Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Firme 2023.

    PKS najavila kampanju čiji je cilj da privuče i umreži preduzetnike iz dijaspore i Srbije

    Privredna komora Srbije (PKS) saopštila je danas da će zajedno sa globalnim programom Nemačke razvojne saradnje „Migracije i dijaspora“ (PMD), koji u Srbiji sprovodi GIZ, realizovati do 20. januara kampanju čiji je cilj da privuče i umreži što veći broj preduzetnika iz dijaspore i Srbije.

    Kampanja pod sloganom „Uključite se. Vaše znanje i iskustvo mogu da pokrenu velike stvari“ ima za cilj da kroz platformu Poslovni atlas Srbije i projekat „Link up“ privuče i umreži preduzetnike radi investiranja u srpsku privredu, razmene znanja i jačanja saradnje.

    Kako je navela PKS, kampanja je posvećena srpskoj dijaspori, najviše u Nemačkoj, zatim poslodavcima, preduzetnicima, akademskoj zajednici, ali i javnosti u Srbiji, ukazujući na značajan ljudski i finansijski kapital koji Srbija ima u dijaspori.

    „Očekujemo da će pozitivni primeri angažmana predstavnika naše dijaspore povećati interesovanje za ovu temu i dodatno unaprediti svest o značaju uspostavljanja čvrstih, stabilnih i institucionalizovanih odnosa između pripadnika dijaspore i zemlje porekla, čime će se stvoriti dobra osnova za jačenje poslovnih i drugih veza“, istakao je rukovodilac Centra za podršku investicijama i javno-privatno partnerstvo PKS Đorđe Andrić.

    Posao, PKS

    Posao, PKS (Pexels)

    PKS želi da unapredi poslovnu saradnju sa srpskom dijasporom

    Podsetio je da je PKS jedan od strateških partnera Međunarodnog centra za razvoj migracione politike (ICMPD) u implementaciji „Link Up! Srbija2“, čiji je cilj unapređenje poslovne saradnje sa srpskom dijasporom u Austriji, Švajcarskoj i Nemačkoj kroz investicije, pristup znanju, poslovne mreže, partnere i finansiranje.

    „Zahvaljujući ovom projektu, srpska dijaspora prilikom ulaganja dobija institucionalnu podršku na nacionalnom, regionalnom i lokalnom nivou, a organizovali smo u septembru i krajem novembra investicione konferencije u Beču i Cirihu na kojima je dijaspori predstavljen veliki broj investicionih projekata u Srbiji. U januaru je planirana konferencija u Štutgartu“, rekao je Andrić.

    PMD se sprovodi po nalogu nemačkog Saveznog ministarstva za ekonomsku saradnju i razvoj (BMZ) u 22 zemlje sveta, kako bi se podstakli ključni akteri u zemlji da u većoj meri koriste pozitivne efekte regularnih migracija i angažovanje dijaspore za svoj društveno-ekonomski razvoj.

    Implementacioni partneri u sprovodjenju programa u Srbiji su Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, Nacionalna služba za zapošljavanje i Komesarijat za izbeglice i migracije.

    „Nemačka jedna je od najatraktivnijih zemalja destinacije za migrante sa ovih prostora i u toj zemlji postoji jaka i mnogobrojna dijaspora. Profesionalno i finansijsko angažovanje dijaspore bi moglo snažno uticati na razvoj Srbije i dovesti do opšteg poboljšanja uslova u zemlji. Dodatno, ono bi moglo uticati i na smanjene broja ljudi koji napuštaju zemlju u cilju potrage za željenim prilikama u inostranstvu“, rekla je vodja programa „Migracije i dijaspora“ i „Migracije za razvoj“ u Srbiji Marija Bogdanović.

    Istakla je da je usvajanjem Strategije o ekonomskim migracijama za period 2020-2027, Srbija potvrdila spremnost za upravljanje migracionim tokovima i kroz dodatni podsticaj angažmana dijaspore.

    Izvor: Beta

    Foto: Unsplash, Pexels

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE