Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Ninko Đurić, Xiaomi: Remek-dela nastaju kada kompanija prepozna snagu tima

    Remek-dela ne moramo uvek stvarati četkicom ili perom. Moderne tehnologije donele su nam mogućnost da se umetnički izrazimo i kroz objektiv i to ne samo profesionalnom opremom, već i svojim mobilnim telefonom.

    Kako bismo odgonetnuli koja su to moderna remek-dela, pitali smo profesionalce iz različitih sfera biznisa šta je za njih remek-delo, da li ono postoji u njihovom poslu, te da nam otkriju šta za njih ima neprolaznu vrednost. To je bila sjajna prilika da napravimo remek-dela, a da u glavnim ulogama budu naši sagovornici.

    Serijal u kojem nam uspešni ljudi iz sveta poslovne zajednice govore o remek-delu i šta ono za njih predstavlja nastavljamo sa Ninkom Đurićem, generalni menadžer kompanije Xiaomi za region Balkana.

    Šta je za Vas remek-delo?

    Remek-delo je nešto što je unikatno, drugačije, inovativno. U njega je uložen trud i kreativnost, to nikada nije kopija nečega što već postoji.

    Ninko Đurić, generalni menadžer kompanije Xiaomi za region Balkana.

    Da li remek dela postoje i u Vašem poslu?

    Postoje, kao i u svakoj profesiji. Meni deluje da je i sam Xiaomi u Srbiji jedno remek-delo ukoliko se gleda kako smo uspeli da napravimo ni od čega brend koji je bio broj 1 u jednom momentu. Došli smo u Srbiju 2019. godine sa malo resursa, ali sa mnogo iskustva, kontakata, vizijom, entuzijazmom i kreativnošću. Krenuli smo iz pozicije u kojoj smo imali 2,5 odsto market share i za godinu dana smo stvorili sjajne rezultate kreirajući jedan poslovni model koji se može nazvati remek-delo. Nakon početnih rezultata, oformili smo i tim koji je zajedničkim snagama izgurao da postanemo brend broj 1 u Srbiji iako smo imali mnogo manja ulaganja u odnosu na konkurente. To smo uspeli pre svega što smo ulagali u naše zaposlene, u tim iskusnih pojedinaca u kome je svako imao priliku da iskaže svoju kreativnost. Na taj način postigli smo veliki uspeh.

    Samim tim, remek-dela u poslu nastaju kada kompanija prepozna snagu tima i dopusti mu da razvija svoju viziju, ideju. To se nama desilo, naše ideje su prepoznate i dobili smo podršku i slobodu da stvorimo Xiaomi onako kako smo želeli.

    Takođe, kreiranje naše najnovije flagship 13 serije u saradnji sa Leica kompanijom je isto jedno remek-delo. Kompanija Xiaomi je od predstavljanja serije 10, zadnje 3 godine, učila kako da napravi savršen flagship. Za te tri godine smo naučili šta je nedostajalo na pređašnjim modelima, odnosno učili smo kroz svakodnevne izazove i iskustva potrošača. Naš R&D u Kini je odličan pa smo uspeli za tri godine da stvorimo remek-delo, dok su ga neki konkurenti razvijali decenijama. Ne zato što smo bili tvrdoglavi ili uporni, nego zato što smo bili pametni. Slušali smo potrebe publike, videli smo da je kamera jedan od najznačajnijih segmenata flagship telefona. Telefon koji ima dobre specifikacije, ali nema dobru kameru, neće toliko dobro proći na tržištu. Imamo i konkurente koji imaju sve, ali ne prolaze dobro na tržištu. Xiaomi je sada otišao korak dalje i zaista je kreirao sjajan telefon sa svakog aspekta. Sjajno leži u ruci, savršena veličina, savršen ekran, baterija je odlična, povećali smo kapacitet baterije, odnosno omogućili da smartfone radi ceo dan i da se brzo puni. Sa novo serijom smo otišli i korak dalje, na već odličan flagship dodali smo i Leica kameru te je po mom mišljenju to jedno remek-delo. To su videli i naši korisnici sudeći po preorder rezultatima kod nas, ali i u Kini gde je rasprodat u rekordnom roku bez beleženja negativnog feedback sa tržišta koji je bio prisutan kod prethodnih serija. Napravili smo unikat, telefon koji oduševljava dizajnom i bojama, i to su korisnici prepoznali.

    Šta je potrebno za više od remek dela?

    Potrebno je da kada napravimo remek-delo ne stanemo tu, da nastavimo dalje sa inovacijama, komunikacijom sa korisnicima, da ne pravimo greške, da ne dozvolimo da budemo arogantni kako bi nastavili istim tempom i željom koji su doveli do uspeha. Takođe, bitno je da postoji i dvosmerna komunikacija sa korisnicima i fanovima, kako bi se i oni saslušali, ali i mogućnost da se prilagođavamo njihovim zahtevima.

    Kada je reč o Vašoj industriji, šta mislite da će imati vanvremensku vrednost, a šta će biti prolazno?

    Ukoliko posmatramo našu industriju, vanvremensku vrednost će imati broj zadovoljnih korisnika, koji raste iz godine u godinu, koji će biti lojalni, koji će ostati sa nama i vidimo da je to trend, da rastemo u tom segmenti. Do sada smo rast beležimo i u flagship segmentu, rastemo iz serije u seriju. Vanvremenski će biti to što ćemo imati customer basis koji će biti sa nama i narednim serijama. Prolazna je tehnologija koja nema svrhu. Svrha je ono što treba potrošačima, a sve inovacije treba da služe ljudima. Danas možemo videte i čuti za mnoge inovativne tehnologije poput rollable ekrana ili foldable telefona na četiri dela. Ali, postavlja se pitanje da li je to potrebno korisnicima? Rezultati prodaje i zadovoljstvo korisnika to najbolje pokazuju.

    Xiaomi je savršeno izbalansirao šta je potrebno krajnjem korisniku u ovoj godini, sa Xiaomi 13 serijom, a videćemo šta će se dogoditi u budućnosti i kakva nas još remek-dela čekaju!

     

    *Fotografije koje se nalaze uz intervjue sa ljudima koji su govorili za BIZLife, nastale su telefonima Xiaomi 13 PRO sa LEICA optikom

     

     

    Izvor: BIZLife

    Foto: Xiaomi

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE