Nemačka: Traži se uvođenje POREZA od 2.000 evra za ovu vrstu vozila
U Nemačkoj je jedan političar predložio porez na vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Vozači treba da plate 2.000 evra takse. Jasno je da ovo ne odgovara svima, a i povela se žestoka rasprava.
Kao da leto već nije dovoljno toplo, mnogi vozači sada počinju dodatno da se znoje. Ako se uvede taksa na vozila, svako ko ima motor sa unutrašnjim sagorevanjem moraće da plati 2.000 evra. Ali ne mogu svi to priuštiti.
U ovom trenutku, motori sa unutrašnjim sagorevanjem su posebno impresivni zbog svog opsega, sa nižim troškovima nabavke. Tačnije rečeno: kada je reč o klasičnim vozilima, rasprava o dometu još nije ni postojala. Tipičan VW Polo, na primer, može da pređe dobrih 800 kilometara sa punim rezervoarom. A kada je rezervoar prazan, jednostavno ga napunite.
Vlasnici električnih automobila o tome mogu samo da sanjaju. To bi se uskoro moglo promeniti, ali će proći još neko vreme do tada. Ali sada se može otkriti velika prednost za vozače električnih vozila.
Trenutno se raspravlja o specijalnoj taksi na vozila koju bi trebalo da plaćaju samo vlasnici motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Ljudi sa električnim automobilima bi lako uštedeli ovih 2.000 evra. I još nešto: ovaj novac treba da im koristi, pišu nemački mediji.
Cilj je da se novac iskoristi za ponovnu promociju e-mobilnosti
Predlog za uvođenje takse dolazi od Borisa Palmera. Sigurno nije prvi put da gradonačelnik Tibingena privlači pažnju pikantnim izjavama, piše Fenix Magazin.
On se u ovom slučaju zalaže za novu taksu na vozila po kojoj bi građani morali da plate dodatnih 2.000 evra ako kupe motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Ovaj poreski prihod treba uložiti u promociju e-mobilnosti u Nemačkoj.
Palmer pokušava da kupovinu električnih automobila učini privlačnijom. Ali da li se to zaista može uraditi tako – preko leđa drugih vozača? Nemačka e-mobilnost bi zapravo mogla da koristi obnovljeno finansiranje. Ali, čini se nerazumnim uvođenje dodatnih 2.000 evra poreza za kupce vozila sa dizel ili benzinskim motorom.
Ovi dodatni troškovi bili bi značajan teret za mnoge vozače, posebno one koji se oslanjaju na domet i fleksibilnost svojih motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Pitanje da li ovaj korak zaista može da unapredi prelazak na mobilnost ostaje otvoreno, kao i reakcije pogođenih vozača i industrije u celini. Na sreću, porez na vozila samo sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem je još daleko, primećuju nemački mediji.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: Fenix Magazin
Foto: Pexels/Unsplash/Freepik