Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Električni automobil, Xiaomi

    Nova pravila o električnim automobilima koštaće proizvođače milijarde evra

    Nova trgovinska pravila Bregzita koja pokrivaju električna vozila mogla bi da koštaju evropske proizvođače 4,31 milijardu evra u naredne tri godine, saopštilo je jedno industrijsko telo.

    Pravila imaju za cilj da osiguraju da se električni automobili proizvedeni u EU uglavnom prave od delova lokalnog porekla. Ali proizvođači kažu da nisu spremni.

    Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) takođe je upozorilo da bi mere mogle da smanje proizvodnju u fabrikama u EU za 480.000 vozila. I dodali su da će kupci platiti cenu.

    Glavni problem leži u takozvanim ,,pravilima o poreklu“ koja stupaju na snagu u januaru. Oni se primenjuju na pošiljke automobila preko Kanala pod uslovima sporazuma o Bregzitu, Sporazuma o trgovini i saradnji UK-EU.

    Oni će efikasno osigurati da električna vozila moraju da imaju baterije proizvedene u Velikoj Britaniji ili EU. Automobili koji ne ispunjavaju kriterijume suočiće se sa tarifama od 10 odsto ili porezima kada se prevoze preko Kanala, u bilo kom smeru.

    Pravila su osmišljena da zaštite evropsku industriju od jeftinog uvoza.

    Električni automobil, pravila

    Električni automobil, pravila (Unplash)

    Problemi za proizvođače

    Ali pošto proizvodnja baterija u Evropi nije porasla onoliko brzo koliko se očekivalo, proizvođači automobila se bore da ispune nove kriterijume.

    To je ozbiljan problem za evropske proizvođače. Velika Britanija je njihovo daleko najveće izvozno tržište, sa 1,2 miliona vozila koja su stigla u britanske luke prošle godine. Slično tome, više automobila proizvedenih u Velikoj Britaniji transportuje se u EU nego bilo koji drugi region.

    Visoke tarife bi mogle da poskupe proizvodnju električnih automobila i potencijalno podignu cene. ACEA želi da se nova pravila odlože na tri godine i apeluje na Evropsku komisiju da preduzme akciju.

    „Povećanje potrošačkih cena evropskih električnih vozila, u vreme kada treba da se izborimo za tržišni udeo u suočenju sa žestokom međunarodnom konkurencijom, nije pravi potez. Mi ćemo efektivno predati deo tržišta globalnim proizvođačima“, rekao je izvršni direktor Renoa Luka de Meo, koji je takođe v.d. predsednik ACEA-e.

    Električni automobil, pravila

    Električni automobil, pravila (Pixabay)

    Dogovor

    Da bi se pravila povukla, trebalo bi da se postigne sporazum između Ujedinjenog Kraljevstva i EU.

    Poslovna sekretarka Velike Britanije Kemi Badenoh rekla je prošle nedelje da je „optimistična“ da bi takav dogovor mogao da bude postignut.

    Ali u intervjuu za Gardijan, evropski komesar za unutrašnje tržište Tieri Breton bio je mnogo manje predusretljiv. Rekao je da bi bilo pogrešno ponovo otvoriti sporazum o Bregzitu da bi se zadovoljila automobilska industrija.

    „Ako o nečemu pregovaramo, to ne treba menjati“, rekao je on.

    Evropska komisija je saopštila: „Bregzit je izmenio, između ostalog, trgovinske odnose između Ujedinjenog Kraljevstva i EU.“

    Bregzit

    Bregzit (Pixabay)

    EK ne želi promene

    Napomenula je da je trgovinski sporazum o Bregzitu, Sporazum o trgovini i saradnji između EU i Velike Britanije, „rezultat pregovora u kojima su obe strane bile saglasne oko opšte ravnoteže obaveza“.

    EK je dodala da pravila o poreklu imaju za cilj da razviju ,,snažan i otporan lanac vrednosti baterija u EU“.

    Sigrid de Vris, generalni sekretar ACEA-e, rekla je da nije iznenađujuće da su apeli industrije naišli na otpor.

    ,,Evropska komisija ne želi ništa da menja, čini se, kada je reč o temama u vezi sa Bregzitom. To je politički veoma osetljivo. Mi to razumemo i ne tražimo da se bilo koji od ovih aranžmana promeni na bilo koji suštinski način“, rekla je ona za BBC.

    Evropska unija, pravila

    Evropska Unija, pravila (Pixabay)

    Neizvestan sporazum

    U međuvremenu, izvršni direktor britanskog Društva proizvođača i trgovaca motora, Mike Haves, rekao je novinarima prošle nedelje da misli da će dogovor biti postignut – ali to bi moglo biti afera u poslednjem trenutku.

    „Još uvek smo optimisti da se sporazum može postići. Ima zdravog razuma“, rekao je on.

    „Ali vidim da se ovo spušta, kao sa Bregzitom, na Badnje veče ili nešto slično.

    Trgovinski zvaničnici iz EU i Velike Britanije trebalo bi da se sastanu ove nedelje u Londonu. Još nije poznato da li će se nova pravila naći na dnevnom redu.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Unsplash, Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE