Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Predrag Petrović

    „Što je veći krug znanja, to je veći krug neznanja“

    „Izvanredni brendovi danas hrabro i paralelno ulažu kako u racionalni tako i u emotivni deo i grade sopstveni identitet, kojim se diferenciraju na tržištu jasnim konceptom, dizajnom, kvalitetom usluge ka kupcima”, za BIZLife govori Predrag Petrović

    Predrag Petrović ima sadržajnu poslovnu biografiju, satkanu od 20 godina rada na različitim poljima, počevši od HR-a, prodaje, revizije, nabavke, preko marketinga i logistike. Trenutno radi u tri različite kompanije: direktor marketinga DP Lux grupe (Belodore), prokurista u lancu parfimerija PLAZA u BiH i član nadzornog odbora Keprom grupe.

    • Imajući u vidu da ste angažovani u tri različite kompanije i na isto toliko drugačijih pozicija, kako biste opisali to aktuelno hibridno poslovno iskustvo?

    Ovakvo hibridno iskustvo omogućava mi da, radom u raznovrsnim industrijama, istovremeno pratim tržište robe široke potrošnje i tržište premijum proizvoda, što mi daje novu, širu dimenziju posmatranja kretanja tržišta, a bavljenje raznorodnim kompanijama, sa različitim pogledima i odgovornostima, daje mi mogućnost paralelnog profesionalnog doprinosa, kao i daljeg agilnog profesionalnog razvoja. Iako na prvi pogled deluje kompleksno, ovakvo hibridno poslovno angažovanje disciplinuje i fokusira u znatnoj meri na suštinske zadatke i povećava produktivnost. Takođe, u nekoj meri, hibridno radno iskustvo i mentalno podmlađuje.

    • Priču otvaramo osvrtom na mlade lidere, koji su centralna tema našeg letnjeg izdanja. Ko su mladi lideri u vašem neposrednom poslovnom okruženju?

    Mladi lideri sa kojima se susrećem dolaze iz različitih vrsta biznisa, delom integrisani u srednje kompanije i veće korporacije, a dobrim delom ih prepoznajem kao lidere novih ideja u sopstvenim startap kompanijama, gde razvijaju nove forme poslovanja. Mladi lideri u Srbiji su često vođeni nekim principima „renesansnog liderstva” i odlikuje ih znatiželja, prednost iskustvu nad teorijom, kao i prihvatanje neizvesnosti.

    Zadovoljstvo je slušati iskustva mladih lidera, jer u toj interakciji se podsetimo da je pozitivno prometejstvo u poslu vrlina koju treba da negujemo i kroz koju stalno razvijamo sebe.

    • S iskustvom koje sada imate, šta biste rekli tridesetogodišnjem Predragu Petroviću?

    Posle više od 20 godina poslovnog iskustva i rada u raznovrsnim poljima biznisa, počevši od HR-a, prodaje, revizije, nabavke, preko marketinga i logistike, sebi sa 30 godina života rekao bih sledeće: „Budi hrabar, vredno sledi svoju životnu strast i svoje snove, a uživaj u životu tako da posao bude skladan i ne jedini deo tvog života.”

    Predrag Petrović - direktor marketinga DP Lux grupe (Belodore), prokurista u lancu parfimerija PLAZA u BiH i član nadzornog odbora Keprom grupe.

    Predrag Petrović – direktor marketinga DP Lux grupe (Belodore), prokurista u lancu parfimerija PLAZA u BiH i član nadzornog odbora Keprom grupe.

    • Koji je vaš poslovni kredo?

    „Što je veći krug znanja, to je veći krug neznanja” – ovaj kredo me čini radoznalim optimistom i podstiče me na dinamičan životni i poslovni ritam, ali me ujedno i osvešćava da budem skroman i spreman da razumem druge i svet oko sebe, kako bih nastavio da istražujem i razvijam se kroz proširivanje poslovnih i životnih saznanja.

    • Evidentna je kriza na poslovnom tržištu u pogledu manjka radne snage. Poslodavci razvijaju različite strategije za motivaciju svojih zaposlenih. Da li vi imate neko rešenje?

    Principi u vezi sa najboljom motivacijom zaposlenih nisu jedinstveni recept i zavise od vrste posla kojim se kompanija bavi, kao i od same strukture kompanije, a dodatno su promenjeni novim uticajima, poput kovida i hibridnih modela rada. Ipak, postoji nekoliko univerzalnih postulata, koji se ogledaju u sledećem: povezanost zaposlenih sa kompanijom (ohrabrite, angažujte, cenite entuzijaste u svom poslu), inspirisanost (inspirišite svoj tim sopstvenim radom i primerom, a ne sjajnim povremenim motivišućim govorima), podsticanje kreativnosti (podstaknite ih da razmišljaju van okvira, uključite ih da aktivno učestvuju u donošenju odluka i time dobijanjem slobode da preuzimaju i odgovornost, čime podstičete supsidijarnost i konstantni razvoj zaposlenih i timova).

    • Ne možemo da zažmurimo na globalna ekonomska dešavanja i turbulencije izazvane njima. Ako govorimo o marketingu, kao polju vašeg delovanja, koje su nove tendencije u poslovanju? Šta je, ako to tako možemo nazvati, moderan marketing?

    Moderan marketing zahteva jasno postavljanje strategije, analizu uz definisanje ciljeva i njihovo sprovođenje. Izvanredni brendovi danas hrabro i paralelno ulažu kako u racionalni tako i u emotivni deo brenda i grade sopstveni identitet, kojim se diferenciraju na tržištu jasnim konceptom, dizajnom, kvalitetom usluge ka kupcima – dakle, kompletnim doživljajem brenda, počevši od trenutka prvog dodira kupca sa brendom, pa do samog trenutka zadovoljstva kupca nakon obavljene kupovine.

    Izazov u aktuelnim turbulentnim vremenima predstavljaju konstantne promene spoljašnjih okolnosti. Ipak, na jednom skorašnjem predavanju u Beogradu g. Dejvid Gram, partner i CEO kompanije LEGO Ventures, kao zaključak višegodišnjih ekonomskih i geopolitičkih turbulencija izneo je sledeću rečenicu: „Radical is normal.” Kada se osvestimo da je naše novo okruženje izloženo dinamičnim i radikalnim promenama, onda je lakše da svoje poslovanje, a time i segment marketinga, hrabrije koncipiramo, sa jednim jasnim fokusom – brend i u radikalnim promenama mora zadržati svoj jasan DNK.

    Predrag Petrović

    Predrag Petrović

    • Odakle crpete najviše znanja za posao kojim se bavite?

    Trudim se da stalno imam kvalitetan „networking”, iz koga razmenom informacija i spojem „small data” i „big data” stičem jasnu sliku o kretanju tržišta. Pratim određene portale, sadržaje na Linkedinu i uvek rado slušam određene govornike koji me mogu inspirisati da razmišljam o novim temama, koje mi nisu bile primarni fokus. Poslednji govornici koje sam imao prilike da slušam u Beogradu otkrili su mi nove teme, kao što su „diplomatic rebel” ili „business ambidextrity”, kojima želim nadalje da se bavim.

    • Preporučite nam neki kvalitetan sadržaj za mlade lidere.

    Onog trenutka kad pomislite da ste sve postigli u profesionalnom razvoju i da ne znate na kojim poljima bi trebalo dalje da se usavršavate, uzmite u ruke knjigu Maršala Goldsmita „Ono što vas je dovelo ovde neće vas odvesti tamo”, pristupite joj iskreno i iznenadiće vas praktičnost i efektnost zaključaka, koji će vas, definitivno, pokrenuti u pravom smeru.

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE