Prvi čovek Fijata o „štetnim“ električnim automobilima
Uticajni auto-industrijalac Serđo Markione upozorava da električni automobili možda u tolikoj meri i ne doprinose očuvanju planete, naglasivši kako su po tom pitanju nužne detaljnije analize.
„Ukupan uticaj električnih automobila na okolinu potrebno je detaljnije analizirati pre nego što zaključimo da su oni bezopasniji od motora sa unutrašnjim sagorevanjem“, rekao je Markione, izvršni direktor Ferarija, predsednik uprave i izvršni direktor Fijat Krajslera i predsednik uprave Maseratija.
„Ako se ne napravi sveobuhvatna analiza o tome koji su osnovi dobijanja električne energije, odakle ona dolazi, kako se proizvode baterije koje ugrađujete u te automobile, koji su troškovi u pogledu emisija ugljen-dioksida i okoline, tada su analize koje zaključuju da ćemo s električnim automobilima spasiti Zemlju besmislene“, tvrdi Markione u izjavi za CNBC.
„Ako se struja proizvodi iz nuklearne energije, to će onda značiti da prihvatamo nuklearnu energiju kao rešenje naših problema. A ako se oslanjate na fosilna goriva za proizvodnju, mislim da je tada problem mnogo veći“, kaže Markione, inače poznat po protivljenju trendu elektrifikacije u industriji.
Većina velikih proizvođača automobila poseduje određeni model električnog vozila ili barem imaju planove za razvoj istih. Kako piše CNBC, to je tako uprkos činjenici da elektromobili uglavnom nisu profitabilni za većinu proizvođača, ili bar to još nisu postali.
Ferari ne planira proizvodnju električnih vozila, a vodeći ljudi kompanije, kao i obožavatelji, smatraju da se takvi automobili ne bi uklopili u imidž tog auto-brenda. To se možda promeni s obzirom na konkurenciju kompanija poput Tesle, a delom i pritiska vlada.
Fijat poseduje električne modele automobila, a kako ističe Markione, kompanija za svaku električnu verziju Fiata 500 izgubi čak 20.000 dolara, navodi Blumberg.
Izvor: SEEbiz
Foto: E-car