Poražavajući podaci o prodaji električnih vozila u Srbiji

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Poražavajući podaci o prodaji električnih vozila u Srbiji

    U Srbiji je tokom 2021. godine prodato 30.416 novih automobila, što je za 16 odsto više u odnosu na godišnji nivo iz 2020, ali je u istoj godini prodato tek oko 50 električnih vozila.

    To je rekao za Tanjug predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Milan Belin, ističući da je protekla godina bila vrlo izazovna kada je u pitanju prodaja novih automobila u Srbiji, ali da je situacija slična i na globalnom nivou.

    Belin je rekao da je prodato oko 4.000 novih vozila više nego 2020. godine i ocenio da bi rezultati bili bolji da pored pandemije, nije bilo problema sa nestašicom vozila na tržištu u Srbiji.

    Kada je reč o najpopularnijim automobilima na domaćem tržištu Belin je naveo da su protekle godine najtraženiji bili “fijat” i “škoda”, a slede ih “reno”, “tojota”, “folksvagen”, dok je po potražnji na šestom mestu “dačija”.

    “Premijum brendovi ‘mercedes’, ‘audi’ imaju svoju stalnu klijentelu. Premijum automobili beleže vrlo korektan nivo prodaje, koji je na istom nivou poslednjih desetak godina”, napominje Belin.

    Rekao je da je u protekloj godini prodato oko 1.200 ‘mercedes’ automobila, oko 600 ‘audija’ i 250 ‘lend rovera’, dok se za BMW odlučilo oko 800 kupaca.

    Slabi efekti subvencija za električne automobile

    Kada su u pitanju električni automobili i hibridi, Belin je podsetio da je ove godine, kao i prethodne država obezbedila subvenciju za kupovinu ovih vozila. Rekao je da je subvencija pomogla prodaju hibrida, ali da se interesovanje građana za električne automobile nije povećalo.

    Prema njegovim rečima, cena je jedan od glavnih uzroka zbog koga se električni automobili slabije prodaju. Takođe, razlog je i problem sa infrastrukturom i nedovoljnim brojem punjača.

    Istakao je da, iako su vozila na struju budućnost, u Srbiji ih je u toku protekle godine ukupno registrovano oko 50, od čega su većinu kupile velike kompanije koje se bave ekološkim pitanjima ili su služila kao test vozila u firmama koje se bave prodajom tih automobila.

    Izvor: Euronews, Tanjug

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE