BIZLife-ovih ,,30 ispod 30″: Olga Branković, Coca Cola HBC Srbija i Crna Gora (VIDEO)
Olga Branković (28) poslednjih godinu i po dana nalazi se na poziciji Key Account Managera u kompaniji Coca Cola HBC Srbija i Crna Gora. U okviru našeg projekta „30 ispod 30” otkriva svoj karijerni put.
Kada nije na poslu, Olga najviše voli da provodi vreme sa svojim dragim ljudima (posebno sa sestričinom Verom), gleda Netfliks, putuje i svako jutro uči španski preko aplikacije Duolingo (dosad 1100 dana bez prestanka).
Šta mislite da vas je izdvojilo u odnosu na vašu generaciju? Šta je prevagnulo da budete poslovno istaknuti pre svoje 30. godine?
‒ Moram priznati da nije bilo lako odgovoriti na ovo pitanje, pa sam zamolila bliske ljude da mi pomognu. Bilo je dosta različitih odgovora, ali ono što se prožimalo kroz skoro sve jesu analitičnost, fokusiranost, empatija i asertivnost. Mislim da me je upravo kombinacija svega navedenog dovela do svih prilika za razvoj koje sam imala u prethodnih šest godina. A rekla bih da je tu i hrabrost, koja mi je dosta pomogla da sve te osobine integrišem i najbolje iskoristim, jer su okolnosti često zahtevale da izađem iz svoje zone komfora.
Kažu da se sreća zaslužuje. Kako ste je vi zaslužili?
‒ Iako čvrsto verujem da svako od nas kreira svoju sreću, ponekad je veoma važno da se sve kockice sklope. Ja mislim da sam imala sreće što sam na svom putu upoznala divne ljude koji su prepoznali potencijal u meni i koji su uvek bili tu da me podrže i pomognu mi kada je bilo potrebno. Ako govorimo o ličnoj zasluzi, opet bih, svakako, spomenula i hrabrost, jer je već opštepoznato da sreća prati hrabre.
Koji je vaš savet za mlade kolege – kojim putem da se probiju?
‒ Mislim da je najvažnije da budu dosledni sebi, da budu radoznali, da konstantno traže prilike za učenje i da se okruže ljudima kojima veruju i koji veruju u njih.
Korporacija ili privatno preduzetništvo?
‒ Korporacija je sjajno mesto za početak karijere, jer daje širinu i nudi mnoge mogućnosti za napredak i razvoj. U nekim zrelijim godinama volela bih da se oprobam i u privatnom preduzetništvu.
Verujete li u to da mladi mogu da promene ustaljenu poslovnu kulturu?
‒ Naravno. Verujem da svaka nova generacija donosi sa sobom neki novi pogled na svet i i te kako oplemenjuje poslovnu kulturu. Agilnost, asertivna komunikacija, fleksibilnost i preispitivanje rigidnih hijerarhijskih struktura samo su neke od novih praksi koje su upravo mladi doneli u poslednjih nekoliko godina. Veoma sam ponosna na to što sam deo kompanije koja je, iako velika i kompleksna, pokazala spremnost da ove vrednosti integriše u svoju organizacionu kulturu.
Šta vas je konkretno opredelilo za to da se profesionalno razvijate u našoj zemlji, a ne u inostranstvu?
‒ U detinjstvu sam čvrsto verovala da ću svoju karijeru graditi u inostranstvu, pa sam upravo iz tog razloga i odlučila da fakultet upišem u Italiji. To je bilo jedno sjajno iskustvo, imala sam priliku da naučim toliko toga kako o svetu tako i o sebi. Međutim, mislim da mi je upravo to iskustvo i pokazalo koliko mi je važno da budem blizu porodice i prijatelja.
S druge strane, iskustvo u kompaniji Coca Cola HBC pomoglo mi je da shvatim da, ukoliko je osoba vredna, radna i motivisana, nebo je granica i, bez obzira na to u kojoj se zemlji nalazi, uspeh je neminovan.
Kada govorimo o poslu, kako vidite sebe za deset godina?
‒ Za deset godina vidim sebe kao nekoga ko je razvio ključne menadžerske veštine i ko potpuno razume biznis, ko deli svoje znanje sa timom ljudi i uživa u tome da razvija nove talente.
Izvor: BIZLife Magazin
Foto: Stefan Jovanović i Zoran Rašić