Netflix sve više ulazi u sport – BOKSERSKA legenda se vraća u ring na strimingu
U takmičarskom svetu sportskog striminga uživo, Netflix pravi još jedan korak u areni.
U julu će medijski gigant prenositi bokserski meč između legendarnog borca Majka Tajsona i internet zvezde koji je postao bokser Džejk Pola (Jake Paul), koji je 30 godina mlađi od Tajsona. Ovo će biti prva Tajsonova profesionalna borba u poslednjih 19 godina.
Rukovodioci Netflix-a odlučili su da naplate događaj, kao i druge programe uživo, kao „kulturne trenutke“ relevantne ne samo za gledaoce, već i za oglašivače.
Oglašavanje je jedan od najnovijih izvora prihoda Netflix-a, a kompanija je u pismu akcionarima u aprilu navela da pokušava da poveća oglase i učini ih da daju „značajniji doprinose“ poslovanju.
Netflix je ranije zaštitio svoja ulaganja u sportske događaje koji se emituju uživo, izdvajajući svoje poduhvate u toj oblasti — kao što je ugovor o licenciranju od 5 milijardi dolara sa WWE-om — kao „sportsku zabavu“. Ali na svom poslednjem pozivu o zaradi u aprilu, ko-izvršni direktor Ted Sarandos rekao je da Netflix nije „antisportski, već profitabilan rast“. On je sugerisao da bi u pravim okolnostima kompanija mogla da proširi svoj sportski program uživo.
Прикажи ову објаву у апликацији Instagram
„Naša zvezda vodilja je da povećamo angažovanje, prihod i profit, a ako nađemo prilike da sve to pokrenemo, uradićemo to kroz sve veći izbor kvalitetne zabave“, rekao je Sarandos, prenosi CNBC.
„Dakle, kada i ako dođu te prilike, da možemo da uđemo i uradimo to — što osećamo kao da smo uradili u našem dogovoru sa WWE-om — ako možemo da ponovimo tu dinamiku i druge stvari, uključujući sport, sigurno ćemo pogledati na njih.“
Netflix je nedavno bio domaćin nekoliko drugih jednokratnih sportskih događaja uživo vezanih za dokumentarne serije. Uživo je prenosio „Netflix Cup“ prošlog novembra, koji je suprotstavio trkače Formule 1 protiv profesionalnih golfera, kao i „The Netflix Slam“ u martu, u kojem su nastupile teniske zvezde poput Rafaela Nadala. Kompanija se takođe oslanjala na komične emisije uživo, emitujući niz događaja.
Netflix u novim poduhvatima
Ali Netflix bi uskoro mogao da učini svoj najhrabriji potez u sportu do sada: sticanje ekskluzivnih prava na dve NFL utakmice na Božić sledeće sezone.
Netflix ide „namernim putem“ kako bi pokušao da razume ishod i potencijalne prednosti sportskog programa uživo, kaže Marti Konvej, docent na Univerzitetu Džordžtaun. Konvej predaje kurseve o sportskom liderstvu i menadžmentu, a većinu svoje karijere proveo je kao direktor marketinga za dva tima iz Major lige bejzbol.
„To je ono što verovatno testiraju ovde, dok prolaze kroz razne sportove, tenis, boks, golf… Kakvu publiku dobijaju i kakav je odziv na tržištu oglašavanja kada izađu na tržište sa ovim tipovima mogućnosti?”, rekao je Konvej.
Analitičarka Needham-a Laura Martin rekla je da misli da će Netflix-ovi poduhvati za striming sporta povećati profit.
„Postoji klasa oglašivača koji žele da se bave sportom, tako da to proširuje njihov doseg na određene zarade za oglašavanje“, rekla je Martin. „A postoje i oglašivači koje Netflix može privući ovakvim sadržajem, a koje ne može dobiti na drugi način“, dodala je ona.
Netflix bi mogao čak i nadmašiti svoje kolege u strimingu sporta, kaže Brandon Katz, strateg industrije zabave u Parrot Analitics-u. Ogromno skladište sadržaja kompanije može pomoći da se zadrže gledaoci koji su se možda pretplatili samo na sportove uživo, rekao je, a Netflik-ovo znanje o svojoj nišnoj publici može zaista ojačati ciljane oglase.
Iako je rast nivoa oglašavanja bio spor, Katz je rekao da su oglašivači generalno i dalje uzbuđeni zbog Netflix-ovog dugoročnog potencijala. Od januara 2024. Netflix-ov nivo podržan oglasima imao je više od 23 miliona aktivnih korisnika mesečno.
„Mislim da još uvek postoji jak, jak afinitet prema platformi na duži rok – verujem da oglašivači vide prednost“, rekao je on.
Konvej je rekao da misli da će Netflix neizbežno zaroniti dublje u sportove uživo, kao što je bio slučaj sa mnogim servisima za strimovanje, uključujući one u vlasništvu Epla, Amazona, Diznija i Vorner Brosa Diskaverija.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: Freepik/Unsplash