Snažna performansa na tržištu dovela je STADU do dvocifrenog rasta

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    STADA ostvarila dvocifren rast

    Snažna performansa na tržištu dovela je STADU do dvocifrenog rasta

    STADA, u okviru koje posluje i kompanija Hemofarm, pokazala je istrajnost u izazovnom poslovnom okruženju obeleženom makroekonomskim i geopolitičkim neizvesnostima i prijavila dvocifreni rast prodaje i zarade u prvoj polovini 2022. Uprkos inflatornim pritiscima na robu i usluge, i prekidu lanca snabdevanja delom zbog konflikta u Ukrajini, STADA Grupa sa sedištem u Bad Vilbelu u Nemačkoj, nastavlja svoje putovanje rasta.

    Organski rast i ponuda šireg portfolija pacijentima i zdravstvenim radnicima putem akvizicija i partnerstava omogućili su STADI da poveća korigovanu prodaju Grupe za   15% na 1.768 milijardi evra u prvoj polovini 2022. Korigovana za valutne fluktuacije i specijalne efekte, zarada pre kamate, poreza, deprecijacije i amortizacije (EBITDA) porasla je za 23% na 386.5 miliona evra.

    STADA je imala benefit od opsežnog rasta na tržištima za svaki od svoja tri strateška proizvodna segmenta: zdravstvene proizvode široke potrošnje, generičke proizvode i farmaceutske specijalitete.

    „Naročito sam ponosan“, ističe generalni direktor STADE Peter Goldschmidt, „kako približno 13,000 koleginica i kolega širom sveta nastavlja da raste kroz preduzetništvo, uz agilnost i integritet i kao One STADA. Veoma visoki nivoi angažovanja nedavno potvrđeni kroz globalnu anketu zaposlenih vode do mnogih novih inicijativa u promenljivom zdravstvenom okruženju.“

    „Fokus na upravljanje kompleksnim portfoliom koji se sastoji od preko 25,000 skladišnih jedinica (SKUs) koje se obezbeđuju putem ojačane i otporne mreže lanca snabdevanja omogućio je STADI da dosledno održava visok nivo usluge i da može zadovoljiti potražnju, nadmašujući time tržišni prosek,“ istakao je Goldschmidt. „Želeo bih ovom prilikom da se zahvalim našim partnerima širom sveta, kojih je više od 500, koji nas podržavaju u daljoj izgradnji naše mreže lanca snabdevanja i koji činimo još otpornijim na krize.“

    Peter Goldschmidt, generalni direktor STADEPeter Goldschmidt, generalni direktor STADE

    Peter Goldschmidt, generalni direktor STADE

    „U mnogim zemljama mogli smo povećati naše učešće na tržištu u oblasti zdravstvenih proizvoda široke potrošnje i generičkih proizvoda, dok nastavljamo da unapređujemo naš portfolio i pajplajn.“

    Prodaja zdravstvenih proizvoda široke potrošnje porasla je za 25%

    Akvizicije i partnerstva koja koriste STADINU opsežnu platformu marketinga i prodaje, zajedno sa internim širenjem proizvoda kroz lansiranje i proširenje linija, podigli su korigovanu prodaju u STADINOM segmentu zdravstvenih proizvoda široke potrošnje u prvih šest meseci 2022. za 25% na 729,2 miliona evra. Zdravstveni proizvodi široke potrošnje činili su 41% STADINE prodaje Grupe u prvoj polovini godine.

    Prodaja zdravstvenih proizvoda široke potrošnje ostvarila je benefit pošto je STADA sredinom 2021. godine uspešno integrisala svoju akviziciju Sanofijevih 16 etabliranih lokalnih i regionalnih brendova zdravstvenih proizvoda široke potrošnje u pretežno evropskim zemljama. Takođe od novembra 2021. STADA distribuira Sanofijev portfolio zdravstvenih proizvoda široke potrošnje u 20 zemalja širom Evrope.

     

     

     

    Generički segment sveobuhvatno raste

    Obezbeđivanje pacijentima dostupnosti lekova odmah nakon isteka ili otkaza patenta i ekskluzivnih prava pomoglo je STADI da poveća korigovanu prodaju u generičkom segmentu za 6% na 697.1 miliona evra u prvih šest meseci 2022.

    Rast u segmentu generičkih proizvoda, koji je predstavljao 39% STADINE prodaje Grupe u prvom polugodištu, bio je sveobuhvatan, a pokretale su ga ključne zapadnoevropske zemlje, što je pomoglo STADI da zadrži lidersku poziciju u prvih pet kompanija u ovom segmentu širom Evrope.

    Korigovana prodaja STADINE sve veće liste farmaceutskih specijaliteta porasla je za 12% na 341.8 miliona evra na korigovanoj bazi u prvoj polovini 2022. čineći jednu petinu prodaje Grupe.

    Osnova za dalja ulaganja

    EBITDA grupe je porasla za 36% na 450.2 miliona evra na osnovu rasta prodaje od 17% na 1,768.1 miliona evra. STADA je takođe održala disciplinu po pitanju troškova poslovanja, a pritom je nastavila sa ulaganjima i podrškom marketingu i prodaji. Povećanje od 71% u operativnom gotovinskom toku obezbedilo je dobru finansijsku osnovu za dalja ulaganja. Da bi podržala svoj portfolio koji se sve više širi putem internog i eksternog razvoja, STADA je, ranije ove godine, najavila projekat vredan 50 miliona evra za izgradnju centra za lanac snabdevanja u Turdi, Rumunija. Očekuje se da će ova lokacija, koja će imati inicijalni kapacitet isporuke 100 miliona pakovanja godišnje, kreirati dodatnih 375 radnih mesta.

    STADIN naglasak na posvećenosti obezbeđivanja održivog zapošljavanja, snabdevanja lekovima i ekonomskih investicija – kao što je pokazano učešćem Grupe u Globalnom dogovoru UN – biće u bliskoj budućnosti detaljno prikazani u prvom Izveštaju o održivom razvoju za celu STADA Grupu.  „Održivost je za nas u STADI prirodna stvar“, naglašava tehnički direktor Migel Pagan. „Za nas briga o zdravlju ljudi uključuje donošenje pouzdanih rešenja za naše pacijente i partnere, kao i podršku javnim vlastima u izgradnji održivih zdravstvenih sistema.“

    Izvor: BIZLife

    Foto: STADA

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE