Tramvaj na konjsku vuču

Jelka i Soko su vukli prvi tramvaj u Srbiji: Ovo su prve linije gradskog prevoza u Beogradu

Beogradski tramvajski sistem započeo je sa radom 14. oktobra 1892. godine. On predstavlja najveći i jedini tramvajski sistem u Republici Srbiji.

Ugovor o izgradnji tramvajskog saobraćaja u Beogradu potpisan je 1891. godine između Beogradske opštine i milanske firme Perikles Cikos, koja je dobila monopol nad tramvajima i osvetljenjem u gradu. Planirana je izgradnja mreže dužine 21 kilometar.

Prvi tramvaji su u početku koristili konjsku vuču. Konje, koji su se zvali Julka i Soko, koristili su kao pogon. Godine 1894. uvedena je prva električna linija, a do kraja 1905. godine sve linije su elektrificirane. Do 1912. godine Beograd je imao osam tramvajskih linija, koje su prevezle 7.500.000 putnika.

Tramvaji danas (BIZLife)

Tokom Prvog i Drugog svetskog rata, tramvajski sistem je pretrpeo značajna oštećenja, ali je uspeo da se obnovi oba puta. Godine 1922. očekivala su se nova motorna kola iz Nemačke, što je dovelo do projektovanja novih linija. Na primer, linija „Kalimegdan-Kolarac-Novo Groblje“ ponovo je puštena u saobraćaj 23. oktobra 1922. godine, dok je pruga „Terazije – Smederevski đeram“ produžena do Borovog parka u oktobru 1924. godine.

Beogradski tramvaj je od svog osnivanja prošao kroz brojne promene i adaptacije, postavši ključni deo gradskog prevoza i simbol Beograda.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife

Foto: Freepik

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE