Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Posao, CV

    Čemu sve treba da kažete ,,NE“ u poslu da biste obezbedili RAST?

    Mnogi vlasnici kompanija mogu da smatraju da je kontraintuitivno verovati da bi izgovaranje „ne“ moglo dovesti do rasta poslovanja. Međutim, to može biti jedna od najvažnijih strategija za postizanje uspeha i dugoročne održivosti.

    Selektivnošću u pogledu zadataka i projekata koje preuzimaju, kompanije mogu da oslobode vredne resurse, da se fokusiraju na najvažnije prilike i stvore okruženje uspeha koje vodi do poslovnog rasta.

    1. Recite ,,ne“ nepotrebnim troškovima i obezbedite rast

    Na današnjem konkurentnom tržištu, smanjenje troškova je od suštinskog značaja za kompanije da bi preživele ili postigle poslovni rast. Reći „ne“ može da bude moćno sredstvo u pomaganju preduzećima da postignu svoje ciljeve uz uštedu novca i njegov bolji tok. Kada je reč o jeftinijim operacijama, učenje kako i kada reći „ne“ može biti jedna od najvažnijih lekcija koje uspešan šef mora da savlada.

    Smanjenje troškova može drastično smanjiti režijske troškove i povećati profitabilnost. Međutim, ova promena znači ulaganje vremena u analizu koji su troškovi zaista neophodni za dugoročnu održivost u odnosu na one koji više nisu potrebni ili pristupačni u trenutnoj klimi.

    Na primer, imati hrabrosti da kažete „ne“ svojim dobavljačima može dovesti do poboljšanja toka gotovine, smanjenja duga i finansijske slobode tokom vremena. I kao vlasnici preduzeća, moraćete da naučite kako da to uradite pre ili kasnije, tako da je bolje da počnete odmah.

    Posao, rast

    Posao, rast (Pexels)

    2. Recite ,,ne“ kandidatima za posao koji se ne uklapaju u posao i ne omogućavaju rast

    Loše kadrovske odluke imaju veliki uticaj na uspeh svakog posla. Zaposleni lošeg kvaliteta mogu da dovedu do smanjenja produktivnosti, a kada je u pitanju vođenje posla, vreme je novac. Zbog toga je od suštinske važnosti da se pobrinete da angažujete prave ljude koji su sposobni da daju kvalitetne rezultate na efikasan način, piše Entrepreneur.

    Rekavši „ne“ neadekvatnim odlukama o kadrovima, možete osigurati da je vaš tim opremljen pojedincima koji razumeju svoje uloge i poseduju neophodne veštine da bi posao obavili kako treba. Timovi sa odgovarajućim osobljem pomažu u poboljšanju učinka i kvaliteta rezultata rada uz smanjenje troškova povezanih sa obukom zaposlenih ili grešaka usled neiskustva.

    Osim toga, osoblje sa moralom pomaže u stvaranju pozitivnog radnog okruženja koje dodatno povećava nivo produktivnosti i pozitivno doprinosi razvoju vašeg poslovanja.

    Posao, rast, kandidati

    Posao, rast, kandidati (Unsplash)

    Zadovoljni zaposleni produktivniji

    Mnogi preduzetnici i vlasnici kompanija imaju tendenciju da ne pridaju odgovarajuću pažnju značaju zaposlenih. Ipak, mnoga istraživanja poslednjih godina pokazuju da su zaposleni koji su zadovoljni i angažovani na poslu zaposleni koji u praksi donose veću produktivnost i veći prihod svojoj kompaniji i aktivno učestvuju u njenom rastu. Ne postoji magična formula za pronalaženje takvih zaposlenih, ali jedno je sigurno: morate da date veliki značaj regrutovanju kadrova u kompaniji.

    Zaposleni moraju da budu odgovarajući i da poseduju adekvatne veštine za posao za koji su angažovani. To je vin-vin situacija: zaposleni su zadovoljni na poslu, osećaju se cenjenim, imaju pozitivan uticaj i više su uključeni u procese. Kada se to dogodi, možete očekivati povećanje produktivnosti i prihoda.

    Pre nekoliko godina, studija koja je ispitivala kompanije sa niskim procentom angažovanja zaposlenih u odnosu na visok procenat pokazala je da je visoka angažovanost zaposlenih u kompanijama rezultirala povećanjem pozitivnih ocena kupaca za 10 odsto, povećanjem profitabilnosti od 22 odsto i povećanjem posla od 21 odsto produktivnosti. Sa takvim podacima ne vredi raspravljati. Naučite da kažete „ne“ osrednjem osoblju, dovedite zaposlene sa odgovarajućim veštinama i dajte im prave uslove za rast. Njihov uspeh = vaš uspeh.

    Posao, poslodavci, kandidati

    Posao, zaposleni (Unsplash)

    3. Recite ne (nekim) primamljivim poslovnim dogovorima

    Znati kada treba reći „ne“ je neophodna veština za svakog vlasnika kompanije. Odbijanje pogrešnih prilika ili dogovora može dovesti do problema, ali i reći „da“ pogrešnim. Naučiti da držite ajkule na odstojanju, bukvalno i figurativno, uvek je dobra ideja. Ajkule u vodi predstavljaju opasnost, ali nemojte da vas zavaraju ajkule na kopnu koje žele da otkupe vašu kompaniju ili vam ponude loš posao, obratite pažnju i na njih.

    Ponekad je najbolje da ostanete nezavisni i sami donosite odluke o pravcu poslovanja, a ne da se oslanjate na savete onih koje ne poznajete ili im ne možete 100 posto verovati. Strah je prirodan – svi imamo strah od promena na neki način – ali to ne čini dovoljno dobrim razlogom da kažete „da“ prvom konkurentu ili investitoru koji pokušava da vas izvuče iz igre.

    Posao, rast

    Posao, rast (Unsplash)

    Odbijanjem do poslovnog rasta

    Reći „ne” i odbiti tako ozbiljnu ponudu treba pažljivo razmotriti, ali pod pravim uslovima. Odbijanje može dovesti do većeg poslovnog rasta. Kada znate da su ljudi zainteresovani za vašu aktivnost, to može biti velika motivacija za vas i vaše zaposlene.

    Pored toga, odbijanje može da signalizira potencijalnim kupcima i drugim „ajkulama“ da više cenite svoju kompaniju i poslovanje.

    Reći „ne“ pomaže u otvaranju mogućnosti za rast, a učenje kada treba reći  je moćno sredstvo koje može pomoći u otključavanju potencijala za rast unutar organizacije. Sposobnost vlasnika ili vođe tima da prepoznaju svoje kapacitete je od suštinskog značaja za odbijanje određenih zadataka i projekata koji mogu oduzeti glavne ciljeve njihovog poslovanja, stvaranje produktivnijeg okruženja i srećnije zaposlene. Pametan preduzetnik će znati kada je vreme da balansiraju između reći „da“ i preuzimanja rizika i iskorišćavanja mogućnosti koje mogu da podnesu i pretvore u priliku za poslovni rast.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Unsplash, Pexels

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE