„Možda bih izgledao kao Bred Pit da sam ostao u Americi“: Dragan Bjelogrlić na WMF
Dragan Bjelogrlić je bio jedan od govornika na Weekend Media festivalu u Rovinju, gde je na panelu „Bolji život produkcije u regiji“ govorio o svom karijernom putu i jedinstvenoj mogućnosti da se pridruži Holivudu.
Posle premijere „Crnog bombardera“ 1993. godine proveo je nekoliko meseci svog života u Los Anđelesu kako bi video da li bi mogao da tamo nešto radi.
„Bilo je dosta mojih prijatelja tamo. Taj boravak mi je mnogo značio u životu jer sam shvatio šta treba da radim kad se vratim u Srbiju. Nikada nisam ozbiljno pomislio da bih mogao tamo da ostanem i nikad nisam razmišljao da li sam doneo ispravnu odluku. Možda bih izgledao kao Bred Pit da sam ostao, ali sve ostalo ide na stranu bolje odluke što sam se vratio“, priznao je on.
Bjelogrlić se prisetio ’93. godine kada su mnogi glumci bili etiketirani zbog jezika koji govore.
„To je bila ’93. godina i u serijama i filmovima nije bio slučaj da imamo toliko stranaca, što se kasnije promenilo. Mislim da je kod glumaca jezik velika barijera. Mada su neki glumci iz Zapadne Evrope pokazali da je savladiva. Nije nesavladiva, ali u samom startu jeste problem“, objasnio je reditelj.
Gluma vs. rediteljski posao
Prema njegovim rečima, u poslednje vreme se više bavi režijom i pisanjem. To je nešto što mu je zanimljivije i više ga stimuliše, ali glumom se bavi više od 40 godina.
„Odatle sam počeo i zavoleo druge stvari. Mislim da je normalno da se prevashodno osećam kao glumac„, istakao je.
Kako su godine prolazile njegovo interesovanje za odlazak iza kamere i stvaranje nekih priča je postajalo sve veće i izraženije. Sve je počelo odlukom da bude producent.
„Sve više i više sam pratio taj proces i učio. Mogu sigurno da kažem da sam krao od dobrih redtelja sa kojima sam radio. Možda sam od ovih loših video kako ne treba raditi i gde su greške. Mislim da je to jedan normalan i prirodan proces. Tako studenti režije kradu od svojih profesora“, naveo je glumac i reditelj.
Na kraju je zaključio da je najteže i najkompleksnije biti reditelj u zavisnosti od toga šta neko želi da napravi.
„Ako želite da kreirate neko slojevito delo koje neće biti samo ispričana priča nego će u sebi nositi i neke druge nivoe i sadržaje, onda to jeste jedan kompleksan posao. Treba da ispratite ceo proces od same ideje do završne kopije, pa kasnije i sudbinu filma u bioskopima, na festivalima i na promocijama“, otkrio je Bjelogrlić.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife/Ivana Jaćimovski
Foto: BIZLife