Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „PR industrija će morati da ostane dva koraka ispred očekivanja klijenata“

    Odnosi s javnošću su jedina marketinška disciplina koja podrazumeva sve stejkholdere jedne organizacije. To, verovatno, nikada nije bilo očiglednije nego tokom prethodne dve godine 

    O promenama u PR industriji razgovarali smo sa Tamara Bekčić i Milena Avramović-Bjelica, suosnivači agencije Chapter 4 Communications Consulting

    • PR industrija se, praktično, ponovo rađa svake godine. Koje promene je u tu branšu donela pandemija i koliki uticaj će to imati na buduće trendove u toj industriji? Da li je tradicionalni oblik PR-a nepovratno prevaziđen?

    Tamara Bekčić: Ništa u vezi sa odnosima s javnošću ne bih baš nazvala tradicionalnim. Suština PR-a se ne menja, ali menja se svet, a kvalitetni odnosi s javnošću to imaju u vidu. Milena i ja smo pre nekoliko godina u Oksfordu imale priliku da slušamo Lorda Čadlingtona, biznismena, iskusnog novinara i prekaljenog PR savetnika, koji je tada izjavio da je PR upravljanje komunikacijama i stvaranje sadržaja u bilo kom formatu i za različite medije, odnosno kanale komunikacije. Mislim da je ta izjava suština PR-a.

    Odnosi s javnošću su jedina marketinška disciplina koja podrazumeva sve stejkholdere jedne organizacije. To, verovatno, nikada nije bilo očiglednije nego tokom prethodne dve godine.

    Odnosi s javnošću i komunikacija odigrali su značajnu ulogu u podršci organizacijama da stanu na noge, okupljanjem svih ciljnih grupa u pravcu poslovnih ciljeva i strateških prioriteta, ali i razumevanja i solidarnosti.

    Naša industrija će tokom narednih godina morati da ostane dva koraka ispred očekivanja klijenata.

    Milena Avramović-Bjelica: Suština PR industrije je uvek bila i biće u strategiji. Ono što se menja jesu alati i kanali pomoću kojih se stiže do ciljnih javnosti. Pandemija je sve zatekla nespremne, ali mi se čini da smo se mi iz komunikacija najbrže i najlakše prilagodili novonastaloj situaciji. Pandemija je promenila PR utoliko što je otvorila put komunikacije od menadžmenta ka svim nivoima u kompanijama, ubrzala donošenje odluka, stvorila uslove da se i zaposleni i poslovni procesi brže prilagode i transformišu i doprinela većoj solidarnosti sa lokalnom zajednicom.

    • Rast popularnosti društvenih mreža, od Jutjuba do Tiktoka, promenio je način na koji kompanije komuniciraju sa svojim ciljnim publikama. Po vašem mišljenju, šta je najvažnija stvar koju su društvene mreže donele?

    Tamara Bekčić: To su, pre svega, transparentnost i dvosmerna komunikacija – otvaranje prostora za stalni dijalog. Sa druge strane, popularnost društvenih mreža je donela i brz prenos lažnih vesti i kriznih tema. Volim da mislim da će se svet organizovano i uspešno izboriti sa tim.

    Milena Avramović-Bjelica: Dvosmerna komunikacija je ono što je i za korisnike i za kompanije najveći benefit društvenih mreža. Ranije su samo brendovi slali poruke i korisnici su ih primali bez mogućnosti da se čuje njihovo mišljenje. To su promenile društvene mreže, odnosno celokupna onlajn komunikacija.

    • Da li biste content marketing ocenili kao evoluciju ili revoluciju?

    Tamara Bekčić: Definitivno kao evoluciju. Cilj content marketinga je da publiku podstakne na akciju, a sadržaj treba da privuče vrednim, zanimljivim i relevantnim informacijama u skladu sa definisanom strategijom. Po mom mišljenju, content marketing je sistematizacija postojećih znanja i njihova savremena primena.

    Milena Avramović-Bjelica: Rekla bih da je to evolucija. Tradicionalni marketing ima cilj da proda sâm proizvod, dok se content marketing više bavi samom idejom proizvoda, cilj mu je da ostavi utisak i da zadrži pažnju korisnika, pružajući smislen i relevantan sadržaj za njega, tj. koji ima vrednost baš za korisnika kom je namenjen.

    • „Chapter 4” na tržištu Srbije posluje duže od decenije. Na šta ste najponosniji u dosadašnjem poslovanju?

    Milena Avramović-Bjelica: Ponosni smo na tim, koji je potpuno posvećen i agenciji i klijentima, koji se konstantno usavršava i prati sve novine ne samo u našoj industriji već i u komplementarnim industrijama, uopšte u biznisu. Ponosni smo na naše klijente, sa kojima imamo partnerski odnos izgrađen na međusobnom poverenju i sa kojima delimo zajedničke vrednosti – i kada je reč o poslovnoj kulturi i kada je reč o društvenoj odgovornosti.

    Tamara Bekčić: Da, u januaru obeležavamo punih 12 godina rada. Najradije bih prepisala Milenin odgovor na ovo pitanje. Ukratko: tim, klijenti, razvoj i rezultati, kreativnost i strategija.

    • Koji savet uvek dajete klijentima?

    Tamara Bekčić: Teško je izdvojiti jedan, jer se klijenti i situacije razlikuju, a savetovanje je naša glavna delatnost, često 24/7. I ako ne komunicirate – vi šaljete poruku. A ako komunicirate neplanski – ne postižete cilj. Upravljanje komunikacijom je strateška i dugoročna odluka.

    Milena Avramović-Bjelica: PR je proces. To nije kao da plaćate oglas i vidite njegove efekte u narednim nedeljama.

    PR je dugoročna posvećenost koja gradi autoritet brenda, poverenje i odnose sa ciljnim javnostima.

    • Po čemu ćete pamtiti ovu godinu, na ličnom i profesionalnom planu?

    Tamara Bekčić: Izlazak iz zone komfora je obeležio prethodnu godinu. Delimično je to rezultat širih okolnosti, a delimično i planskog razvoja (smeškam se dok ovo izgovaram). Dakle, pomeranje granica u svakom pogledu. I još nešto: zahvalnost na svemu postignutom i naučenom, privatno i profesionalno.

    Milena Avramović-Bjelica: Bila je ovo jedna izazovna godina u svakom pogledu. Pamtiću je jer sam, bez obzira na sve teškoće, i dalje u pokretu. Profesionalno, kao još jednu uspešnu godinu za naš tim i naše klijente.

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE