Nepisana pravila putovanja avionom: Bez obzira šta radite, verovatno nervirate druge putnike
Izveštaj, koji je objavila kompanija Morning Consult, ispitao je 12 tipova ponašanja putnika na letovima tokom putovanja avionom, otkrivajući da su većini putnika smetala sva osim jednog.
„Kada se prekrše nepisana pravila ponašanja avio-kompanija, to može dovesti do sukoba“, piše Lindzi Roeške, analitičar putovanja i gostoprimstva u Morning Consult-u kojia je i autor izveštaja.
Gotovo svaki peti ispitanik rekao je da bi zabrinutost zbog ponašanja drugih putnika mogla da ih odvrati od putovanja avionom.
Najiritantnija ponašanja
Prema izveštaju, ponašanje tokom leta koje svima najviše smeta je invazija ličnog prostora, bilo da se radi o zadiranju u naslon za ruke, prostor za noge ili prelazak nevidljive granice koja razdvaja putnička sedišta. Nekih 77 odsto ljudi u anketi je reklo da im to „smeta“, dok je 51 odsto reklo da im je to uvek „veoma smetalo“, piše CNBC Travel.
Na drugom mestu su nehigijensko ponašanje, kao što je seckanje noktiju ili skidanje cipela. Međutim, ne protive se svi skidanju cipela na letovima.
Putnici koji su vidljivo bolesni zauzimaju treće mesto na listi, jer Covid-19 i druge zarazne bolesti mogu uticati na putnike dugo nakon završetka leta.
Prvih pet iritirajućih ponašanja zaokružuje slušanje uređaja bez slušalica, praćeno vidljivom intoksikacijom.
Ulazak i izlazak iz aviona
Ljudi koji pokušavaju da izađu iz aviona pre redova ispred njih iritiraju više od dve trećine (67%) američkih putnika, dok su oni koji blokiraju prolaz dok se ukrcavaju skoro isto toliko vređani (66%). Ustajanje da biste preuzeli predmete preinca iznad glave dok se putnici još uvek ukrcavaju, takođe je problem.
Izlazak iz aviona ima još nekoliko nepisanih pravila, uključujući uzdržavanje od preranog ulaska u prolaz i prerano vađenje torbe.
Putnici koji nose rančeve mogu da ih nose napred kada ulaze i izlaze iz aviona kako bi sprečili da slučajno udare njima ljude u lice, što je toliko česta pojava da neki letači kažu da je to dovoljan razlog da rezervišu sedište do prozora.
Iako je broj 9 na listi, 62% američkih putnika reklo je da im smetaju putnici koji zavaljuju svoja sedišta na dnevnim letovima kratke do srednje dužine.
Bebe koje plaču
Nekada osnovni iritant za letače – beba koja plače – nalazi se na 10. mestu na listi. U izveštaju se navodi da većina putnika oprašta uplakanu bebu i decu koja se loše ponašaju kada roditelji pokušavaju da smire decu.
Ipak, oko 57 odsto ispitanika je izrazilo interesovanje za letenje u delu aviona bez dece, ako postoji.
Izveštaj Morning Consult-a je takođe pokazao da se razdražljivost u avionima povećava sa godinama, a bejbi bumeri pokazuju veći nivo uznemirenosti gotovo u celosti.
Generaciji Z, koja trenutno ima oko 11 do 26 godina, manje smetaju sva ova ponašanja, ali netražite od njih da menjate mesta.
Najveći jaz između generacija bili su pogledi na pijane ljude, koji su iritirali 83% bumera, ali samo 55% generacije Z, a zatim slede vidljivo bolesni putnici, potencijalno naglašavajući zdravstvene rizike koje bolesti poput Covid-19 predstavljaju za starije ljude.
Izvor: BIZLife
Foto: Unsplash