Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    NEMA VIŠE IZGOVORA: Vaše pijano i trezno „ja“ su povezaniji nego što smo mislili

    Osećaj iznenadne slobode koji bi mogao da te natera da uradiš nešto ludo, briga o tome da se možda ponašaš čudno, protok iznenadne sreće koji čini da želiš da zagrliš strance.

    Ljudi često misle da se njihove ličnosti menjaju kada su pijani, i da se čak i osećaju drugačije. Ali, prema novim istraživanjima rađenim na Univerzitetu u Misuriju, to nije tačno.

    Veliki broj prethodno rađenih istraživanja pronašlo je promene u ponašanju kada su ljudi pod dejstvom alkohola kao što su povišena ekstrovertnost, sklonost preduzimanju rizika, itd. Ali mnoge od ovih studija su bile zasnovane na prepričavanju, odnosno svedočenju ljudi koji su ih poznavali. Ovaj put, naučnici sa Univerziteta u Misuriju, odlučili su da stvari učine objektivnim i grupi prijatelja daju votku-sprajt, te posmatraju kako će se ponašati.

    Ljudi u „pijanim“ grupama su bili ekstrovertniji od onih u „treznim“, a posmatrači su koristili sistem koji meri pet faktora ličnosti. Oni su, takođe, pronašli da su pijani ljudi delovali manje neurotično. Ali u drugih tri ispitivanih oblasti – savesnosti, otvorenosti i prijatnost – posmatrači nisu primetili razliku.

    Ovde postoji mnogo znakova upozorenja: okruženje nije bilo uobičajeno – to nije bila kuća vašeg prijatelja, na primer ili karaoke bar, iako su ljudi posmatrani u okviru grupe svojih prijatelja, a sesije su bile vođene tokom večernjih časova ili vikenda. Doza je bila standardna, bez namere da se učesnici prepiju. Grupe kojima je dat alkohol su upoređivane sa drugim grupama koje su ostale trezne, a bolje bi bilo da su učesnici posmatrani najpre trezni, a potom u alkoholisanom stanju.

    I, još jedna stvar, posmatrači, iako obučeni, nisu poznavali učesnike. Ličnost je toliko kompleksna stvar da suptilne promene ne bi morale biti tako očigledne. Zapravo, za svakoga ko misli da je alkohol dobar izgovor za loše ponašanje – nije.

    Izvor: BIZLife, Quartz

    Foto: Youtube printscreen

    Piše: Ana M.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE