Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    onlajn dejting aplikacije

    Petina korisnika servisa za onlajn dejting u Srbiji su žrtve digitalnog uhođenja

    Prema studiji koja je obuhvatila po 1000 ispitanika u 21 zemlji širom sveta, među kojima i 1000 u Srbiji, korisnici onlajn dejting servisa za upoznavanje ili dejting zainteresovani su da preduzmu korake da se zaštite dok traže ljubav. Uprkos tome što je više od petine ispitanika (21%) u Srbiji izjavilo da je iskusilo neki oblik uhođenja na internetu od osobe sa kojom su tek počeli da se zabavljaju, i ovaj Dan zaljubljenih dočekuju nespremni da osiguraju privatnost informacije o svojoj lokaciji, privatnost ličnih podataka i uz lošu naviku da slobodno dele nepotrebne informacije o sebi.

    Vrste zloupotreba tokom dejtinga su različite – više od trećine (38%) ispitanika u Srbiji je priznalo da su trpeli neki oblik nasilja ili zlostavljanja od strane sadašnjeg ili prethodnog partnera; 8% ispitanika je dobilo neželjene imejlove ili poruke a, možda važnije, 7% ispitanih je snimljeno ili fotografisano bez njihovog pristanka. Još 9% je priznalo da je neko pratio njihovu lokaciju, 4% da su njihovi nalozi na društvenim mrežama ili imejl hakovani. Zanimljivo je da je u Srbiji samo 1% ispitanika saznalo da ima neovlašteno instaliran stolkerver (stalkerware) program na svom telefonu, dok je globalno ovaj procenat značajno veći – čak 7% ispitanika.

    Učestalost nasilja

    Ispitanice su češće doživljavale neki oblik nasilja ili zlostavljanja nego ispitanici (42% naspram 36%). Zabrinjavajuće je da je, u globalu, više onih koji trenutno koriste ove servise i nema stalnog partnera iskusilo nasilje ili zlostavljanje u poređenju sa onima koji su u dugoj vezi (48% naspram 37%). Ipak, 34% ispitanika je reklo da ih brine mogućnost da budu uhođeni na mreži, pri čemu je ovaj procenat nešto veći kod žena nego muškaraca  (36% žena je bilo zabrinuto u poređenju sa 31% muškaraca).

    Globalno, neki oblik uhođenja na mreži najčešće su potvrdili korisnici iz Južne i Centralne Amerike i Azije – 42% ispitanika u Indiji je prijavilo neki oblik uhođenja na mreži, kao i 38% u Meksiku i 36% u Argentini.

    “Internet stvari i povezani svet su zanimljivi koncepti i nude bezbroj mogućnosti. Ipak, sa tim mogućnostima povezanog sveta dolaze i pretnje, a jedna od njih je olakšan pristup podacima koji nas čine osetljivim“, prokomentarisao je Dejvid Em, glavni istraživač bezbednosti u kompaniji Kaspersky. „Iako krivica za ova užasna ponašanja nikada nije na žrtvama uhođenja, na njima je i dalje obaveza da preduzmu korake kako bi sveli rizike na minimum. Mislim da je sjajno što ljudi preduzimaju korake da verifikuju identitet na mreži, ali bih želeo da ohrabrim ljude i da dvaput promisle o informacijama, lozinkama ili podacima koje dele, kao i da razmisle kako bi te informacije mogle da se iskoriste ukoliko su u rukama onih koji nemaju dobre namere, i da postupaju u skladu sa tim.”

    Kaspersky je pripremio savete koji mogu pomoći da se očuva bezbednost i tokom onlajn dejtinga, kao i priručnik o bezbednom dejtingu i savete u vezi sa stolkerver aplikacijama: https://stopstalkerware.org/resources/

    • Čuvajte svoje šifre, lozinke, pinove i potrudite se da budu kompleksne i jedinstvene
    • Ukoliko nešto izgleda previše dobro, možda i jeste, ali ako imate sumnji – proverite!
    • Proverite s vremena na vreme postavke vaših uređaja i aplikacija koje vam omogućavaju digitalnu privatnost
    • Razmislite pre nego što podelite neki sadržaj – internet ima dugu memoriju i deljenje prevelike količine informacija vas u nekom trenutku može napraviti ranjivim
    • Napravite “plan bezbednog izlaska” kada odlučite da sa digitalnog pređete na dejting u realnom svetu
    • Razmislite o korišćenju programa za sveobuhvatnu zaštitu sjaberbezbednosti i VPN rešenja kako bi se zaštitili

     

    Izvor: BIZLife

    Foto: Kaspersky/Pexels

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE