Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Rekordni rezultati kompanije Nestlé Srbija

    „U veoma izazovnoj poslovnoj 2023. godini kompanija Nestlé Srbija je ostvarila organski rast od 6,9 odsto u prvih devet meseci godine iza nas, za koji je zaslužan naš posvećeni, fokusirani tim”, kaže za BIZLife Marjana Davidović, generalna direktorka kompanije Nestlé za Srbiju, Crnu Goru i Severnu Makedoniju.

    Ona ističe da je 2023. godina važna za kompaniju Nestlé Srbija zbog snažnih inicijativa u okviru društveno odgovornog poslovanja kojima se daje pozitivan doprinos zajednici, počevši od regenerativne poljoprivrede, pa sve do programa koji podstiču zdraviji stil života dece i odraslih.

    • Kako biste rezimirali rezultate kompanije Nestlé Srbija u 2023. godini?

    Iako ni ova godina nije prošla bez izazova, kako na globalnom tako i na lokalnom nivou, mi smo nastavili da se uspešno nosimo s njima, beležeći rekordne rezultate u regionu. U kompaniji Nestlé Srbija ponosni smo na ostvaren organski rast od 6,9 odsto u prvih devet meseci ove godine, za koji je zaslužan naš posvećeni, fokusirani tim. Nestlé grupa je na globalom nivou ostvarila rast od 7,8 odsto na temelju raznovrsnog, optimizovanog portfolija i većih ulaganja u marketing za naše ključne brendove. Kada govorimo o proizvodnim kategorijama, najveći doprinos ovom rastu dali su sektori hrane za kućne ljubimce, kafe, ishrane za bebe i mlečnih proizvoda. Ova godina nam je važna i zbog snažnih inicijativa u okviru društveno odgovornog poslovanja kojima dajemo pozitivan doprinos zajednici, počevši od regenerativne poljoprivrede, pa sve do programa koji podstiču zdraviji stil života dece i odraslih.

    • Nestlé je pionir u podršci regenerativnoj poljoprivredi u Srbiji. Po čemu je takva vrsta agrarne proizvodnje drugačija od tradicionalne i zašto je ona važna za Nestlé?

    Trendovi u poljoprivredi dugi niz godina usmereni su ka povećanju prinosa, dok se nedovoljno razmišlja o tome kakav to uticaj ima na zemljište i ostale prirodne resurse. Cilj regenerativne poljoprivrede upravo je unapređenje zdravlja zemljišta, zaštita biodiverziteta i očuvanje životne sredine, a ona ima važno mesto u našoj strategiji održivog poslovanja i ostvarenju cilja nulte emisije ugljen-dioksida na nivou Nestlé grupe do 2050. godine. Primena regenerativnih praksi utiče na manju emisiju štetnih gasova koji doprinose klimatskim promenama, zemljište zadržava veće količine organske materije, umanjuje se njegova erozija i gubitak vlage, a kako podrazumeva manju potrošnju goriva i đubriva, kao i angažman manjeg broja ljudi, koncept donosi i pozitivne ekonomske efekte.

    Kao najveći svetski proizvođač hrane i pića, Nestlé ima odgovornost da doprinese održivom putu hrane od njive do trpeze. Želimo da obezbedimo kvalitetne sastojke, bolje prinose i zdraviju životnu sredinu, čuvajući dragocene prirodne resurse za buduće generacije. U Srbiji smo projekat započeli 2021. godine, a kompanije Telek Paprika i Geneza bile su naši prvi lokalni dobavljači sušenog povrća za „Začin C” kojima smo pomogli da pređu na prakse koje podstiču obnavljanje zemljišta. Nestlé je do sada u Srbiji uložio više od 700.000 švajcarskih franaka u mere koje doprinose revitalizaciji zemljišta, kako bi se obezbedile kvalitetne sirovine iz održive domaće proizvodnje. Ove godine smo, zahvaljujući partnerstvu sa dobavljačem VictoriaOil, iz Šida, u ovaj program uključili i lokalne proizvođače suncokreta, a veoma nas raduje što smo započeli i saradnju sa lokalnim dobavljačima soje. Samo u ovoj, prvoj godini saradnje primenom praksi regenerativne poljoprivrede zasejano je 1.650 hektara soje, a sledeće godine planiramo proširenje na 3.300 hektara i povećanje prinosa na ukupno 8.000 t. Trenutno sarađujemo sa jednim dobavljačem soje – ADM-om – i pet farmera, ali u budućnosti planiramo da uključimo još partnera.

    Marijana Davidović – sadnja drveća (Nestle)

    • Nestlé se ističe i po brojnim drugim inicijativama u domenu održivosti. Koje od njih biste posebno izdvojili?

    Ponosni smo na naše tradicionalne akcije sadnje, kojima doprinosimo lokalnoj zajednici u kojoj živimo i radimo. Nakon 225 posađenih mladica u 2021. i više od 400 prošle godine, ove godine započeli smo najveću akciju ozelenjavanja i pošumljavanja – sadnju 7.638 stabala na lokalitetu Crni lug, u Surčinu, koji ima poseban ekološki značaj za prečišćavanje vazduha, budući da se nalazi u blizini pepelišta termoelektrane „Tent A”.

    Takođe, pored ulaganja u održive prakse na domaćim oranicama, veoma smo ponosni i na održivi proces proizvodnje svetskih brendova, kao što je, na primer, NESCAFÉ, najprodavanija instant kafa u Srbiji. Kafa koja se koristi u fabrikama u Evropi dolazi iz potpuno odgovornog uzgoja, dok se potrošeni talog od NESCAFÉ kafe koristi kao biogorivo, čime se utiče na smanjenje otpada i emisije gasova sa efektom staklene bašte. Kako nam je bitno prirodno okruženje, tako vodimo računa i o radnom okruženju naših zaposlenih. Ove godine smo renovirali naše poslovno sedište na Novom Beogradu po najvišim ekološkim standardima, a kancelarije su opremljene lokalno proizvedenim održivim materijalima.

    • I ove godine su pažnju javnosti privukle inicijative kompanije Nestlé usmerene na edukaciju dece o zdravom načinu života. Zašto ste ove godine u tradicionalne Sportske dane uključili i odrasle?

    Nestlé, kroz program „ZdravoRastimo”, već duže od 12 godina posvećeno radi na tome da nove generacije osnovaca, na zabavan i jednostavan način, podrži u usvajaju zdravih životnih stilova, a više od 120.000 njih je prošlo kroz program u Srbiji u godinama iza nas. Samo ove godine programom smo obuhvatili 22.000 osnovaca, a pored dece, nastojimo da budemo podrška i roditeljima, jer znamo da zadatak nije nimalo lak. U septembru ove godine, u okviru kampanje „Svaki dan je sportski dan”, pozvali smo ne samo roditelje nego i sve građane da se uključe i priključe izazovu #nacionalnorazmrdavanje. Ideja je bila da i mi, odrasli, negujemo naviku redovne fizičke aktivnosti, dajući dobar primer deci, a veoma smo ponosni na to što je kroz naše aktivnosti u školama širom Srbije prošlo više od 3.000 osnovaca. Kampanjom „Aplauz za šampione roditeljstva” hteli smo da svim roditeljima i starateljima odamo priznanje za istrajnost u nastojanjima da zdravim obrocima deci obezbede temelj za pravilan rast i razvoj, a svi znamo koliko to truda iziskuje. Tu je i nov Nestlé „ZdravoKlopajmo – kuvar za sva čula” – da im olakša put usvajanja zdravih navika kreiranjem malih remek-dela na tanjiru.

    • Pored priznanja za doniranje hrane, koje ste nedavno, na Forumu CSR&ESG, osvojili po treći putNestlé Srbija je i ovogodišnji dobitnik prestižne nagrade „Prijatelj porodice”, koju dodeljuju Privredna komora Srbije i Ministarstvo za brigu o porodici i demografiju. Koliko vam znači takvo priznanje?

    Veoma smo ponosni na to priznanje, jer ono odražava naše vrednosti i organizacionu kulturu. Verujemo da je pružanje snažne podrške porodici tesno povezano sa uspehom u poslovanju. Kompanija Nestlé Srbija je na početku 2021. godine usvojila globalnu politiku podrške roditeljima. To znači da zaposleni imaju dodatne benefite i standarde koji su viši od lokalnih normi, pa tako imaju priliku da primaju naknadu u visini 100 odsto svoje plate tokom prvih 18 nedelja porodiljskog odsustva, a tate mogu da koriste četiri nedelje plaćenog odsustva u prvoj godini nakon rođenja ili usvajanja deteta. Ukoliko za tim postoji opravdana potreba, roditeljima je obezbeđena i besplatna dohrana za bebe od rođenja do punih godinu dana. Majke imaju punu podršku pri povratku s porodiljskog odsustva kroz fleksibilne radne modele, opciju skraćenog radnog vremena i prostorije za dojenje. Našim zaposlenima veoma znači i konkurentno dodatno zdravstveno osiguranje. Ove mere su deo naših nastojanja da podržimo zaposlene u svakom segmentu ličnog i profesionalnog života.


    Sjajni rezultati u 2023. godini podstrek su za dalja ulaganja u održivu proizvodnju hrane


    • Šta nam možete otkriti od planova i ciljeva za narednu godinu?

    Uskoro nas očekuje otvaranje nove fabrike u Surčinu, sa 220 novih radnih mesta. U njoj će se proizvoditi portfolio na biljnoj bazi, prvenstveno od soje domaćih dobavljača koje smo uključili u program regenerativne poljoprivrede. U pitanju je kategorija proizvoda koji po ukusu i nutritivnom sastavu mogu biti zamena za meso i predstavljaju zdrav i ekološki odgovoran izbor, jer imaju manji ugljenični otisak. Pored toga, nastavićemo da ulažemo u Srbiju i ostajemo posvećeni misiji da konstantno unapređujemo uslove života u lokalnoj zajednici. Na temelju dosadašnjih uspeha, planiramo da lansiramo nove kampanje i unapredimo već postojeće inicijative, promovišući zdrav život i održivost – kako za naše potrošače tako i za zajednicu u celini.

    • Šta ste sebi lično zacrtali kao cilj u 2024. godini – i u poslovnom i u privatnom segmentu?

    Na poslovnom planu, fokusiraću se na dalji profesionalni rast i razvoj – i svoj i svog celokupnog tima. Istovremeno, želim da doprinesem svom okruženju kroz različite inicijative, prvenstveno u edukaciji zaposlenih, dobavljača, ali i kroz saradnju sa institucijama i drugim kompanijama, jer time unapređujemo zajednicu, ali i ukupnu poslovnu klimu u Srbiji, što je meni lično vrlo važno. Trudiću se i dalje da ostanem pozitivna i da sa pravim stavom utičem na ljude u svojoj okolini. 

     

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: Nestlé

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE