Šta kažu nemačke kompanije o poslovnoj klimi i da li bi opet investirale u Srbiji?

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Poslodavci, lider (Pixabay)

    Šta kažu nemačke kompanije o poslovnoj klimi i da li bi opet investirale u Srbiji?

    Kakva je poslovna klima u Srbiji i koji faktori najviše utiču na investicije?

    Nemačke i srpske kompanije, članice Nemačko-srpske privredne komore, pozitivno su ocenile privrednu klimu u Srbiji i izrazile pozitivna očekivanja u okviru sopstvenog poslovanja, a uprkos aktuelnoj krizi, 95 odsto kompanija učesnica ankete ponovo bi investiralo u Srbiji.

    Kao faktore koji utiču na poslovanje u Srbiji, najlošije su ocenjene borba protiv korupcije i pravna sigurnost, dok su kompanije zadovoljne kvalifikacijom i motivacijom zaposlenih.

    Šta su najveći rizici?

    Kao najveće pretnje i rizike u razvoju svojih kompanija u narednih 12 meseci, privrednici ističu porast cene energenata i sirovina, ekonomsko-politički okvir, porast troškova rada, nedostatak potražnje, kao i deficit radne snage, saopštila je Nemačko-srpska privredna komora.

    Tokom marta i aprila ove godine Nemačko-srpska privredna komora (AHK Srbija) sprovela je istraživanje o privrednom ambijentu u Srbiji među kompanijama članicama Komore. Rezultati najnovije ukazuju na ozbiljan porast poverenja nemačkih kompanija u Srbiju kao investicionu destinaciju, istaknuto je na konferenciji za novinare.

    Rečeno je da se očekuje dalji porast trgovinske saradnje Srbije i Nemačke, ali ne i dvocifrena stopa rasta.

    Uprkos posledicama koje je izazvala pandemila korona virusa, kao i posledica sukoba u Ukrajini koje se odražavaju na privredu na globalnom nivou, polovina anketiranih (52 odsto) svoje poslovanje ocenjuje dobrim, a samo jedan odsto nedovoljno dobrim, navodi se u saopštenju.

    10 % strahuje od pogoršanja uslova, skoro polovina planira nova zapošljavanja

    I prognoze poslovanja za aktuelnu godinu sadrže optimizam u odnosu na period od pre tri godine – samo 10 odsto anketiranih strahuje od pogoršanja.

    Kada je reč o razvoju poslovanja i dodatnom zapošljavanju u 2022. godini, 49 odsto anketiranih kompanija planira povećanje broja zaposlenih, 46 odsto kompanija ne planira nikakve promene u broju zaposlenih, dok samo pet odsto ispitanih pretpostavlja da će broj zaposlenih u njihovim kompanijama opadati.

    Tokom 2022. godine 46 odsto anketiranih preduzeća planira uvećanje investicija, dok samo deset odsto najavljuje smanjenje investicija.

    Prilikom ocenjivanja faktora koji utiču na poslovanje u Srbiji, najlošije su ocenjene – borba protiv korupcije i kriminala, pravna sigurnost, transparentnost u javnim tenderima, efikasnost poreskog sistema i poreske uprave, kao i raspoloživost radne snage.

    Zadovoljavajuće ocene nemačko-srpskih kompanija dobili su kriterijumi koji se odnose na tržište rada u Srbiji: kompanije su zadovoljne kvalifikacijom i motivacijom zaposlenih, njihovom produktivnošću, kao i akademskim obrazovanjem.

    Direktor AHK Srbija: Konkurencija jaka, država još da radi na poboljšanju uslova

    Sumirajući rezultate ankete, direktor Nemačko-srpske privredne komore Aleksander Markus istakao je da je Srbija i dalje veoma poželjna destinacija za investicije, poverenje nemačkih kompanija sve više raste, međutim i konkurencija je jaka, te Srbija mora aktivno da ulaže napore na daljem poboljšanju opštih uslova poslovanja.

    “Raduje nas podatak da bi čak 95 odsto kompanija ponovo ulagalo u Srbiju, što je najbolji rezultat do sada. Veliki broj nemačkih preduzeća u ovom trenutku traga za novim dobavljačima, a zemlje Zapadnog Balkana svakako stoje u fokusu potencijalnih nemačkih investitora. S te tačke gledišta, postoji velika šansa za Srbiju, naročito kada se uzmu u obzir ocene privrednika sa lica mesta”, poručio je direktor AHK Srbije.

    Rukovodilac privrednog odeljenja Ambasade SR Nemčke u Srbiji, Denis Kajzer ocenio je da anketa ponovo potvrđuje privlačnost Srbije za nemačke kompanije i odražava bliske ekonomske odnose Srbije i Nemačke.

    “Međutim, veliki broj nemačkih kompanija smatra da je potrebno unaprediti borbu protiv korupcije, kao i transparentnost u javnim nabavkama. Spremni smo da podržavamo Srbiju u tome, utirući na taj način i njen put ka Evropskoj uniji”, zaključio je Kajzer.

    Šta nemačke kompanije kažu – kakva je privredna klima u Srbiji?

    Izvor: BIZLife, RTS

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE