Situacija sve ozbiljnija: VW planira 30.000 otkaza u Nemačkoj
Posrnuli Folksvagen koncern mogao bi da ukine do 30.000 radnih mesta u Nemačkoj. Osim toga, finansijski direktor Arno Antlitz želi da smanji sredstva na 160 milijardi evra za planiranje ulaganja u narednih pet godina, objavio je Manager-Magazin.
Nedavno je VW odvojio 170 milijardi evra za srednjeročno planiranje od 2025. do 2029. godine, a mogućnost otpuštanja zaposlenih je predmet rasprave u kontekstu predloženih mera štednje. Portlarol kompanije nije želeo da komentariše tu informaciju, prenosi Fenix Magazin.
VW se bori s visokim troškovima u osnovnoj marki VW ličnih automobila. Proizvođač automobila ukinuo je decenijama staru garanciju za zapošljavanje u Nemačkoj, a raspravlja se o zatvaranju fabrika i prisilnom otpuštanju.
Šef marke Thomas Schafer želi da podigne operativni povrat ulaganja na ciljanih 6,5 odsto u narednim godinama. Pregovori s IG Metallom počinju 25. septembra.
Pritisak je očigledno toliki da su na stolu veliki rezovi zaposlenih. Prema Manager Magazinu, očekuje se da će broj zaposlenih u Nemačkoj u srednjem roku pasti za 30.000, a generalni direktor Oliver Blume smatra da su takvi rezovi dugoročno realni.
Njegov prethodnik, Herbert Diess, već je naišao na snažan otpor s idejama o ukidanju radnih mesta ovih razmera i morao je brzo da otkaže odgovarajuće planove.
Prema pisanju časopisa, stvari bi mogle biti posebno gorke u istraživanju i razvoju. Prema nekim predviđanjima, od oko 13.000 zaposlenih u Nemačkoj, njih 4.000 do 6.000 moralo bi dobiti otkaz. Delimično penzionisanje i otpremnine ne bi bile dovoljne mere za to.
Ministar apeluje na VW: Ne zatvarajte fabrike
Nemački ministar privrede Robert Habeck pozvao je VW da ne zatvara svoje fabrike u Nemačkoj. Treba učiniti sve da se to ne dogodi, rekao je on tokom posete pogonu u Emdenu.
Habeck je rekao da racionalizacija troškova ne znači da će radna snaga biti „bezosećajno“ zapostavljena, a fabrike zatvorene.
Folksvagen nikada nije zatvorio pogon u Nemačkoj, a nigdje u svetu nije zatvorio fabriku od 1988. godine.
Međutim, tvrtka se sada bori s prelaskom na proizvodnju e-automobila, padom prometa na važnom kineskom tržištu i oštrom konkurencijom kineskih proizvođača automobila.
Ministar je najavio nove mjere finansiranja e-automobila, rekavši da vlada planira poreske olakšice za vozila koja se koriste kao službena vozila. Takođe, ispitaće se da li može i više od toga.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: Seebiz, Poslovni dnevnik
Foto: Unsplash, Beta/AP