Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Martin Vrana

    Martin Vrana: „Nema velike krize ako imate motivisane i vredne ljude“

    Martin Vrana, Chief commercial officer platforme Ananas, objašnjava pozadinu najvećeg regionalnog onlajn projekta u ovom momentu.

    • Šta ste tokom ove, ekonomski turbulentne godine naučili o sebi i svom biznisu?

    Ako pogledamo proteklih nekoliko godina, uvidećemo da su izazovi uvek bili u centru pažnje, baš zato smo i morali da se fokusiramo na činjenicu da veliki izazovi uvek donose i velike mogućnosti. Sve što se globalno dešavalo nesumnjivo je uticalo kako na poslovanje tako i na nas lično da se promenimo, prilagodimo, pomerimo, da nađemo način kako da u svemu tome stvorimo priliku.

    Tu bih, pre svega, istakao Delta Holding, koji je imao dovoljno hrabrosti i smelosti da napravi veliki iskorak i još jednom dokaže da je uspeh moguć ukoliko imate dobru sinergiju znanja, iskustva, upornosti i podrške u poslu. Lansiranje nečeg tako kompleksnog i velikog kao što je Ananas tokom ovog perioda definitivno je izazov, ali je, takođe, i nešto što će, dugoročno gledano, stvoriti mnoge prilike za domaće kompanije, privredu i za širu društvenu zajednicu.

    E-trgovina je i sadašnjost i budućnost i zato sam veoma ponosan što me je Ananas prepoznao kao profesionalca koji stečenim znanjem i iskustvom može da doprinese razvoju prve prave i jedinstvene prodajne platforme u Srbiji, što za mene predstavlja misiju u koju verujem i u čijoj realizaciji uživam.

    Takođe, mogu da kažem da sam, prihvativši ovu odgovornu ulogu, bio svestan da je Ananas najveći regionalni projekat u ovom momentu, ali da se iz dana u dan uveravam u njegovu kompleksnost. Ponosan sam na to što imam priliku da zajedno sa svojim koleginicama i kolegama gradim Ananas ekosistem, koji pored onlajn prodaje obuhvata i poslovanja iz oblasti kao što su logistika (preciznije, e-fullfilment), maloprodaja i neizostavni tehnološki segment, koji sve ove sitne i krupne komponente povezuje na našoj platformi kako bi sve besprekorno funkcionisalo.

    Najbitnije, uprkos kriznim vremenima, naučio sam da imamo volje i motivacije da napravimo „Amazon” regije Balkana. Uverio sam se u to da je Ananas odlično mesto za rad, da je dobar tim glavni faktor uspeha i da nema dovoljno velike krize ukoliko imate motivisane i vredne ljude oko sebe.

    Martin Vrana, Chief Commercial officer platforme Ananas

    Martin Vrana, Chief Commercial officer platforme Ananas

    • Šta vam je bilo u fokusu pri kreiranju budžeta za 2023. godinu?

    S obzirom na veličinu i kompleksnost projekta kakav je Ananas, jasno definisani i strateški usmereni budžeti za svaki segment poslovanja apsolutni su nam prioritet. Kao Chief commercial officer, mogu da kažem da je naš osnovni cilj širenje mreže partnera i povećavanje asortimana na našem onlajn tržnom centru Ananas. Trenutno brojimo preko 150 hiljada proizvoda, ali naš cilj je da taj broj u narednim mesecima, u najmanju ruku, udvostručimo. S obzirom na to da našim partnerima nudimo mnogo više od još jednog kanala prodaje (usluge skladištenja, manipulacije robom, marketinšku podršku), siguran sam da ćemo u tome i uspeti.

    Ponosan sam na to što imamo priliku da svakim danom svedočimo uspešnim rezultatima u prodaji naših partnera i veoma mi je drago da na ovaj način stimulišemo njihov rast i razvoj, koji u isto vreme doprinosi razvoju Ananasa. Ono što, takođe, želim da istaknem jeste da smo već akvizirali makedonske veb-sajtove za onlajn prodaju Grouper i PaoPao i na taj način ušli na tržište Severne Makedonije, a tokom 2023. godine planiramo prodor na još dva tržišta u regionu.

    Dakle, mogu da zaključim da naša misija „SVE JE ANANAS ILI ĆE TO BITI” polako dobija svoje okvire i formu i svaki dan je bliža svom apsolutnom ostvarenju.

    • Šta je najveći izazov za vas, kao stranca koji vodi srpski tim?

    Mogu slobodno da kažem da je period upoznavanja sa Srbijom iza mene. Kako bih bolje upoznao tržišna kretanja i mogao da ostvarim pun potencijal na svom novom radnom mestu, odvojio sam vreme da se upoznam sa političkom i ekonomskom strukturom zemlje, verovanjima, ubeđenjima, načinima razmišljanja. Možda najveći od svih izazova bio je, zapravo, naučiti i shvatiti sve one sitne navike, prakse, načine na koji ljudi ovde percipiraju stvari i kako razmišljaju o prodaji ili kupovini.

    Svako tržište je jedinstveno, ali mi razvijamo projekat u okviru kojeg upoznajemo domaće i kupce i prodavce sa sasvim drugačijim načinom poslovanja. S obzirom na moje pređašnje iskustvo, mogu da kažem da poznajem kako funkcioniše jedan veliki marketplace. Sa druge strane, moj tim jako dobro razume kako lokalno tržište funkcioniše, tako da uz ovakvu sinergiju možemo da postignemo velike uspehe.

    • Šta biste saradnicima i čitaocima poručili uoči novogodišnjih praznika?

    Svaka nova godina donosi još 365 kalendarskih dana za nove uspehe. Ugrabite svaku priliku koja vam se pruža i izvucite iz nje ono najbolje. Učite svakakoga dana nešto novo, radite na sebi i menjajte se. Verujte i usudite se.

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE