Ovo je novi logo Sava Centra: Osmislio ga je naš poznati grafički dizajner
Slavimir Stojanović Futro, svetski poznati grafički dizajner, udahnuo je novi život logotipu Sava Centra koji bi u rekonstruisanom ruhu trebalo uskoro da otvori svoja vrata za posetioce.
Posle dve godine rekonstrukcije, 14. novembra biće otvoren Sava centar, najveći kongresni, kulturni i poslovni centar u Srbiji i Jugoistočnoj Evropi.
Prepoznatljiva crvena slova SC na beloj pozadini zameniće logonešto toplijih nijansi narandžaste boje na kojima se ističu ista dva poznata slova koja nepogrešivo bude asocijaciju na jednu od najpoznatijih beogradskih zgrada.
„Izuzetno sam ponosan na ovu priliku da budem deo rekonstrukcije i komunikacije objekta koji je mojoj generaciji i meni lično obeležio veći deo detinjstva i mladosti, oblikovao kulturnu vertikalu i davao utisak internacionalnosti, kaže Stojanović za portal BIZLife.
Stari logo
Ko je autor prvobitnog logotipa nije poznato, a Stojanović se osvrnuo i na njegov značaj.
„Njegova najveća vrednost su dva aspekta: skraćenica i izbor modernističke tipografije. Skraćenica SC se zajedno sa kompletnim iskustvom Sava Centra, uvukla pod kožu čitave nacije i tokom decenija postal pozitivan sinonim, nešto što u komunikacijama nazivamo Love Mark. Tipografija je vanvremenska Helvetika koja je deo modernističke estetske platforme kojoj pripada i spektakularna arhitektura Sava Centra. Novim dizajnom kompozicijski je osvežen prethodni logo, dodata je nova narandžasta boja kao metafora energije i kreativnosti, a dodat je i obris prepoznatljive dijagonalne staklene fasade Sava Centra, kao sekundarne grafike, na kojoj počiva celokupan vizuelni identitet“, objašnjava dizajner za BIZLife.
On ističe da se inspiracija za logotip i vizuelni identitet nalazi u svemu pozitivnom iz prošlosti, u neposrednosti i pristupačnosti sadašnjosti i viziji budućnosti Sava Centra kao internacionalnog kongresnog, poslovnog i kulturnog centra. Pitali smo ga da li je osećao posebnu odgovornost zbog toga što menja deo identiteta nečega što većina Beograđana smatra svojim.
View this post on Instagram
„Sava Centar je ponovo probuđena ikona Beograda, koja će svojim sadržajem, programom i ponudom ponovo biti deo svakodnevice svih Beograđana željnih ustiska svetskog, internacionalnog i kosmopolitskog. Raditi redizajn ovog identiteta bila je istovremeno i čast i zadovoljstvo, ali i odgovornost, jer sam ga ipak radio pre svega za sebe, a prema sebi su dizajneri najstrožiji“, zaključuje on..
O rekonstrukciji zgrade
Kompanija Delta Real Estate kupila je Sava centar na javnom konkursu za 17,5 miliona evra i obvezala se da u renoviranje objekta investira dodatnih 50 miliona evra. Tokom detaljne rekonstrukcije, Delta je uložila mnogo više od obećanog i već sada ukupna investicija iznosi više od 118 miliona evra. Novi vlasnik potrudio se da maksimalno očuva prepoznatljivu staklenu fasadu i autentičnu unutrašnjost objekta uz istovremenu modernizaciju kako bi objekat prilagodio novim standardima i potrebama.
Sava Centar otvara vrata 14. novembra: Kongresni i poslovni deo spremni za posetioce
Izvor: BIZLife/G. Mitrović
Foto: Dalibor Danilović
What's your reaction?
Komentari
-
Miomir
Hahaha smejem se 10min vec. Lik zamenio boju ladno...
-
Draža
Творац старог знака је Слободан Машић..
Tamara
Da li je ovo šala? Ovo je osmišljeno? Toliko dobrih dizajnera imamo i neko napiše početna slova u najobičnijem fontu...