Stari dizelaši iz Evrope, umesto na reciklaži, stižu nama
Stariji modeli automobila u zapadnoj Evropi koji ne ispunjavaju najnovije standarde, umesto da budu uništeni, završe na putevima jugoistočne Evrope, donoseći pritom pozamašnu zaradu dilerima koji se time bave, pokazuje jedno novinarsko istraživanje.
Sve striktniji propisi o zaštiti okoline naterali su vozače u zapadnoj Evropi da se rešavaju starih automobila, naročito dizelaša.
Svoj doprinos dali su i automobilski dileri, ali i države, uvođenjem premija pri kupovini novih automobila. Svrha premije je stimulacija stanovništva da kupe novi automobil i reše se starog modela koji ne ispunjava poslednje standarde – Euro 5 i Euro 6, piše Večernji.ba.
Zamišljeno je da svaki stari automobil, koji vlasnik zameni novim, završi u presi. Međutim, istraživanje novinara nemačkog Auto Bilda pokazalo je da malo automobila bude stvarno uništeno.
Novinari su došli do saznanja da najveći broj „smrdljivih dizelaša“ samo nastavlja život u istočnoj Evropi.
Od jednog insajdera Auto Bild je dobio informaciju da radnici na reciklaži starih dizelaša od trgovaca polovnjacima dobiju oko 200 evra po automobilu.
Zarada dilera je odlična jer potpuno funkcionalne i dobro opremljene automobile prodaju u istočnoj Evropi za najmanje 2.000 evra.
Auto Bild navodi da se u istočnoj Evropi traže dizelaši s normom Euro 3 ili Euro 4, posebno automobili marki Folksvagen, Mercedes i Audi.
Izvor: Poslovni dnevnik
Foto: Pixabay