Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Mlada Aranđelovčanka ljubav prema slikanju i hobi pretvorila u biznis

    Umetnici iz Aranđelovca Marini Mačar Lojović pošlo je za rukom ono o čemu mnogi sanjaju- da talenat i ljubav prema slikarstvu „pretvori“ u posao.

    Poslednjih dana ima dosta posla, a priliku da odmori imaće posle praznika budući da do dočeka Nove godine svakodnevno oslikava izloge, dekoriše prozore brojnih kafića, restorana, butika, marketa ali i drugih objekata, ustanova u gradu, kao i kuća svojih sugrađana.

    A kako je ona ljubav prema slikanju pretvorila u biznis?

    Marinu su još pre nekoliko godina zvali iz Turističke organizacije Aranđelovca i Narodnog muzeja, da im svojim novogodišnjim „ukrasima“, odnosno crtanjem ulepša ambijent. Takođe je u to vreme dobila i ponudu od vlasnika poslastičarnice u gradu da dekoriše prozore u tom lokalu, i tako je počela da radi ovaj veoma zanimljiv posao.

    Kako izgleda ovaj „praznični biznis“?

    Počeli su nakon oslikavanja prostora u poslastičarnici da joj se javljaju i vlasnici drugih lokala, a nakon toga i njeni sugrađani koji su želeli da im na bajkovit i kreativan način ukrasi prozore na kućama i stanovima.

    “Iz godine u godinu ovaj vid novogodišnjeg dekorisanja sve više je zastupljen i tražen. Takođe, ove godine je praznično dekorisanje počelo dosta ranije nego prethodnih godina, tako da sam sa oslikavanjem krenula još prve polovine novembra”, priča Marina za BIZLife.

    Kaže da je na početku sezone prihvatila da oslika nekoliko izloga u Beogradu, ali da je vrlo brzo shvatila da je nemoguće da to sve uskladi sa svojim redovnim poslom.

    Marina u gradu pod Bukuljom oslikava brojne objekte: kafiće, restorane, pekare, markete, takođe i institucije kao što su Narodni muzej, Turistička organizacija opštine Aranđelovac.T

    Tehnika kojom radi je „slikanje na staklu“, a ove godine, ističe, krenula je dosta ranije sa poslom i jedva postiže jer je zahteva i zainteresovanih sve više.

    “Prvi put kada sam oslikavala izlog, oslikala sam ga sa belom poludisperzijom i zadržala sam se na njoj jer se pokazala savršeno i veoma zahvalno, dugotrajna je na staklu, a opet, nije zahtevna za kasnije čišćenje”, priča.

    Uglavnom crta novogodišnje ili zimske motive ili pejzaže.

    Vlasnici joj u većini slučajeva prepuštaju ideje za oslikavanje, ali naravno, uvek dobro dođe i neka ideja vlasnika kako bi želeo da objekat izgleda, što i njoj dosta olakša posao.

    Ipak, nastoji da budu i uključeni motivi po kojima će lokal biti prepoznatljiv.

    Kada je reč o tome koliko vremena treba da odlika jedan izlog kaže da to zavisi od mnogo faktora u da nekada nema pravila…

    “Na to koliko će mi vremena biti potrebno za oslikavanje izloga utiče više faktora- od površine stakla do zahtevnosti i složenosti crteža…Sve su to stvari od kojih zavisi da li ću oslikati jedan ili više izloga dnevno”, kaže.

    Slikanje pretvorila u lep i kreativan biznis

    Crtanjem se dugo bavi, a kako  potiče iz umetničke porodice prvu sliku u ulju na platnu naslikala je već sa šest godina.

    „Slikarstvo je moja ljubav! Moj tata je slikar, pa sam imala tu privilegiju da od malena probodim dosta vremena u njegovom ateljeu, uživam i pravim svoje prve korake u ovoj vrsti umetnosti. Iako je tata slikar, ja sam se više izražavala kroz crteže, što se ni kasnije to nije promenilo. Po obrazovanju sam dizajner industrijske i unikatne keramike, ali iskreno, nisam sebe videla u tome. Jednostavno crtanje je ostalo moja prva ljubav, tako da se nikada nisam bavila poslom u struci , niti sam imala želju da idem tim putem”, priča sagovornica.

    Pored slikarstva,  druga ljubav joj je sport- košarka koju je dugo trenirala, a bavila se i streljaštvom.

    I danas voli rekreativno kada joj to vreme dozvoli da se priseti i uživa u čarima ovih sportova.

    Na pitanje može li se danas živeti od slikanja u uopšte umetnosti, kaže da se ova branša u Srbiji ne rangira i ne ceni isto kao u inostranstvu.

    „Mislim da se ipak može živeti, ali da se mora uložiti dosta napora i truda da svoje radove plasiraš na tržište, da ih predstaviš, plasiraš publici, da puno truda ulažeš u marketing. Takođe, važno je i svoje radove komercijalizovati”, zaključuje sagovornica BIZLife.

    Ples na podijumu i ples u biznisu: Kako su dve sestre od hobija razvile POSAO?

    Izvor: BIZLife/Jelena Andrić

    Foto: Privatna arhiva

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE