BIZLife-ovih „30 ispod 30“: Ivana Milojević, Baby Food Factory (VIDEO)
„Biti proaktivan, istrajati i preuzimati odgovornost za svoj razvoj ključni su faktori uspeha na profesionalnom putu”, ističe Ivana Milojević, ditigal i media menadžer iz Baby Food Factory-a.
Šta mislite da vas je izdvojilo u odnosu na vašu generaciju? Šta je prevagnulo da budete poslovno istaknuti pre svoje 30. godine?
‒ Smatram da su to upornost i snažna želja za sticanjem novih iskustava u različitim područjima poslovanja sa fokusom na marketing. Veoma sam motivisana da istrajem u ostvarivanju ciljeva i spremna sam da se suočim sa izazovima. Pored toga, otvorena sam za učenje i stalno se informišem o najnovijim marketinškim trendovima. Kombinacija upornosti, želje za novim iskustvima i stalno usavršavanje omogućili su mi da se poslovno istaknem.
Kažu da se sreća zaslužuje. Kako ste je vi zaslužili?
‒ Verujem da sreća nije samo krajnji rezultat, već i putovanje kroz koje prolazimo. Kroz lični i profesionalni razvoj naučila sam ceniti svaki trenutak, bilo da je reč o postignućima ili izazovima. Pozitivan pristup životu, uz konstantno razvijanje svojih veština i usvajanje novih znanja, doprinosi sreći. Vremenom sam shvatila koliko su važni mali koraci koje svakodnevno pravimo.
Koji je vaš savet za mlade kolege – kojim putem da se probiju?
‒ Moj savet za mlade kolege koji žele da se probiju jeste da budu uporni i predani, da budu inspirisani životom i svim izazovima, te da neguju pozitivnu energiju. Takođe, važno je da pažljivo odaberu pravac u kojem će usmeriti tu energiju, jer prekomerno davanje bez pravilnog balansa može dovesti do iscrpljenosti. Ključno je održavati kontinuitet u svojim naporima i imati jasan smer kretanja. Postavljanje ciljeva i planiranje koraka za njihovo ostvarenje pomaže u održavanju fokusa i usmerenosti. Važno je biti strpljiv i shvatiti da uspeh zahteva vreme i napore. Takođe, vrlo je važno okružiti se vrednim i motivisanim ljudima koji imaju slične ambicije, jer su inspiracija i podrška od drugih ljudi izuzetno vredne. Na kraju, imajte poverenja u sebe i svoje sposobnosti. Verujte u svoje talente i budite samokritični kako biste mogli da rastete i napredujete. Biti proaktivan, istrajati i preuzimati odgovornost za svoj razvoj ključni su faktori uspeha na profesionalnom putu.
Korporacija ili privatno preduzetništvo?
‒ Pitanje korporacije ili privatnog preduzetništva često predstavlja večitu borbu, a moje životne okolnosti su me naučile da je važno razvijati sposobnosti u korporativnom okruženju dok smo mladi. To pruža priliku da steknemo vredno znanje i iskustvo, koje možemo kasnije primeniti kako u korporacijskom napredovanju tako i u preduzetništvu. Verujem da svako ko oseća potrebu za preduzetništvom treba da istraži taj put i suoči se sa izazovima koje on donosi. U preduzetništvu postoje neograničene mogućnosti za kreativnost, samostalnost i ostvarivanje svoje vizije. Međutim, istovremeno nosi i veći rizik i zahteva snažnu posvećenost, samodisciplinu i upornost.
Po mom mišljenju, idealan pristup može biti kombinacija ova dva sveta. Početak karijere u korporaciji može pružiti stabilnost, mentorstvo i mogućnost učenja od iskusnih stručnjaka. Kasnije, kada steknemo dovoljno znanja i iskustva, možemo tu platformu iskoristiti za ulazak u preduzetništvo. Ipak, izbor između korporacije i privatnog preduzetništva zavisi od ličnih ciljeva, preferencija i životnih okolnosti. Važno je slediti svoju strast i doneti odluku koja je najbolja za vas u tom trenutku.
Verujete li u to da mladi mogu da promene ustaljenu poslovnu kulturu?
‒ Apsolutno. Čvrsto verujem da mladi mogu promeniti ustaljenu poslovnu kulturu. Svaka nova generacija donosi sa sobom sveže perspektive, ideje i inovacije. Mladi ljudi često imaju drugačiji pristup radu, tehnološku pismenost i razumevanje novih trendova. To im omogućava da prepoznaju nedostatke u ustaljenim poslovnim praksama i da donesu promene koje poboljšavaju efikasnost, produktivnost i zadovoljstvo zaposlenih. Takođe, sposobnost prilagođavanja novim tehnologijama i digitalnim alatima omogućava mladima da transformišu način rada, poboljšaju komunikaciju, olakšaju saradnju i stvore nove prilike za poslovanje.
Važno je uspostaviti dijalog i saradnju sa ostalim generacijama.
Kombinacija iskustva i znanja starijih kolega sa novim perspektivama i idejama mladih može rezultirati transformacijom poslovne kulture nabolje.
Šta vas je konkretno opredelilo za to da se profesionalno razvijate u našoj zemlji, a ne u inostranstvu?
‒ Pre svega, želja da profesionalno napredujem u svojoj zemlji i svom gradu, Beogradu, gradu u kojem sam rođena i gde žive svi moji dragi ljudi – moja porodica i prijatelji. Takođe, u Beogradu sam prepoznala mogućnosti za lični razvoj i profesionalni uspeh. Verujem da upornim ulaganjem u svoje znanje i veštine mogu živeti slobodno, sigurno i motivisano. Smatram da za svakoga postoji pravo okruženje, a za mene je to, definitivno, Beograd, gde se osećam inspirisano i podržano u ostvarivanju svojih profesionalnih ciljeva.
Kada govorimo o poslu, kako vidite sebe za deset godina?
‒ Kada razmišljam o svojoj budućnosti u poslu, vidim sebe kao osobu koja je kontinuirano angažovana u praćenju trendova i promena u digitalnom marketingu. Živimo u vremenu brzih tehnoloških napredaka i stalnih inovacija, te smatram da je ključno biti u toku s novim mogućnostima i prilagoditi se njima. Sebe vidim kao osobu koja se i dalje razvija i raste u kreativnom i inspirativnom okruženju. Želim biti deo industrije koja ima zasluženo mesto u novoj eri poslovanja, doprinoseći njenom razvoju i napretku kroz rad na inovativnim projektima u inspirativnom timu.
Izvor: BIZLife Magazin
Foto: Stefan Jovanović i Zoran Rašić