
Revolucija u svetu krstarenja: Srpski startap menja način na koji doživljavamo svet s palube
Koliko puta ste čuli da su krstarenja samo za bogate ili starije putnike? A da li ste znali da se neka od najluksuznijih krstarenja mogu pronaći po cenama nižim od klasičnih letovanja? Jelena Milić, jedna od osnivača startapa ChooseCruise, otkriva za BIZLife kako su njen tim i ona odlučili da preokrenu način na koji ljudi biraju i rezervišu krstarenja – čineći ih pristupačnijim, jednostavnijim i dostupnim svima.
Iza ChooseCruise aplikacije stoji tim mladih preduzetnika: Jelena Milić, Ivan, Igor, Ognjen i Marko. Njihova različita iskustva omogućila su im da sagledaju industriju iz više uglova i stvore rešenje koje kombinuje tehnologiju, turizam i jednostavnost korišćenja.
Ideja za ChooseCruise, prvu mobilnu aplikaciju posvećenu jednostavnoj i intuitivnoj rezervaciji krstarenja, nastala je iz želje da se proces bukiranja učini bržim, transparentnijim i dostupnijim mlađim generacijama. Kako objašnjava Jelena, jedna od osnivača, njen tim je oduvek imao preduzetnički duh i istraživao razne poslovne ideje, ali su se na krstarenja fokusirali kada su shvatili koliko je ovaj segment turizma komplikovan za prosečnog korisnika.
„Ivan dolazi iz Kotora, grada u kojem su kruzeri svakodnevica, dok Igor i ja nismo imali mnogo iskustva sa krstarenjima. To nam je zapravo bila prednost jer smo mogli da sagledamo industriju iz ugla prosečnog korisnika i uvidimo prepreke koje ih sprečavaju da lako i brzo pronađu idealno putovanje,“ kaže Jelena za BIZLife.
Istražujući tržište, tim je shvatio da postoji ogroman potencijal. Iako su krstarenja često pristupačnija nego što ljudi misle, proces njihove rezervacije je zastareo, nepregledan i zahtevao previše truda.
„Većina ljudi i dalje odlazi u agencije, gde su ograničeni na subjektivne preporuke agenata, dok su online opcije nepregledne, zbunjujuće i deluju zastarelo,“ objašnjava Jelena.
U aprilu 2023. odlučili su da naprave rešenje koje će modernizovati ovaj proces i otvoriti vrata kruzing industrije novim korisnicima. Već u ranoj fazi ostvarili su partnerstvo sa kompanijom “Allegra Krstarenje”, najvećom agencijom za krstarenja na Balkanu, što im je bila potvrda da su na pravom putu.
Startap tim koji menja pravila igre
Iako je ChooseCruise danas prepoznat kao inovativna platforma, put do realizacije nije bio jednostavan. Najveći izazov bio je prikaz ogromne količine podataka o krstarenjima na način koji je jasan i intuitivan.
„Ljudi koji nemaju iskustva sa krstarenjima često se osećaju preplavljeno nepreglednim ponudama i tehničkim detaljima, zbog čega im je teško doneti odluku. Naš cilj je bio da sve te informacije filtriramo i učinimo proces pretrage što jednostavnijim”, kaže Jelena.
Dodatni problem bio je i taj što kruzing industrija koristi zastarele sisteme, pa su morali da pronađu način kako da objedine i usklade podatke iz različitih izvora. „Ovo je značajno odužilo razvoj aplikacije, ali nam je omogućilo da napravimo nešto zaista korisno – platformu koja će olakšati pretragu, selekciju i rezervaciju krstarenja bez gubljenja vremena i frustracije”, dodaje ona.
Veštačka inteligencija koja bira idealno krstarenje
Ono što ChooseCruise izdvaja od konkurencije jeste upotreba veštačke inteligencije (AI), koja korisnicima omogućava da pronađu savršeno krstarenje bez pretrage stotina ponuda.
„Naš sistem analizira korisničke preferencije, budžet, prethodne pretrage i destinacije koje su im privukle pažnju. Na osnovu toga, veštačka inteligencija predlaže krstarenja koja najbolje odgovaraju njihovim interesovanjima,“ objašnjava Jelena.
Osim toga, AI prati fluktuacije cena u realnom vremenu i korisnicima prikazuje najpovoljnije ponude u datom trenutku, omogućavajući im da uštede i do 80% na pojedinim kabinama. „Ovo je posebno korisno jer cene krstarenja variraju slično kao avionske karte, nekad su dostupni popusti koji traju samo nekoliko sati. Naša aplikacija obaveštava korisnike kada je idealan trenutak za rezervaciju,“ dodaje ona.
Za razliku od postojećih platformi koje često preusmeravaju korisnike na eksterne sajtove ili su deo većih turističkih agencija gde krstarenja nisu primarni fokus, ChooseCruise je prva mobilna aplikacija koja omogućava potpunu personalizaciju i direktnu rezervaciju krstarenja.
„Do sada su ljudi morali sami da pretražuju stotine ponuda ili da se oslanjaju na agente. Sada, AI sistem radi taj posao za njih i u samo nekoliko klikova mogu pronaći krstarenje koje savršeno odgovara njihovim željama,“ kaže Jelena.
Reakcije korisnika i budući planovi
Kako kažu ovi mladi ljudi, pozitivne povratne informacije korisnika bile su potvrda da postoji potreba za ovakvim rešenjem.
„Ljudi su najviše oduševljeni time koliko im aplikacija štedi vreme i eliminiše stres oko donošenja odluke. Ono što nas je iznenadilo jeste koliko su brzo prihvatili sistem personalizovanih preporuka – mnogi su nam rekli da su rezervisali krstarenje koje ranije ne bi ni razmotrili, ali su se zahvaljujući aplikaciji zaljubili u ovu vrstu putovanja”, ističe Jelena.
Što se tiče budućih planova, tim ne planira da stane samo na rezervaciji krstarenja. Planiraju proširenje ponude na dodatne usluge, poput personalizovanih itinerara, organizacije aktivnosti na kopnu, pa čak i rezervacije avionskih karata.
„Želimo da korisnicima omogućimo potpuno besprekorno planiranje putovanja – od pronalaska idealnog krstarenja do organizacije celokupnog iskustva,“ najavljuje Jelena.
U sledećih pet godina, vizija tima je da ChooseCruise postane sinonim za rezervaciju krstarenja.
View this post on Instagram
“Želimo da kada neko pomisli na krstarenje, prva asocijacija bude naša aplikacija. Cilj nam je da ovaj vid putovanja približimo široj publici i razbijemo predrasude da su kruzeri samo za bogate ili starije generacije,“ kaže Jelena i dodaje:
„Najčešće čujemo ljude kako kažu – ‘Krstarenja nisu za mene.’ A naše pitanje je – jeste li sigurni? Jer kada jednom otkrijete pravo krstarenje za sebe, velika je verovatnoća da ćete mu se uvek vraćati.“
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife/Jovan Kragović
Foto: ChooseCruise