Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Budućnost je u razvoju „PAMETNIH GRADOVA“

    ASOCIJACIJA SVETSKIH TRGOVINSKIH CENTARA AKTIVNO PROMOVIŠE RAZVOJ PAMETNIH GRADOVA

    Ove letnje sezone Kipar je bio među omiljenim destinacijama domaćih turista, međutim, zanimljivo je da je ovo zemlja koja Evropi i svetu može da ponudi čak i rešenje za aktuelnu energetsku krizu, kao i iskustva u uvođenju koncepta „pametnih gradova“.

    Mehran Eftekhar, direktor WTC Kipar, takođe i član Odbora direktora Asocijacije svetskih trgovinskih centara (WTCA), i WTCA Komiteta za reviziju i rizik, razgovarao je sa nama povodom regionalnog okupljanja članica ove organizacije tokom septembra u Limasolu. Evropski susret članica WTCA ovoga puta je bio obeležen temama koje se bave trendovima u razvoju nekretnina, modernim tehnologijama u poslovanju, kao i predstavljanju koncepta „pametnih gradova“ upravo u gradu domaćinu.

    • Kipar je relativno malo tržište; kako manje ekonomije mogu da imaju koristi od članstva u WTCA i da li možete da nam date primer kako je Kipar to iskoristio?

    WTCA je jak brend. Veličina tržišta je nebitna. Brend može da odgovara veličini svake ekonomije.

    Zgrada našeg WTC je 100% popunjena od 2015, uključujući pandemiju. Zgrada pod brendom WTC je poznata kao zgrada Svetskog trgovinskog centra bez navođenja adrese. Široka zastupljenost naziva WTC bila je od presudnog značaja u našim strateškim partnerstvima u domenu organizacije događaja, kao i spoljnim trgovinskim misijama organizovanim za privrednu komoru.

    Mehran Eftekhar

    • Šta je motiv za nekog da pribavi WTC licencu (tj. u pogledu WTCA obećavajuće vrednosti i jedinstvenih pogodnosti)?

    WTC brend je veoma poznat. Način na koji ga koristite zavisi od vašeg poslovnog modela i marketinške strategije. Ako se na pravi način koristi otvara vrata za trgovinske prilike, kao i za generisanje većih prihoda od izdavanja nekretnina.

    • Kako vidite uticaj ovog ERM za zbližavanje članica iz evropske mreže WTCA ?

    Ne postoji ništa lepše od skupa licem u lice u spokojnom, mirnom okruženju koje Kipar nudi, i koje je idealno za umrežavanje članica i razmenu ideja. Takvi sastanci pospešuju vrednost brenda i podstiču adute Asocijacije kada je reč o umrežavanju.


    BUDUĆNOST JE U RAZVOJU PAMETNIH GRADOVA, KOJI U TOM PROCESU KORISTE PODATKE I DIGITALNU TEHNOLOGIJU RADI DONOŠENJA BOLJIH ODLUKA I POBOLJŠANJA KVALITETA ŽIVOTA.


    • Opština Nikozija i Kiparski centar izvrsnosti predstavili su sesiju o „Konceptu pametnog grada“ – možete li da objasnite šta taj koncept podrazumeva? Kako drugi gradovi mogu da imaju koristi od implementacije takvog koncepta? Postoji nekoliko WTC punktova sa sedištem u „pametnim gradovima“ (t.j., WTC Bin Duong Nju Siti u Vijetnamu, WTC Taipej, WTC Barselona, itd.) – kako su uspeli da usvoje ovaj koncept za svoje lokalne zajednice koristeći snagu globalne WTCA mreže?

    Priznanje „pametnog grada“ određuje IMD. Nikozija se nalazi na 117-tom mestu od 141 gradova. WTCA je potpisala memorandum o razumevanju sa Industrijskim komitetom UN za promociju i razvoj pametnih gradova. Aktivnosti u tom procesu koristiće drugim WTC-ovima kako bi njihovi gradovi bili upoznati sa tim aktivnostima i mogli da naprave plan sa lokalnim opštinama da postanu pametni gradovi.

    U razvoju pametnih gradova je budućnost. Grad u tom procesu koristi podatke i digitalnu tehnologiju radi donošenja boljih odluka i poboljšanja kvaliteta života. Značaj podataka u realnom vremenu danas je veoma veliki, jer ti podaci korisnicima omogućavaju da posmatraju događaje u realnom vremenu, da shvate kako se obrasci potražnje menjaju i da reaguju bržim i jeftinijim rešenjima.


    KORIST OD BRENDIRANJA NEKRETNINA JE JEDINSTVENA ZA SVAKU LOKALNU SREDINU I NE MORA DA BUDE ISTA NA SVIM LOKACIJAMA.


    • Jedna od glavnih tema razgovora na ERM bile su nekretnine, možete li nam reći nešto o regionalnim trendovima u razvoju nekretnina? To se može videti na primeru nekih WTC-a u Evropi (npr. WTC Gibraltar, WTC Roterdam, itd.)

    Što se tiče nekretnina na Kipru, tržište cveta i potražnja je velika kako za poslovnim, tako i za stambenim prostorom. WTC brendirana zgrada može da zahteva veću kiriju i da uživa punu popunjenost. Korist od brendiranja nekretnina je jedinstvena za svaku lokalnu sredinu i ne mora uvek da bude ista na svim drugim lokacijama.

    WTCA

    WTCA Cyprus

     

    • S obzirom da je kriza snabdevanja energijom aktuelna tema širom Evrope, šta Kipar radi u pogledu proizvodnje energije i kako te aktivnosti mogu da koriste ostalim evropskim zemljama?

    Na južnoj obali Kipra nalazi se trinaest potencijalnih gasnih polja, od kojih su osam u fazi istraživanja. Početak proizvodnje očekuje se 2025. godine i nadamo se da će to u određenoj meri pomoći situaciju sa snabdevanjem Evrope energijom.


    Evropski regionalni sastanak pod nazivom „Evropa se povezuje“ na Kipru proširio se u panevropski događaj sa WTCA članicama iz Azije, Bliskog istoka i Afrike, i pretvorio se u živu platformu za evropske članice da se uključe u mogućnosti umrežavanja sa kolegama članicama kako bi proširili trgovinsku razmenu. Ovaj skup je još jednom pokazao uticaj koji Svetski trgovinski centar, član svetske WTCA mreže, može da generiše na lokalnom nivou transformišući grad u kome se nalazi u globalno tržište i otvarajući vrata alternativnim tržištima kako bi se zaštitili od poremećaja u lancima snabdevanja.

    Kako su istakli predstavnici kiparskog Ministarstva za energetiku, trgovinu i industriju, pod čijim je pokroviteljstvom skup održan, u svetlu novonastale situacije u snabdevanju energijom u Evropi, Kipar ima potencijala da postane stabilno energetsko čvorište za zemlje regiona, s obzirom na prisustvo značajnih gasnih polja i mogućnost korišćenja sunčeve energije.


    Artashes Tonoyan, generalni direktor WTC Jerevan, bio je jedan od učesnika ERM-a. Za ovog lidera kancelarije koja okuplja veliki broj profesionalaca iz oblasti bankarstva, privatnog kapitala i građevinarstva, skup je imao mnogostruke dobrobiti.

    „Bio je ovo još jedan neverovatan događaj – ovog puta kiparski ERM pokazao se kao odlična prilika za umrežavanje gde smo od kolega dobili nekoliko zaista dobrih saveta o tome kako da uspostavimo i efikasno vodimo trgovinske usluge. Takođe sam bio impresioniran pametnim parkom/centrom za primenjene nauke u Nikoziji“, opisao je Tonoyan svoje iskustvo.

     

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE