Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Poštovanje, muškarac (Unsplash)

    Ovo su navike kojima se stiče POŠTOVANJE na poslu

    Svaki posao ima svoje zvezde: one zaposlene koji se ističu, idu korak dalje od ostalih i široko su poštovani.

    Ono što takve ljude izdvaja daleko je dublje od spoljašnjih karakteristika i ponašanja koje iskazuju na samom radnom mestu. U stvari, navike onih koji su veoma cenjeni na poslu povezuju se sa suštinom šta znači uspeti u životu.

    Odnosite se prema ljudima sa ljubaznošću i poštovanjem. To je jednostavna prva lekcija. Ali ponekad je ljudima potreban podsetnik da je poštovanje neophodno u svakoj situaciji – i neophodno u radnom okruženju.

    Poštovanje utiče na angažovanje zaposlenih, dobrobit i produktivnost.

    Posao, poštovanje (Freepik)

    Poštovanje može značiti različite stvari različitim ljudima i kao rezultat toga će različito tumačiti situacije. Za neke, poštovanje ima formalna pravila i jezik i kodeks postupaka koji označavaju nivoe poštovanja. Za druge, poštovanje je način da se vide i cene drugi.

    Oni koji zavređuju poštovanje drugih su dosledni. Ima onih koji nekim danima rade odličan posao, a drugim danima se samo opuštaju. Onaj ko stekne poštovanje i divljenje je onaj koji dosledno nastupa. Partner ili kolega koji je jednog dana „zvezda“, a sutradan se pogrbio, ima tendenciju da iznervira ljude. Zato je konstantan učinak ključan.

    Da li ste ikada radili za nekoga ko vas potapše po ramenu ili vam kaže da radite odličan posao? To je veoma prijatan osećaj. Takođe vas motiviše da nastavite da radite solidan posao i da se usavršavate. Oni koji prepoznaju doprinose drugih su uvek popularni i cenjeni na svom radnom mestu.

    Aktivno slušanje je slušanje svake reči koju drugi ljudi kažu, uz zapravo obraćanje pažnje na to zašto je izgovaraju. Šefovi i saradnici koji ne slušaju ili ignorišu pravo značenje onoga što se od njih traži ili izjavljuje uvek zavređuju manje poštovanja. Posvećeno slušanje i istinska briga šta neko govori su ključne osobine popularne i voljene osobe u svakoj vrsti posla.

    Posao (Freepik)

    Teško da postoji nešto gore od toga da neko od starijih zaposlenih tretira novog zaposlenog kao smeće. Da biste zaradili poštovanje, morate i vi poštovati, čak i one ispod vas. Nikada ne znate kada bi neko od vaših podređenih mogao biti unapređen iznad vas ili završiti na poziciji gde vam je potrebna njihova pomoć. Ako ste se dobro ophodili prema njima, oni će rado uzvratiti uslugu umesto da uživaju u prilici za osvetu.

    Svi smo iskusili rad sa dve osnovne vrste ljudi: oni kojima je zaista stalo do posla i oni kojima je svejedno. Doduše, neki poslovi su bolji i prijatniji od drugih, ali je lako videti kada se neko ne zalaže za cilj posla. Zbog toga briga o stvarnom cilju posla i dobro izvođenje uvek zadobiju neko pravo poštovanje na poslu.

    strahopoštovanje

    Oni koji brinu o svojim kolegama i njihovom poslu dobijaju veliko poštovanje  Oni koji su u tome samo zbog sebe ili kratkoročne dobiti vide se kao zmije.

    Postoji dobar razlog za ovo: Uspeh mnogih poduhvata zavisi od ljudi koji zaista brinu o svom timu, što je razlog zašto korporativna obuka ovo toliko naglašava.

    Ali pravi timovi uvek uzimaju prave ljude, a ne samo korporativnu retoriku, zbog čega su oni kojima je stalo do opšteg dobra tako ključni deo svakog posla.

    Izvor: BIZLife/Mladen Stanković

    Foto: Freepik/Unsplash

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE