Ovo je najskuplja ulica na svetu: Cena zakupa od 20.000 evra po kvadratu
Između avgusta i novembra, u čuvenoj ulica Via MonteNapoleone zabeleženo je da turisti prosečno potroše preko 2.500 evra po kupovini, što predstavlja najviši prosečan račun na svetu, prema podacima firme za povraćaj poreza Global Blue.
Ulica Via MonteNapoleone zvanično je ponela titulu najskuplje šoping ulice na svetu, prema globalnom indeksu komercijalnih nekretnina iz SAD, koji pokazuje da je milanska ulica nadmašila čak i Petu aveniju u Njujorku. Najnovije izdanje godišnjeg globalnog indeksa američke firme Cushman & Wakefield, koji rangira šoping zone prema cenama zakupa koje postižu, potvrđuje poželjnost Via MonteNapoleone kao adrese za luksuzne brendove odeće, nakita, pa čak i poslastičarskih proizvoda.
Prosečna cena zakupa u ovoj ulici porasla je na 20.000 evra po kvadratnom metru, u poređenju sa 19.537 evra po kvadratu Pete avenije. Predsednik udruženja MonteNapoleone District, Guljelmo Mijani, ističe da su glavne prednosti ove ulice njena mala veličina — svega 350 metara dužine — kao i pešačka dostupnost svim uslugama i vrhunskim kulturnim lokacijama.
„Ne može sve da stane ovde, što je velika prednost,“ rekao je Mijani, objašnjavajući da ograničen prostor čini ulicu još ekskluzivnijom i dinamičnijom. Najveći brendovi u ovoj ulici ostvaruju između 50 i 100 miliona evra godišnje prodaje, što značajno pomaže u pokrivanju troškova zakupa, dodao je Mijani. Tiffany se sprema da otvori prodavnicu na Via MonteNapoleone, dok dugogodišnji zakupac Fendi planira proširenje.
Udruženje MonteNapoleone District navodi da je ove godine do novembra ovo područje posetilo 11 miliona ljudi, iako nema preciznih podataka o tome koliko njih su bili veliki potrošači, a koliko samo posmatrači.
Ulica je magnet za praznične kupce koji stižu u Maseratijima, Poršejima, pa čak i Ferarijima. Jedan posetilac iz Kine, Čen Singhan, koji je bio pretrpan kesama iz luksuznih prodavnica, rekao je za Euronews da je luksuzni Fendi kaput koji je kupio u Milanu platio upola manje nego što bi ga platio kod kuće. „Puno sam toga dobio,“ priznao je Čen, dodajući: „Ovo je fantastično mesto, odlično za šoping.“
„Milanova ulaganja u javni prostor daju rezultate, što je pobeda za njihove kupce, poslovanje i grad u celini,“ izjavila je Madelin Vils, privremena predsednica Udruženja Pete avenije. Međutim, dodala je da je optimistična da će, zahvaljujući novim investicijama i rekordnoj prodajnoj godini, „Peta avenija ubrzo ponovo zasesti na tron.“
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife/K. J.
Foto: Unsplash