Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    NIJE ŠALA: Tehnološki gigant otvara FRIZERSKI SALON (FOTO)

    Svetski gigant za internet prodaju Amazon otvara Amazon Salon, prvi frizerski salon i mesto na kojem kompanija želi da testira nove tehnologije sa širom javnošću.

    Salon se prostire na 140 kvadratnih metara i nalazi se u Londonu, a u njemu će se, prema navodima Amazona, testirati upotreba izmenjene realnosti (AR) i tehnologije „point and learn“ – sistema koji omogućava kupcima da pokažu na proizvode izložene na polici kako bi saznali više informacija o njima putem video zapisa i drugog sadržaja koji se zatim pojavljuje na ekranu.

    Da bi potom naručili proizvode, kupci će skenirati QR kod na polici, koji ih vodi na Amazon.co.uk stranicu za kupovinu, gde ih mogu dodati u svoju korpu i odjaviti se.

    U međuvremenu, AR tehnologija salona koristiće se kako bi kupci mogli da eksperimentišu virtuelno isprobavajući različite boje kose pre nego što se odluče za promenu imidža.

    Amazon je već ušao na tržište maloprodaje, gde inovira novim tehnologijama poput prodavnica bez blagajni, pametnim kolicima za namirnice i biometrijskim sistemima.

    Za sada nije jasno da li Amazon zapravo ima ambicije da bude sam u poslu frizerskih salona. Umesto toga, čini se da će salon u velikoj meri poslužiti kao poligon za testiranje novih tehnologija koje će Amazon verovatno želeti da proda drugim maloprodajnim klijentima u budućnosti ili ih možda primeniti u sopstvenim prodavnicama. A u slučaju AR, Amazon će možda želeti da prikupi podatke o iskustvima kupaca koje može da koristi i na sopstvenom sajtu za kupovinu.

    Nagoveštavajući da njegovi ciljevi nisu samo poslovanje frizerskog salona, Amazon radnju opisuje kao „iskustveno mesto na kome izlažu nove proizvode i tehnologiju“, i napominje da u ovom trenutku ne planira da otvori još salona.

    Amazon nije precizirao kakve će podatke prikupljati od kupaca koji koriste usluge salon, ali očigledno je tu da sazna kako bi nove maloprodajne tehnologije funkcionisale u stvarnom okruženju. Ali činjenica da Amazon snima slike kupaca za virtuelno isprobavanje boja kose trebalo bi da pokrene pitanja o tome šta planira da uradi sa podacima koje prikuplja iz novog salona.

    Poznato je da Amazon ima komplikovanu istoriju sa upotrebom tehnologija poput prepoznavanja lica i biometrije. Naime, biometrijske usluge prepoznavanja lica prodao je policiji u SAD, dok je njegova tehnologija prepoznavanja lica bila predmet tužbe za zaštitu podataka. A Amazonova kompanija Ring camera nastavlja da radi u partnerstvu sa policijom. Zbog toga, kupcima treba reći da li učestvuju u istraživačkom projektu Amazona, a ne samo da se zabavljaju novim tehnološkim proizvodima.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Beta AP

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE