Rekordni rast i povoljnije cene: JYSK slavi uspešnu poslovnu godinu
U finansijskoj godini 2023/24 JYSK je na globalnom nivou ostvario značajan rast EBIT-a od 4,43 milijarde DKK (594 miliona EUR) i prometa od 41,4 milijarde DKK (5,6 milijardi EUR). U istom periodu EBIT JYSKa u Srbiji povećan je za 12,9 odsto u odnosu na prošlu godinu, dok mu je promet porastao za 12,8 odsto. Maloprodajni lanac dodatno je snizio cene na više od 50 odsto svojih najprodavanijih proizvoda, što je na globalnom nivou privuklo rekordnih 11,9 miliona novih kupaca.
Uprkos nesigurnosti i padu inflacije, potrošači su i dalje pažljivo birali gde troše novac. JYSK je ostao njihov prvi izbor za proizvode za spavanje i uređenje doma, zahvaljujući kombinaciji kvaliteta i konkurentnih cena.
„Rezultati za ovu finansijsku godinu su izuzetni. Zahvaljujući predanosti naših zaposlenih i njihovoj usmerenosti na kupce, oborili smo rekorde u prometu i privukli milione novih kupaca. Ovo je jedna od naših najboljih godina“, izjavio je Rami Jensen, predsednik i CEO JYSKa.
Ulaganja u širenje
U poslednjih godinu dana JYSK je otvorio 137 novih prodavnica u Evropi i uložio u 489 projekata vezanih za modernizaciju postojećih prodavnica, uključujući preseljenja, proširenja i nadogradnje prema najnovijem, inspirativnijem konceptu uređenja. Kako bi zadovoljio rastuće potrebe kupaca, JYSK gradi i dva nova, savremena distribuciona centra u Holandiji i Španiji.
Ambiciozni ciljevi održivosti
U skladu sa Pariškim sporazumom, JYSK je postavio jasne ciljeve za smanjenje emisija gasova staklene bašte. Do 2032. planira da smanji emisije u sopstvenim operacijama za 50,4 odsto, kao i da osigura da 72,5 odsto dobavljača postavi svoje ciljeve i dobije odobrenje za njih od strane Science Based Targets inicijative do kraja 2028. finansijske godine.
„Održivost je ključni deo našeg poslovanja. Želimo da smanjimo uticaj na sredinu i omogućimo našim kupcima održive proizvode po pristupačnim cenama“, rekao je Jensen.
Planovi za budućnost
JYSK planira dalje širenje, uključujući otvaranje svojih prvih prodavnica izvan Evrope, u Maroku, tokom proleća 2025. Trenutna strategija završava se u sledećoj finansijskoj godini, a pripreme za novu, ambicioznu strategiju već su u toku.
„Neizvesnost u maloprodaji postala je uobičajena. Naša snaga leži u prilagodljivosti i dugoročnom planiranju, što nam omogućava kontinuirani rast“, zaključio je Jensen.
Briga za tim kao ključ uspeha JYSKa u Srbiji
Posvećenost zaposlenima ostaje u središtu JYSKovih vrednosti, jer zadovoljstvo tima i kvalitetni radni uslovi temelj su za uspeh. U FY 2023/24 JYSK Srbija povećao je plate svojim zaposlenima u prodavnicama za više od 27 odsto, a pored toga isplatio je bonuse u ukupnom iznosu većem od 75.000.000 dinara. Uz to, kontinuirano radi na profesionalnom razvoju i edukaciji zaposlenih.
Kako bi posebno istakli važnost i potrebu ravnoteže privatnog i poslovnog života, krajem prošle finansijske godine pokrenut je projekat Wellbeing – JYSK Life Club, kroz koji kompanija zaposlenima pruža podršku za fizičko i mentalno zdravlje.
„Edukacije i aktivnosti u sklopu ovog programa dodatno motivišu tim i stvaraju pozitivnu i angažovanu radnu atmosferu, jer želimo da se svaki član našeg tima oseća osnaženo, cenjeno i motivisano“, izjavila je Vesna Kukić Lončarić, Country direktor za JYSK Slovenija, Hrvatska, BiH i Srbija i zaključila: „Sa ulaskom u 2025. godinu, ostajemo predani ciljevima koji nas čine konkurentnima, odgovornima i prilagodljivima“.
JYSK na srpskom tržištu, uz preuređenja postojećih prostora koji čine mrežu od 47 prodavnica, vidi izvanredne prilike za dalji razvoj, pa tako uskoro planira otvaranje nove prodavnice u Prokuplju, kako bi svojim kupcima bio još dostupniji.
Ključni rezultati za JYSK 2023/24:
- EBIT porastao za 12%, dostignuvši 594 miliona EUR.
- Promet povećan za 7,6%, na 5,6 milijardi EUR.
Ključni rezultati za JYSK Srbija 2023/24:
- EBIT porastao za 12,9%, dostignuvši 1,37 milijardi dinara (11,7 miliona EUR).
- Promet povećan za 12,8%, na 8,77 milijardi dinara (75 miliona EUR).
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: JYSK