Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Cene dijamanata

    Cene dijamanata padaju jer umesto na luksuz, novac trošimo na putovanja i hranu

    Cene dijamanata – neobrađenog, sirovog i nebrušenog kamenja pale su tokom ove godine jer mnogi potrošači posle pandemije izbegavaju da novac troše na luksuznu robu.

    Cene dijamanata su najniže u poslednjih godinu dana, a analitičari industrije pripisuju njihov pad generalnom smanjenju prodaje nakita, pokazuje Zimnisky Global Rough Diamond indeks.

    „Kako su potrošači trošili manje novca na hranu i putovanja tokom pandemije, „ljudi su imali višak novca da ga potroše na diskrecione kupovine“, primetio je Pol Zimniski, globalni analitičar tržišta dijamanata.

    Dijamanti (Unsplash)

    Cene dijamanata su se prilagodile potrošačima koji biraju da novac potroše na brojne druge stvari pre nego na nakit. Ljudi jedu u restoranima, putuju i troše novac na iskustva, a ne na luksuznu robu, piše CNN.

    „Dijamanti su tržište u potpunosti vođeno navikama potrošača“, rekao je Edan Golan, nezavisni analitičar tržišta dijamanata.

    Potražnja kupaca za dijamantskim nakitom utiče na cene sirovih dijamanata i, u izvesnoj meri, na maloprodajne cene. Prodavci podstiču potražnju potrošača ulažući stotine miliona dolara u oglašavanje.

    2021. i 2022. rekordne godine za dijamnte

    Pad cena prati dve rekordne godine u prodaji sirovih dijamanata. U 2021. i 2022. godini potražnja za nakitom od prirodnih dijamanata bila je na vrhuncu svih vremena.

    „Došlo je do paraboličnog pomeranja naviše, a sada postoji korekcija na drugoj strani“, primetio je Zimniski.

    Ali pad cena sirovih dijamanata ne znači da će kupci videti jeftinije cene u prodavnicama.

    Prodavci obično ne prilagođavaju odmah svoje cene u prodavnicama na osnovu kretanja na tržištu sirovih dijamanata, bez obzira na to da li proizvodi postaju jeftiniji ili skuplji. Prema Golanu, „prodavci na malo postavljaju cenu i žestoko štite svoju bruto maržu“.

    Iako cene sirovih dijamanata padaju, kupovina okruglog dijamanta od jednog karata u prodavnici je sada u proseku 3 odsto skuplja nego u januaru 2020. godine.

    „Kratkoročno, ako veleprodajne cene padnu, neki zlatari će pokušati da iskoriste priliku da ostvare veću maržu“, rekao je Zimniski.

    Industrijski analitičari očekuju skok u maloprodaji tokom zimskih praznika i početkom 2024. godine. Zimski meseci su vrhunac sezone za dijamante, a Božić i Dan zaljubljenih su obično unosni praznici za kompanije za nakit.

    Fortune pink

    (Martial Trezzini/Keystone via AP)

    Iako bi ovakva situacija mogla da dovede do malog skoka cena sirovih dijamanata, „ukupno gledano, videćemo pad prodaje iz godine u godinu tokom sezone praznika“, predviđa Dejvid Džonson, portparol De Bersa, jednog od najveće dijamantske kompanije na svetu.

    Zimniski takođe predviđa omekšavanje tržišta ove godine u poređenju sa vrhuncem iz 2021. i 2022. godine, ali kaže da su ekonomski pokazatelji u Sjedinjenim američkim državama obećavajući.

    „Berza radi relativno dobro“, rekao je on, otvarajući put za postepeni oporavak cena sirovih dijamanata 2024. godine.

     

    Izvor: BIZlife

    Foto: Pixabay/Unsplash/Beta/AP

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE