Šta su radili INFLUENSERI u doba korone?
Piše: Voljena Daničić, Head of Creative, DIRECT MEDIA United Solutions
Proglašenjem pandemije korona virusa mnoge aktivacije influensera, na planetarnoj razmeri su, ili pauzirane ili prolongirane ili pak u potpunosti otkazane. Klijenti su bukvalno “povukli ručnu“ na skoro sve aktivnosti, a razlog je jednostavan: niko nije znao šta donosi sutra.
Kompanije su odmah revidirale svoje budžete. Ono što je bilo namenjeno za influenserske aktivacije prebacili su ili na opipljivije vrste reklamiranja koje uvek mogu da isprate kroz prodaju ili su sredstva preusmerili na pomoć državama u kojima posluju, svojim sugrađanima i zaposlenima.
Погледајте ову објаву у апликацији Instagram
estoy brillando con highlighter, no lo ves? es mi nuevo telefono, no lo ves?✨ #huaweip40pro
Sami influenseri su takođe revidirali, pa skoro sve. Iako dobro pripremljeni i da u trenutku pandemije aktivacije realizuju iz svojih domova, poslovi koji su se ticali putovanja, sporta, promocija i ugostiteljstva nisu mogli da se realizuju. Influenseri sa dogovorenim ambasadorskim saradnjama su naravno ostali u kontaktu sa povezanim kompanijama, a i kompanije sa njima, pa smo primetili da se dosta takvih saradnji nastavilo i za vreme karantina, gde su brendovi svoje proizvode slali na kućne adrese kako bi održali tu komunikaciju i dobar odnos.
Kompanije koje se bave dostavom hrane su bile izuzetno aktivne za vreme karantina. WOLT je na primer prepoznao trenutak i iskoristio priliku da svakodnevno ima product placement objave prvenstveno kroz Instagram storije.
Za vreme perioda karantina društvene mreže su postale svojevrsno “izazivalište“, svakodnevno se pojavljivao neki novi izazov. Neki su bili povezani sa brendovima (IKEA), mnogi nisu (a mogli su) i to je takođe bio jedan od idelnih trenutaka za održavanje komunikacije sa potrošačima kroz aktivacije influensera.
Neke od opcija društvenih mreža su postale mnogo popularnije nego do sada, na primer Instagram Live je bio izuzetno atraktivan jer su ljudi imali potrebu da se osete povezanije sa svojom publikom nego do sada. Jedan od dobrih primera je iz fitnes sveta, gde su razni svetski fitnes influenseri svoje treninge preneli na live stream i na taj način kapitalizovali trenutnu sutuaciju. Takođe dobar primer su i influenseri koji se bave šminkom da svoje umeće prenesu kroz live, ali i oni koji se bave kuvanjem i inače bloguju o tome.
Погледајте ову објаву у апликацији Instagram
Kako su prolazile nedelje tako su se i brendovi priključivali ovakvim akcijama i aktivacijama i na taj način spojili lepo i korisno, odnosno ostali aktivni i aktuelni među svojim ciljnim grupama.
Influencer marketing (word-of-mouth) je od samog početka bio idealan za promociju namenskih kampanja, koriščenjem često jako širokog dosega uticaja kako bi se prenela specifična poruka. U vreme karantina influenseri su bili jedni od najvažnijih koji su promovisali „ostajanje kod kuće“ kroz viralne videe i fotografije gde je neretko više njih učestvovalo u kreiranju takvog kontenta.
U Finskoj je na državnom nivou angažovan određeni broj influensera koji su kroz svoje objave komunicirali informacije o pandemiji i načinu zaštite, odnosno podrške ljudima da poštuju uvedene mere. Takođe i Svetska zdravstvena organizacija je angažovala određeni broj ljudi koji su promovisali aktivno pranje ruku, opet kroz izazove gde su se priključile i svetske zvezde (Selina Gomez, Kejt Vinslet, itd..).
Višak „slobodnog vremena“ je iz velikog broja influensera izvukao najkreativniji sadržaj do sada, a najveći pobednik u celoj situaciji je kompanija/aplikacija TikTok. Broj preuzimanja i registrovanja novih naloga tokom marta meseca se povećao za 27% u odnosu na prethodni mesec. Broj novih naloga i preuzimanja je odavno prešao broj od 300 miliona u svetu. Skrolujući kroz ovu aplikaciju primetićete veliki broj kreativaca koji su u svojim domovima snimili prava mala remek dela. Ono što nismo primetili je veći broj sponzorisanih objava, a mislimo da je krajnje vreme da se i to promeni.
Konačno, ono što ćemo sigurno primetiti u budućnosti i trend koji će se nastaviti je kontent koji se odnosi na kreativna rešenja. To mogu biti tutorijali, saveti iz niše kojom se influenseri bave (fitnes, kuvanje, sam-svoj-majstor, itd..), odnosno saveti o samopomoći i dobrobiti. Takođe vrlo aktivan će biti i kontent interaktivnog sadržaja, izazovi, kolaboracije među influenserima, ukratko bilo šta što može da pomogne publici da im ovo, i dalje nesigurno vreme, prođe što ugodnije i zabavnije.
Mi smo tu da kompanijama i brendovima predočimo takve prilike i predložimo aktivacije koje će se po okončanju pandemije uspešno i nastaviti.
Izvor: BIZLife
Foto: Instagram/Pixabay