O značaju Apple Pay sa Jelenom Ristić (Mastercard)

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    O značaju Apple Pay sa Jelenom Ristić (Mastercard)

    Mastecard Srbija je krajem juna omogućio svojim korisnicima koji su klijenti ProCredit banke da koriste Apple Pay pri svojim svakodnevnim kupovinama. O značaju Apple Pay za razvoj tržišta mobilnih plaćanja razgovaramo sa Jelenom Ristić, direktorkom za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine u kompaniji Mastercard. 

    Iako su mobilni novčanici već prisutni na tržištu Srbije, čini se da mobilna plaćanja postaju važna tema sada, sa dolaskom Apple Pay-a. Zbog čega je 30. jun 2020. nova era u razvoju tržišta plaćanja u Srbiji?

    Mastercard je u saradnji sa Telekomom i Banca Intesom, u okviru pilot projekta, prvi put omogućio plaćanje mobilnim telefonom na beskontaktnom terminalu 2012. godine. Od tada je NFC tehnologija napredovala pa je sigurno okruženje izmešteno sa SIM kartice u vlasništvu mobilnih operatera na čip u okviru samog mobilnog uređaja čime je sigurnost današnjih rešenja podignuta na visi nivo.

    Već dugo govorimo o mobilnim plaćanjima, ali zbog svoje ciljne grupe, odnosno korisnika Apple uređaja, a posebno iPhone-a, Apple Pay je taj koji ne samo kod nas već i na ostalim tržištima, utiče na ubrzanu popularizaciju plaćanja mobilnim telefonom i ostalim povezanim uređajima.

    Na evropskom nivou, Apple Pay ima procenat korišćenja od 80% u odnosu na ostale mobilne novčanike, a dosadašnja iskustva pokazuju da značajan broj korisnika digitalizuje svoje kartice u periodu od dve nedelje, od trenutka kada se Apple Pay lansira na tržištu.

    Da li su korisnici i tržište spremni za Apple Pay odnosno plaćanja mobilnim telefonima?

    U Srbiji je upotreba mobilnih telefona za plaćanje tek u začetku, ali je važno da za taj oblik plaćanja već nekoliko godina postoji sva potrebna infrastruktura, zahvaljujući uvođenju terminala za beskontaktna plaćanja.  Mastercard je 2008. godine u Srbiji predstavio beskontaktnu tehnologiju i bilo je potrebno pet godina da počne da se koristi u značajnijoj meri, da bi danas beskontaktno plaćanje bilo standard. Ovo je bio glavni preduslov za dolazak Apple Pay-a i dalju stimulaciju mobilnih plaćanja.

    Korisnici su takođe u međuvremenu uvideli jednostavnost i sigurnost beskontaktnog plaćanja i stekli naviku da brzo plaćaju beskontaktno. Naša Studija o digitalizaciji koja je realizovana prošle godine, pokazala je da stanovnici Srbije brže i lakše usvajaju i koriste nove tehnologije u odnosu na druge zemlje Centralno-Istočne Evrope. Studija pokazuje da čak 87% ispitanika, kada razmišlja o plaćanju platnim karticama,  upravo razmatra mobilne telefone kao najsigurnije i najjednostavnije sredstvo plaćanja.

    Da li su banke spremne za uvođenje Apple Pay plaćanja za Mastercard korisnike?

    Banke na srpskom tržištu prepoznaju značaj uvođenja Apple Pay-a za svoje korisnike,  kojima su pre svega sigurnost transakcije, besprekorno korisničko iskustvo, a zatim i omogućavanje različitih načina plaćanja, visoko na lestvici prioriteta.

    ProCredit banka je prva banka koja je omogućila Apple Pay uslugu svojim Mastercard korisnicima u Srbiji, kao jedina potpuno digitalizovana banka na tržištu. OTP banka je najavila skori dolazak ove usluge za svoje Mastercard korisnike u Srbiji, a očekujemo da će u narednom periodu plaćanje mobilnim telefonom biti najbrže rastući način plaćanja, kao i da će još banaka omogućiti svojim korisnicima Apple Pay uslugu.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Mastercard

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE