgovorima na pitanja. Kad znate gde idete, mnogo je lakše. Svetionik je na horizontu i, bez obzira na to koliko more bilo uzburkano, plivate i idete dalje ka njemu.

    Mogućnosti su beskrajne. Treba da pronađete ono što je potrebno vašem potrošaču i da o tome čuje baš od vas kao vlasnika brenda. Danas postoji nekoliko izuzetno popularnih formata koje možete da koristite kao osnovu da svoju priču ispričate svetu. Podkast je jedan od formata koji je izuzetno popularan u poslednje vreme. Krajnje lično i intimno, kao bivšem radijskom novinaru, drago mi je da se govor vratio u naše živote i da smo prestali da slušamo samo muziku, i to dvadeset pesama koje nam algoritam servira kroz formatirane radio-stanice. Neki preteruju, pa im emisije traju i po nekoliko sati, ali generalno, radio je doživeo lepu transformaciju i renesansu posle godina tavorenja. Uglavnom, podkast može da vam završi posao kao neka osnovna forma iz koje ćete da crpete ostali sadržaj.

    Ajde ti prodaj nešto što nema neku veliku tražnju!

    Ajde ti prodaj nešto što nema neku veliku tražnju!

    Ima brojnih tekstova o tome kako da pokrenete podkast, sve sa cenama koje nisu visoke i tehnikom koja je svima dostupna. Kada napravite snimak, najzanimljivije detalje možete da izdvojite za najavu. Takođe, možete da napravite i neku fotku, u nju ubacite neki citat i da imate sadržaj i za mreže koje vole fotografije. Za to vam ne treba spektakularno poznavanje softvera, hardvera i ostalih čuda tehnike. Postoje besplatni programi koji su intuitivni. Najčešće, uz malo više truda možete da pronađete i neku besplatnu verziju koju možete da koristite. Izvod iz tog videa možete da prebacite u tekstualnu formu i da dobijete blog-post. Tri tone sadržaja iz samo jedne snimljene emisije.

    Da li to zahteva puno truda i vremena? Da. Kada ste poslednji put dobili na lutriji ili uradili bilo šta vredno pomena a da se niste pomučili? Ja sam poslednji put nešto dobio u igrama na sreću – stomak eliminator (ko se seća), i to krajem prošlog veka. Zarđao je u ormanu neotpakovan, ali to je neka druga priča.

    Kada je konkretna sadržina u pitanju, tu postoje neke zanatske cake, ali opet nije nužno da ih znate. Računajte da ćete grešiti u početku, ali to nije ono što treba da vas brine. Tu ima nekoliko saveta druge vrste, ne tehničke.

    Budite iskreni. Ako krenete da folirate i šmirate, ljudi će to provaliti i neće vas gledati/slušati/čitati. Pokažite empatiju. To je nešto što ljudi cene i prepoznaju. Posebno mlađe generacije traže brendove sa svrhom i lako odbacuju one koji to nemaju. Ekologija, ljudska prava, rodna ravnopravnost, empatija prema problemima zaposlenih itd. – brojne su teme i mogućnosti. Na vama je da otkrijete šta je ono što je vama najbliže i što će, na kraju, vaši kupci prepoznati kao vrednost brenda. Budite uporni. Ako u prva dva sata to što ste postavili ne vide milioni ljudi, kao što vide kod nekog drugog na profilu, nemojte da padate u brigu i očajanje. Zajednice se grade dugo i temeljno. Jednom kada vas ljudi prepoznaju kao nekoga ko ima vrednost za njih – pratiće vas.

    Opet pitanje: a gde je tu prodaja? Od naslova je nema.

    Sve ovo je prodaja. Vi ste autentični i pričate svoju priču koja je ugrađena u svaki vaš proizvod ili uslugu. Ono što dajete ljudima na mrežama ili onima koji dolaze na vaš sajt jesu dodatno znanje i korisne informacije. Kada se naviknu da mogu da ih nađu kod vas, lako ćete moći da im kažete i nešto tipa „ja ovde i prodajem nešto”, a da se pritom ne razbeže.

    Da li je ovo sve primenljivo na velike sisteme? Apsolutno jeste. Bilo da ste vlasnik, direktor, direktor komunikacije i sl., vi pričate priču brenda. Odaberite ton, kanale i počnite da gradite svoju zajednicu. Da li će vam u tome pomoći tim profesionalaca ili ćete se osloniti na sopstvene snage, to je vaša odluka i zavisi od toga koliko ste spremni da uložite.

    Odredite cilj, krenite i budite uporni. Kako kaže izreka, ni Rim nije sagrađen preko noći.

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE