Kako izgleda budućnost kupovine? Neće vam trebati ni kartica, ni telefon
Multinacionalna konglomeratska holding kompanija ,,Tencent“ vidi budućnost u kojoj se svi snalaze samo jednim potezom ruke. Zamislite da možete da uradite skoro sve mahanjem rukom: da kupujete, idete metroom ili da uđete u kancelariju. U Kini, ,,Tencent“ to već radi.
Tehnološki gigant sa sedištem u Šenženu uveo je uslugu skeniranja dlanova u Kini koja je dizajnirana da omogući korisnicima da većinu osnovnih stvari ostave kod kuće: ključeve od kuće, novčanike ili telefone.
Iako sama tehnologija nije nova kompanije kao što je Amazon već godinama imaju sopstvene ponude. ,,Tencent“ želi da bude kompanija koja će je konačno učiniti mejnstrimom, kazao je Guo Rizen, izvršni direktor kompanije.
„Imamo poverenja u ovo“, rekao je Guo, zamenik generalnog direktora Tencentove jedinice za aplikacije Weixin Pay Industry Application, u ekskluzivnom intervjuu za CNN na pitanje da li bi to moglo da predstavlja novu normu, prenosi Web Mind.
Možda nijedna druga kompanija u Kini ne zna više o ugostiteljstvu za mase od ,,Tencenta“. Poseduje WeChat, sveprisutnu kinesku platformu koja je postala poznata kao „super-aplikacija“, koja se koristi za sve, od društvenih mreža, naručivanja namirnica do digitalnog plaćanja.
Budućnost je identifikacija skeniranjem
Sada se kladi na Weixin Palm Payment, biometrijski sistem koji je pokrenut u maju za korisnike Weixin Pay-a, WeChat-ove sestrinske aplikacije. Usluga je dostupna samo u kontinentalnoj Kini.
Softver omogućava korisnicima da odbace svoje pametne telefone ili karte kada koriste liniju metroa u Pekingu, na primer, tako što prelaze rukama preko senzora. Infracrvene kamere zatim analiziraju pojedinačne otiske dlanova i jedinstvene šare vena ispod kože, omogućavajući identifikaciju svakog korisnika i obradu plaćanja u roku od nekoliko sekundi.
,,Fujitsu“, japanski tehnološki gigant, takođe već dugo nudi sistem bez kontakta za drugu svrhu: sajber bezbednost. PalmSecure servis kompanije omogućava korisnicima da skeniraju svoje ruke da bi potvrdili autentičnost naloga onlajn, umesto da koriste lozinke.
Platforma kao deo svakodnevice
Ali ,,Tencent“ želi da bude superiorniji. Kompanija radi na tome da svoju platformu učini delom svakodnevnog života, naveo je Guo.
„Scenariji primene mogu da budu malo drugačiji. Nadamo se da plaćanje dlanovima može ljudima pomoći da izbegnu nevolje oko nošenja fizičkih stvari, tako da nam životi postanu praktičniji“, dodao je on.
Na primer, zaposleni u ,,Tencentu“ koriste sistem da uđu u korporativne kantine na ručak, štedeći ih muke da se vrate do svojih stolova ako zaborave svoje bezbednosne propusnice, istakao je Guo.
Tehnologija se takođe postepeno uvodi spolja. U južnoj kineskoj provinciji Guangdong, više od 1.500 prodavnica 7-Eleven ga je pokrenulo.
U Supermonkey-u, kineskom lancu teretana, oko 2.000 korisnika se prijavilo da koristi skeniranje dlanova za prijavu i odjavljivanje iz objekata za vežbanje, rekla je kompanija za CNN.
Iako je Guo optimista u pogledu dosadašnjeg odgovora, on naglašava da je usluga još uvek u početnim fazama.
„Da li će je uvesti u velikim razmerama zavisi od potražnje tržišta“ i povratnih informacija, rekao je on, dodajući da ,,Tencent“ nije odlučio da li će proširiti svoju upotrebu van kontinentalne Kine.
Rizici po privatnost
Stručnjaci su upozorili da takva tehnologija nosi rizike. Iako su mnogi potrošači to prihvatili kao način da smanje oslanjanje na kreditne kartice i mobilne telefone, zabrinutost za privatnost i bezbednost i dalje je velika, primetio je Edvard Santou, profesor odgovorne tehnologije na Tehnološkom univerzitetu u Sidneju.
„Ljudi ne žele da učestvuju u nekoj vrsti nadzora. Oni ne žele to kad god plaćaju za nešto, da se to onda pojavi u nekom zvaničnom registru, a onda da im se postavljaju pitanja“, rekao je on.
Santou je takođe naveo da bi prikupljanje informacija moglo da privuče lopove.
„Kada se vaši lični podaci prikupljaju u ogromnim razmerama, to stvara neku vrstu meda za sajber kriminalce. A ako se do te informacije dođe nezakonito, onda se može prodati na crnom tržištu i može vam napraviti ogromne probleme“, objasnio je on.
Kao odgovor, ,,Tencent“ je rekao za CNN da su bezbednost i privatnost njegov najveći prioritet. Biometrijski podaci korisnika se čuvaju u oblaku i šifruju se radi bezbednosti.
Guo je naglasio da je usluga skeniranja dostupna korisnicima isključivo na dobrovoljnoj osnovi i omogućila je da oni sami postave limite potrošnje za ovlašćena plaćanja. Kompanija je odbila da otkrije koliko korisnika ima.
Kako Guo to vidi, nošenje fizičkog predmeta je zapravo nesigurnije.
„Možete ga slučajno izgubiti, a ako to učinite, neko drugi će ga imati, zar ne? U stvari, prilično je nesigurno. Tako da mislimo da možda u bliskoj budućnosti ovi fizički predmeti više neće biti potrebni“, zaključio je.
Kejt Ksu, korisnik ,,Tencentove“ usluge skeniranja dlanova u teretani ,,Supermonkey“ u Šenženu, priznala je da nije previše zabrinuta zbog mogućnosti da njeni podaci dospeju u pogrešne ruke.
„Mislim da je to neizbežno. U budućnosti, ako ćemo prihvatiti AI ili više tehnoloških promena, mislim da će se svačije informacije deliti“, rekla je za CNN o mogućnosti zloupotrebe.
Izvor: BIZLife
Foto: Pixabay, Unsplash